ke
door kevinos91 Jul 22, 2012 om 11:07
Garantie & verzekeringen

Belachelijk hoge factuur AON

Beste,

Eventjes kort voorstellen; ik ben 20 jaar en heb een aantal weken geleden mijn diploma behaald (MBO4). Sinds mijn 18de woon ik op mezelf en het gaat prima tot nu toe, echter is het als student nooit breed leven dus ik let erop welke centjes in en uit gaan.

Sinds mei 2012 ben ik begonnen met vol tijd freelancen als lichttechnicus en daarnaast verleen ik ook koeriersdiensten.

In mei heb ik een busje aangeschaft voor mijn bedrijf. Dit busje heb ik geïmporteerd via een bedrijf in Nederland, zij boden me na de import een aanbieding aan namelijk; de premie van de tijdelijke verzekering (€275) hoefde niet betaald te worden als ik bij hun een verzekering voor een jaar zou afnemen.

Voordat deze aanbieding mij aangeboden werd heb ik bij AON ook een prijsaanvraag gedaan. Hier zou de premie niet veel verschillen, maar ik zou toch na dat ene jaar van de aanbieding over willen stappen naar AON.

Alles leek in orde, prijs aangevraagd in mei bij AON maar verder niets mee gedaan, nu een aantal maanden later krijg ik ineens brieven. De vorige week heb ik een brief ontvangen met een factuur van een verzekering van mijn busje, á €232,68. Gebeld naar AON en daar werd me gevraagd welke ingangsdatum de andere verzekering had. Omdat het weekend ertussen viel heb ik besloten hier na het weekend mee verder te gaan.

Vervolgens krijg ik gisteren een brief, een aanmaning. Op de aanmaning staat in eens een bedrag van €1915,41 (erbij staat niets anders dan 1 maand verzekering van de bus?!) naast het bedrag van €232,68. Dit maakt samen een bedrag van € 2148,09, te betalen binnen 7 dagen!!!

Na de brief doorgelezen te hebben viel me op dat het adres dat zij genoteerd hebben onjuist is, de toevoeging van het huisnummer ontbreekt namelijk. De dagtekening is 16 juli en 7 dagen later is het 23 juli (morgen dus).

Aangezien het hier om een enorm bedrag gaat heb ik gisteravond nog gebeld, maar ik kreeg de nooddesk eraan. Hier mijn verhaal uitgelegd en meneer vertelde mij maandag tijdens kantooruren terug te bellen.

Nu is de vraag, hoe groot is de kans dat ik het niet hoef te betalen? Ik heb na de prijsaanvraag bij AON geen toezegging gedaan naar de verzekering dat ik hem zou afnemen.

6141 17 Rapporteer

linoge
door linoge - Jul 22, 2012 om 11:52
70 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kevinos91 schreef op zondag 22 jul 2012, 11:07]
Nu is de vraag, hoe groot is de kans dat ik het niet hoef te betalen? Ik heb na de prijsaanvraag bij AON geen toezegging gedaan naar de verzekering dat ik hem zou afnemen.

Dat hangt van de verzekering af, want zij schijnen er anders over te denken.

Dat je denkt er onderuit te kunnen komen doordat de toevoeging bij het adres ontbreekt slaat helemaal nergens op. Het is geen rechtzaak waar je wordt vrijgesproken op een vormfout.

ke
door kevinos91 - Jul 22, 2012 om 12:05
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=linoge schreef op zondag 22 jul 2012, 11:52][quote=kevinos91 schreef op zondag 22 jul 2012, 11:07]
Nu is de vraag, hoe groot is de kans dat ik het niet hoef te betalen? Ik heb na de prijsaanvraag bij AON geen toezegging gedaan naar de verzekering dat ik hem zou afnemen.

Dat hangt van de verzekering af, want zij schijnen er anders over te denken.

Dat je denkt er onderuit te kunnen komen doordat de toevoeging bij het adres ontbreekt slaat helemaal nergens op. Het is geen rechtzaak waar je wordt vrijgesproken op een vormfout.

Waar staat dat ik eronderuit probeer te komen doordat ze de toevoeging niet juist hebben genoteerd? Ik heb het er alleen bij gezet om te laten weten dat eerdere/andere poststukken mogelijk elders terecht gekomen zijn.

linoge
door linoge - Jul 22, 2012 om 12:27
70 Antwoorden / 0 Vragen

Dan wel opvallend dat je deze wel ontvangt.

Zij vinden dat jij een verzekering hebt afgesloten, dus laten ze dat dan maar aantonen.

vladja
door vladja - Jul 22, 2012 om 12:56
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Voor de verzekering val je precies in de allerduurste categorie:
- leeftijd bestuurder 20 jaar, voor de groep tussen 18 en 23 jaar geldt veelal een risicotoeslag (statistisch gezien brokkenpiloten)
- vak-uitoefening/gebruik auto: koeriersdienst
- busje, dus diesel, dus een flink eigen gewicht en WA-premie wordt mede berekend aan de hand van het gewicht van de auto. Des te meer gewicht, des te meer schade dat je aan kan richten met het motorvoertuig.

