gt
door gtd Aug 25, 2006 om 12:22
Garantie & verzekeringen

Avero Achmea

Sinds juni 2006 ben ik over gestapt van baan.
Eerst was ik Collectief verzekerd en nu niet meer.
Avero Achmea heeft hierop mn verzekering omgezet (heb 6 keer post gehad met mn nieuwe polisblad)
Nu hebben ze me een rekening gestuurd om met terug werkende kracht van af 1 januarie tot 1 juni te betalen terwijl ik dit collectief heb gedaan via mn salaris.
Hun antwoord daarop was dat ze dat hebben terug gestoord naar mijn vorige werkgever en dat ik het nu zelf moet betalen (ook is het bedrag wat ik moet betalen hoger dan dat hun hebben terug gestord)
Ook geven ze aan dat ik dat geld maar bij mn Ex-werkgever moet terug halen :-(
omdat ik nu volgens hun een nieuwe verzekering heb

Zijn er nog meer mensen die dit gehad hebben en hoe hebben hun dit opgelost ?
Vriendelijke groet

Guido

377 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mijn eigen verzekering zou ik gewoon het hogere bedrag zonder korting betalen, over de periode Juli/december, en de reeds betaalde blijft gewoon staan, geld terug betekende dat U dus ook elders mag verzekeren, want U heeft met terugwerkende kracht niets betaald en dat kan niet!

Informeer maar bij het ministerie, Hans Hogervorst is er nog, en vlak voor de verkiezingen doet deze wel zijn best voor zijn partij, of U op deze stemmen gaat is niet belangrijk, maar als hij niets doet, is dit wel anti propaganda tot 22 noverber!

Vele Kassa lezers zullen nu wel hopen dat U niet geholpen word, zodat ze hem en zijn partij zwart kunnen maken, maar ik hoop dat ze een teleurstelling krijgen, dus probeer het ministerie en de partij eens uit!

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Kijk voor de zekerheid eens na wat er over in je contract staat vermeld.

Maar mij lijkt het volslagen onzin, tot juni was je collectief verzekerd, dat kunnen ze niet terugdraaien en is/was betaald en daarmee klaar, niets met terugwerkende kracht tot januari..........verzekering wijzigd pas per juni en wordt pas vanaf dan duurder.

Vanaf  juni zul je dan de volle prijs (= -collectief korting) voor het zelfde pakket moeten gaan betalen daar je de verzekering pas na jaar op zou kunnen zeggen.

Bij Cv-verzekeringen staat nog te lezen-

Ik ben collectief verzekerd maar ga van baan veranderen. Per wanneer kan ik mijn collectieve verzekering bij CZ beëindigen?

Gaat u naar een andere collectieve verzekering en kunt u dat aantonen, dan kunt u per de ingangsdatum van de nieuwe collectieve verzekering bij CZ uitgeschreven worden. U moet dat wel van tevoren hebben doorgegeven. Komt u melding te laat binnen, dan kunt u pas per 1 januari bij ons opzeggen.------------

Zag zo gauw niets over achmea

dus als je nieuwe werkgever ook een collectief heeft zou je achmea wellicht hebben kunnen opzeggen, als dit ook in hun voorwaarden staat, controleer het even...... (hoewel het nu dan te laat is denk ik).

Je kunt even bij je oude werkgever informeren wellicht of die iets heeft ontvangen en of dat verrekend wordt, (hebben ze foutieve onslag/vertrek datum doorgegeven? )

maar ik heb nog nooit gehoord dat een verzekering met terugwerkende kracht geannuleerd wordt en dan met terugwerkende kracht vernieuwd.........je hebt die periode tenslotte rechten gehad en daarvoor betaald en je werkte die periode bij je werkgever dus heb/had je recht op collectief zolang je er werkte.

Succes,

ve
door verwijderd - Sep 26, 2006 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is het bedrijf de verzekering aangegaan, dus ze zullen achter de verzekeringnemer aan moeten gaan als het gaat om de premie. Daarnaast heeft u al uw bijdrage geleverd uit uw loon.Lijkt me een appeltje eitje.