jo
door johan1_1 Dec 17, 2004 om 18:01
Garantie & verzekeringen

Annuleringsverzekering reizen

Tijdens mijn vorige vakantie kreeg mijn moeder (94 jaar) 2x een herseninfarct. Het zag er naar uit dat ze snel zou overlijden. We probeerden zelfs vervroegd naar huis te gaan. Mijn moeder leeft nog steeds maar kan alleen nog op bed liggen en ze moet gevoerd worden. We hadden voor de problemen ontstonden een overwinteringsreis van 7 weken geboekt naar Bali, startend jan 2005. Ik wil mijn moeder niet zo lang alleen laten. Het is natuurlijk niet te zeggen hoe lang ze nog leeft. Volgens de Postbank, waar ik een doorlopende annuleringsverzekering heb, kan ik geen aanspraak maken op de verzekering omdat het slechts ouderdomsverschijnselen betreffen. Heeft de Postbank gelijk?

572 4 Rapporteer

btalman
door btalman - Dec 17, 2004 om 18:20
280 Antwoorden / 0 Vragen

Erg vervelend voor U, maar als U niet vantevoren had gemeld dat erg
grote kans is dat Uw moeder overlijdt had U wel gewoon de verzekering
af kunnen sluiten (niet helemaal eerlijk maargoed).

Uit de voorwaarden van de postbank annuleringsverzekering:

Artikel 29

Situaties waarin de verzekering geen dekking biedt bij annulering

De verzekering biedt geen dekking als:

29.1 bij het aanvragen van de annuleringsdekking de noodzaak van annuleren of

voortijdige reisbeëindiging redelijkerwijs mocht worden verwacht;

29.2 de annuleringsdekking werd afgesloten meer dan veertien dagen na het boeken

van het reisarrangement of het sluiten van de huurovereenkomst.

Helaas, Bram

btalman
door btalman - Dec 17, 2004 om 18:22
280 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, het betreft een doorlopende verzekering, maar dan nog kunt U
geen aanspraak doen. een beetje erg flauw van de postbank aangezien je
een verzekering juist voor dit soort zaken afsluit.

ik
door ikweethet - Dec 19, 2004 om 01:16
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af of de Postbank (en de vorige beantwoorder) hier gelijk heeft. Als u de doorlopende reisverzekering en de daarbij afgesloten annuleringsverzekering had afgesloten voordat er iets aan de hand was met uw moeder, lijkt het me logisch dat dit een gedekt risico kan zijn. Waarschijnlijk, en dat zult u na moeten kijken in uw polisvoorwaarden, heeft u wel een doktersverklaring nodig van een arts dat uw moeder in een levensbedreigende toestand verkeert. Indien er echter geen sprake is van een levensbedreigende situatie, dan heeft de Postbank hoogstwaarschijnlijk wel het recht om uw claim af te wijzen. Kijkt u daarom goed de polisvoorwaarden door van uw annuleringsdekking!! Succes ermee!

btalman
door btalman - Dec 19, 2004 om 07:32
280 Antwoorden / 0 Vragen

Het afsluiten van de doorlopende reisverzekering is geen enkel
probleem. Pas zodra je als verzekerde de dekkingsperiode in laat gaan,
iedere keer voordat je vertrekt, kan de postbank weigeren. Dat staat
nl. letterlijk in de voorwaarden.