miarcos
door miarcos Apr 15, 2010 om 22:38
Garantie & verzekeringen

Autoverzekering

Heeft iemand ervaring met HEMA autoverzekering.Ik heb eens een premie berekening gedaan voor mijn auto.Als je de berekening uitvoert blijkt,dat je per maand betaald duurder uit bent dan per jaar vooraf betalen.Raar!!!! en de wie verleent pechhulp? En Hema de voordeligste ?????

1223 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Apr 15, 2010 om 22:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Als je de berekening uitvoert blijkt,dat je per maand betaald duurder uit bent dan per jaar vooraf betalen--

Dat kan wel kloppen, je krijgt een korting voor eenmalige/jaarbetaling, is bij wel meer dingen zo, dus daar is niets vreemds aan.
Is `beloning` voor de kostenbesparing , maandelijks betalen is duurder en die kosten betaal je feitelijk dan ook zelf, verrekend in de premie in dat geval.
Nu die (extra) kosten vervallen wordt het voor hun goedkoper en daar laten ze je van `meeprofiteren`

Verder geen ervaring met hun verzekering(en)

Groetjes,

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 15, 2010 om 22:49
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Het lijkt mij vanzelfsprekend dat per maand betalen duurder is dan per jaar vooraf. Dat vraagt veel minder administratie en geeft de verzekeraar de zekerheid dat er betaald wordt!

Of Hema de goedkoopste is weet ik niet. Ongeveer twee jaar geleden heb ik een avond besteed om op zoek te gaan naar de goedkoopste autoverzekering en kwam uit bij Verzekeruzelf.nl. Deze was goedkoper dan welke zogenaamde 'onafhankelijke vergelijkingssites' ook aangaf. Laat me even weten wat uw bevinden zijn, ik ben namelijk zeer benieuwd!

miarcos
door miarcos - Apr 16, 2010 om 11:38
7 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=miarcos schreef op donderdag 15 apr 2010, 22:38]Heeft iemand ervaring met HEMA autoverzekering.Ik heb eens een premie berekening gedaan voor mijn auto.Als je de berekening uitvoert blijkt,dat je per maand betaald duurder uit bent dan per jaar vooraf betalen.Raar!!!! en de wie verleent pechhulp? En Hema de voordeligste ????? duurder moet goedkoper zijn (foutje)

stacey
door stacey - Apr 16, 2010 om 19:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Krijg 5 cent verschil;

---U betaalt per Maand 11 ,26 EUR
U betaalt per Jaar 135 ,17 EUR
Dit bedrag is exclusief 7,5% assurantiebelasting en eenmalige poliskosten van 8 euro ---

Blijkbaar dus geen korting bij jaarbetaling, die 5 cent zal afrondingsverschil ergens zijn wellicht.

Zie zo gauw niet wie pechhulp verleend, ze hebben wel hele lijst schadeherstelbedrijven, wellicht doet dichtstbijzijnde het `pech geval`.

Het is neem ik aan wel zo dat je ook verplicht naar 1 van die aangesloten bedrijven moet als er wat is, en dus niet naar je `eigen`garage, maar dat moet je even nazien in de voorwaarden.