Op grond van bovengenoemde factoren zullen een flink aantal maatschappijen (en met name de goedkope) geen verzekering willen afsluiten.

AON staat ook niet bekend als "goedkopere" maatschappij.

Het busje is verzekerd bij een andere maatschappij (neem ik aan). Kan je dat aantonen met data, bijv. groene kaart etc.

Vladja

linoge
door linoge - Jul 22, 2012 om 13:03
70 Antwoorden / 0 Vragen

Als die andere verzekering er is, check dan gelijk maar even of AON hem niet heeft opgezegd.

vladja
door vladja - Jul 22, 2012 om 13:31
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=linoge schreef op zondag 22 jul 2012, 13:03]Als die andere verzekering er is, check dan gelijk maar even of AON hem niet heeft opgezegd.

AON kan niet een verzekering - door een ander gesloten - opzeggen. Zonder schriftelijke machtiging wordt dat door de andere maatschappij niet geaccepteerd en met machtiging is dat nog maar de vraag. De andere maatschappij zal opzegging door verzekerde zelf willen zien.

Zou wel raar zijn als iemand zomaar jouw of mijn verzekeringen of andere overeenkomsten kan opzeggen, nietwaar?

Vladja

ke
door kevinos91 - Jul 22, 2012 om 13:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vladja schreef op zondag 22 jul 2012, 13:31][quote=linoge schreef op zondag 22 jul 2012, 13:03]Als die andere verzekering er is, check dan gelijk maar even of AON hem niet heeft opgezegd.

AON kan niet een verzekering - door een ander gesloten - opzeggen. Zonder schriftelijke machtiging wordt dat door de andere maatschappij niet geaccepteerd en met machtiging is dat nog maar de vraag. De andere maatschappij zal opzegging door verzekerde zelf willen zien.

Zou wel raar zijn als iemand zomaar jouw of mijn verzekeringen of andere overeenkomsten kan opzeggen, nietwaar?

Vladja

Dat zou inderdaad raar zijn en dat is naar mijn weten ook nog niet het geval. Ik heb vanaf het begin de lopende verzekering betaald en heb net gecheckt of dat nog altijd zo is. Tot op heden zijn alle rekeningen van de lopende verzekering netjes betaald. Dus de verzekering zal niet opgezegd zijn.

Het bedrag van AON blijkt inderdaad de jaarpremie te zijn voor de bus, te betalen in 1 keer. In feite is het een verzekering waar ik een prijs van opgevraagd heb en verder niks mee gedaan heb.
Heb ook nooit een groene kaart ontvangen en/of een polis. Daarnaast hebben zij hem geregistreerd als personenauto en niet als bestelbus, dus wanneer er schade gereden ZOU worden is de kans ook nog aanwezig dat ze helemaal niks van schade dekken.

In de brief staat ook dat de verzekering ontbonden wordt wanneer het bedrag niet op tijd betaald is. Nou als er iets is op dit moment dan is het wel dat die verzekering ontbonden wordt. Echter dan weer de vraag; blijf ik de premie verschuldigd?

stacey
door stacey - Jul 22, 2012 om 13:45
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=kevinos91 schreef op zondag 22 jul 2012, 13:42]In de brief staat ook dat de verzekering ontbonden wordt wanneer het bedrag niet op tijd betaald is. Nou als er iets is op dit moment dan is het wel dat die verzekering ontbonden wordt. Echter dan weer de vraag; blijf ik de premie verschuldigd?

Ja, dan blijf je premie verschuldigd..............dus daar schiet je niets mee op.

stacey
door stacey - Jul 22, 2012 om 14:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=kevinos91 schreef op zondag 22 jul 2012, 13:42]Heb ook nooit een groene kaart ontvangen en/of een polis.

Je ontvangt blijkbaar ook iets van ze, alles staat Online en zou via email gaan,
is er niets zoek geraakt in je Spam map wellicht ?

--Ben ik direct verzekerd als ik de verzekering online afsluit?
Als u de verzekering online afsluit kunt u aangeven wat de ingangsdatum van de verzekering dient te zijn. In de bevestiging die u vervolgens per e-mail ontvangt kunt u dit controleren.--

Hoe activeer ik mijn digitale polismap?
U heeft van ons een e-mail ontvangen met daarin een link waarmee u uw digitale polismap kunt activeren. Als u deze e-mail kwijt bent geraakt, dan kunt u hem zelf hier opnieuw opvragen--Info

ke
door kevinos91 - Jul 22, 2012 om 14:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op zondag 22 jul 2012, 14:01][quote=kevinos91 schreef op zondag 22 jul 2012, 13:42]Heb ook nooit een groene kaart ontvangen en/of een polis.

Je ontvangt blijkbaar ook iets van ze, alles staat Online en zou via email gaan,
is er niets zoek geraakt in je Spam map wellicht ?

--Ben ik direct verzekerd als ik de verzekering online afsluit?
Als u de verzekering online afsluit kunt u aangeven wat de ingangsdatum van de verzekering dient te zijn. In de bevestiging die u vervolgens per e-mail ontvangt kunt u dit controleren.--

Hoe activeer ik mijn digitale polismap?
U heeft van ons een e-mail ontvangen met daarin een link waarmee u uw digitale polismap kunt activeren. Als u deze e-mail kwijt bent geraakt, dan kunt u hem zelf hier opnieuw opvragen--Info

Dat heb ik al een aantal keren gecheckt. Ik heb daar niks op binnen gekregen.
Bovendien heb ik al diverse verzekeringen lopen bij AON. Daarom had ik wel verwacht dat ik IETS van een e-mail zou ontvangen. Op een aantal mails over een reisverzekering na heb ik niets ontvangen over de verzekering van de bus, en er heeft ook nooit een polis tussen gestaan. Daarom is er bij mij ook nooit een belletje gaan rinkelen....

stacey
door stacey - Jul 22, 2012 om 14:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=kevinos91 schreef op zondag 22 jul 2012, 14:04][Dat heb ik al een aantal keren gecheckt. Ik heb daar niks op binnen gekregen.
Bovendien heb ik al diverse verzekeringen lopen bij AON. Daarom had ik wel verwacht dat ik IETS van een e-mail zou ontvangen. ....

Als email `bekend` is lijkt het mij niet ineens in spam verdwenen nee.
Maar als je daar al verzekeringen hebt, is er nu niets iets bijgekomen in je polismap, heb je die al bekeken ?

ke
door kevinos91 - Jul 22, 2012 om 14:15
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op zondag 22 jul 2012, 14:13][quote=kevinos91 schreef op zondag 22 jul 2012, 14:04][Dat heb ik al een aantal keren gecheckt. Ik heb daar niks op binnen gekregen.
Bovendien heb ik al diverse verzekeringen lopen bij AON. Daarom had ik wel verwacht dat ik IETS van een e-mail zou ontvangen. ....

Als email `bekend` is lijkt het mij niet ineens in spam verdwenen nee.
Maar als je daar al verzekeringen hebt, is er nu niets iets bijgekomen in je polismap, heb je die al bekeken ?

Ja er zijn 2 mappen, de ene map staan 6 verzekeringen in en in de 2de map staat helemaal niets. Ik heb ook overal screenshots van gemaakt.

De inlog is je e-mail dus ik kan geen ander account hebben.

linoge
door linoge - Jul 22, 2012 om 15:07
70 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vladja schreef op zondag 22 jul 2012, 13:31]
AON kan niet een verzekering - door een ander gesloten - opzeggen.

Als ze een niet afgesloten verzekering in rekening kunnen brengen acht ik ze wel tot meer in staat.

vladja
door vladja - Jul 22, 2012 om 15:41
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=linoge schreef op zondag 22 jul 2012, 15:07][quote=vladja schreef op zondag 22 jul 2012, 13:31]
AON kan niet een verzekering - door een ander gesloten - opzeggen.

Als ze een niet afgesloten verzekering in rekening kunnen brengen acht ik ze wel tot meer in staat.

Het is niet netjes om een quote aan te passen aan jouw smaak, door er stukken uit weg te laten.

IK voegde er nog aan toe:

Zonder schriftelijke machtiging wordt dat door de andere maatschappij niet geaccepteerd en met machtiging is dat nog maar de vraag. De andere maatschappij zal opzegging door verzekerde zelf willen zien.

Zou wel raar zijn als iemand zomaar jouw of mijn verzekeringen of andere overeenkomsten kan opzeggen, nietwaar?

It takes two to tango. In z'n eentje krijgt AON zo'n opzegging er niet door en riskeert een fikse uitbrander van het Verbond van Verzekeraars. Daar branden zij echt hun vingers niet aan.

Vladja

ro
door ron530 - Jul 22, 2012 om 15:58
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het aanbod van de verkoper kwam pas na de aanvraag bij AON, vraagsteller heeft bij het doorlopen van de aanvraag meer gedaan dan alleen de premie berekening. Bij aanvraag worden als eerste de standaard vragen gesteld zoals kenteken en schadevrije jaren, op basis van die info wordt de premie berekend. Ben je akkoord dan moet je in een volgend scherm de personalia invullen, wat je verder moet doen heb ik niet bekeken want het was een proef.
M.i heeft vraagsteller wel degelijk een verzekering afgesloten maar probeert er nu onderuit te komen.

linoge
door linoge - Jul 22, 2012 om 17:07
70 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vladja schreef op zondag 22 jul 2012, 15:41]
Het is niet netjes om een quote aan te passen aan jouw smaak

Ik pas niets aan. Het zijn letterlijk jouw woorden en ik quote slechts waar ik op reageer.

co
door courierconnect - Aug 10, 2012 om 15:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

-reclame-