jo
door johan1_1 Dec 17, 2004 om 18:01
Garantie & verzekeringen

Annuleringsverzekering reizen

Tijdens mijn vorige vakantie kreeg mijn moeder (94 jaar) 2x een herseninfarct. Het zag er naar uit dat ze snel zou overlijden. We probeerden zelfs vervroegd naar huis te gaan. Mijn moeder leeft nog steeds maar kan alleen nog op bed liggen en ze moet gevoerd worden. We hadden voor de problemen ontstonden een overwinteringsreis van 7 weken geboekt naar Bali, startend jan 2005. Ik wil mijn moeder niet zo lang alleen laten. Het is natuurlijk niet te zeggen hoe lang ze nog leeft. Volgens de Postbank, waar ik een doorlopende annuleringsverzekering heb, kan ik geen aanspraak maken op de verzekering omdat het slechts ouderdomsverschijnselen betreffen. Heeft de Postbank gelijk?  


 

572 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

btalman
door btalman - Dec 17, 2004 om 18:20
280 Antwoorden / 0 Vragen
0

Erg vervelend voor U, maar als U niet vantevoren had gemeld dat erg
grote kans is dat Uw moeder overlijdt had U wel gewoon de verzekering
af kunnen sluiten (niet helemaal eerlijk maargoed).

Uit de voorwaarden van de postbank annuleringsverzekering:

Artikel 29

Situaties waarin de verzekering geen dekking biedt bij annulering

De verzekering biedt geen dekking als:

29.1 bij het aanvragen van de annuleringsdekking de noodzaak van annuleren of

voortijdige reisbeëindiging redelijkerwijs mocht worden verwacht;

29.2 de annuleringsdekking werd afgesloten meer dan veertien dagen na het boeken

van het reisarrangement of het sluiten van de huurovereenkomst.



Helaas, Bram

btalman
door btalman - Dec 17, 2004 om 18:22
280 Antwoorden / 0 Vragen
0

Sorry, het betreft een doorlopende verzekering, maar dan nog kunt U
geen aanspraak doen. een beetje erg flauw van de postbank aangezien je
een verzekering juist voor dit soort zaken afsluit.

ik
door ikweethet - Dec 19, 2004 om 01:16
8 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik vraag me af of de Postbank (en de vorige beantwoorder) hier gelijk heeft. Als u de doorlopende reisverzekering en de daarbij afgesloten annuleringsverzekering had afgesloten voordat er iets aan de hand was met uw moeder, lijkt het me logisch dat dit een gedekt risico kan zijn. Waarschijnlijk, en dat zult u na moeten kijken in uw polisvoorwaarden, heeft u wel een doktersverklaring nodig van een arts dat uw moeder in een levensbedreigende toestand verkeert. Indien er echter geen sprake is van een levensbedreigende situatie, dan heeft de Postbank hoogstwaarschijnlijk wel het recht om uw claim af te wijzen. Kijkt u daarom goed de polisvoorwaarden door van uw annuleringsdekking!! Succes ermee! 

btalman
door btalman - Dec 19, 2004 om 07:32
280 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het afsluiten van de doorlopende reisverzekering is geen enkel
probleem. Pas zodra je als verzekerde de dekkingsperiode in laat gaan,
iedere keer voordat je vertrekt, kan de postbank weigeren. Dat staat
nl. letterlijk in de voorwaarden.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer