(auto) schade bedrag opeens verdubbelt
Ik heb de schade aan mijn auto laten schatten door de garage. Men meende dat het bedrag ongeveer op 600 euro. Mijn eigen risico is 300. Hij adviseerde me met de verzekering contact op te nemen om te kijken wat wijsheid is, maar zei; je hebt niet voor niks een allrisk verzekering.... Na overleg met de verzekering besloot ik om de schade zelf te betalen en gaf dat ook door, de schade werd afgemeld in het dossier gezet. Ik belde de dag erna naar de garage en zou doorverbonden worden met de werkplaats, deze namen niet op maar de dame schreef alles op, kenteken etc en zou doorgeven dat ze de rekening niet naar de verzekering moesten sturen. Dat was een paar dagen geleden, vanmiddag belde de garage, de auto was zowat klaar en kon eind van de middag op gehaald worden. Ik vraag naar de rekening, en wat schets mijn verbazing, de rekening is al naar de verzekring gestuurd! Volgens de dame van de garage is het geen probleem en kan ik de verzekering bellen en het bedrag terug betalen zodat het geen effect heeft op mijn maandelijkse premie. Thuisgekomen ( zonder auto, want ik heb de auto nog niet op kunnen halen) bel ik de verzekering, deze dame zegt inderdaad dat het geen probleem is en zal een formulier sturen waarin staat hoe dat precies in zijn werk gaat. We hebben het nog even over het bedrag en dan hoor ik opeens dat het schadebedrag zeker geen 600 was! Maar 1200 euro!!! De verzekering heeft al een betaling gedaan naar de garage van ruim 900 euro...( 300 euro eigen risico) Ik vraag me ernstig af hoe het kan dat dit bedrag zo opgelopen is en niet in de buurt zit van de 600 euro die het eerst zou kosten, komt dit omdat ze ervan uit gingen dat de verzekering de rekenig zou krijgen? Is dit dan niet een soort van oplichterij? Ik voel me ontzettend 'genaaid' en ben benieuwd of dit meerdere mensen hebben mee gemaakt?
Topantwoord
Hebt u de schatting van die schade zwart op wit?
Nee, helaas. Wel was mijn zoon (19) bij dat gesprek aanwezig
Dan maar eens even verhaal gaan halen in die garage. Stel ook de verzekeraar op de hoogte. Als zij rechtstreeks aan die garage betalen, hebben ze daar een contract mee, worden ze dus goed genept. U hebt ook recht op een specificatie van de verrichte werkzaamheden.
Het probleem is dat u een "schatting" van de schade heeft gevraagd en niet de schade hebt laten taxeren. Bij een taxatie wordt de schade nader onderzocht en wordt een gespecificeerde opgave gedaan van de te verrichten werkzaamheden en kosten.
Aan een "schatting" kunnen geen rechten ontleend worden.
Wellicht was de 600 euro opgave een reparatie zonder "bon".
Topantwoord
Uw verzekering mag alleen aan de hersteller betalen als u daarvoor getekend heeft. Dit heet een akte van cessie. Als u niet getekend heeft kunt u de garage én de verzekering op het matje roepen. Eis dat alles wordt teruggedraaid qua betaling en vraag tekst en uitleg aan de garage over de verdubbeling. Het is heel goed mogelijk dat tijdens de reparatie blijkt dat er meer beschadigd is dan in eerste instantie zo op het oog te zien was. Het lijkt me goed gebruik dat de garage u in dat geval informeert...
Dank u voor uw reactie, ik ga morgen naar de garage en ga dit zeker meenemen!
Topantwoord
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer