jaccohub
door jaccohub May 29, 2007 om 07:57
Garantie & verzekeringen

Bonusgarantie

Hallo,

Ik kreeg van mijn verzekeraar bericht dat ik voor € 49,50 per jaar mijn no claimkorting, na het indienen van een schade, blijf behouden.

Ik nag één schuldschade per jaar claimen, zonder dat het invloed heeft op mijn no-claimkorting. Ongeacht de oorzaak van de schade en de hoogte van de reparatiekosten.

Zit hier niet een addertje onder het gras. Het klinkt aanlokkelijk. Ik zou dus 1 x per jaar een schade aan mijn auto kunnen laten repareren zonder financieële gevolgen.

Is dit interessant?

2500 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 08:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

als dat zo in de voorwaarden staat dan zou ik het zeker doen. Vooral als u veelvuldig op de weg bent. een ongeluk zit in klein hoekje.

De verzekeraar heeft allang een prognose berekend wat de kans is op een schade geval. De kans is klein gezien u elk jaar en schade zou veroorzaken of aandoen aan andere voertuigen. Daarom is de 49,50 een leuke manier om geld binnen te krijgen bij verzekering.

ik zou als ik veel op de weg zou zijn het wel adviseren.

labswans

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 08:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zo links en rechts wat schade aan de auto en die zou ik dan voor €49,50  per jaar kunnen laten herstellen.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gaat nooit om oude schade. zo slim zijn ze wel lijkt mij

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat is natuurlijk ook weer logisch .......

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar zit geen addertje onder het alleen als u een tweede scha heeft in een jaar ja dan ga u terug in u claimkorting maar het volgende jaar heeft u weer geen verlies oo de claimkorting van dat jaar.

Valerius

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

jaccohub@ het antwoord op uw vraag is uitsluitend opp te maken uit de voorwaarden van uw polis. Het kleine wel degelijk aanwezige addertje is dat als u in het geheel geen schade heeft u wel jaarlijks € 49,50 kwijt bent en na onverhoopt meer dan 1 schulschade ook. Verzekeringsmaatschappijen zijn nu eenmaal niet filantropisch ingesteld en ook hier zal wel een gedegen kosten/baten analyse zijn gemaakt. U bepaalt zelf of het interessant is voor u.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had het eigenlijk bedoeld om de huidige schade te laten herstellen.

Ik heb een deur waar wat krassen opzitten. Het lijkt me echter ook aannemelijk dat ze alleen nieuwe schade herstellen. Weet eigenlijk niet hoe zoiets in zijn werk gaat.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo@ als bonus het volgende: een paar krassen laten herstellen door een erkend carrosserie bedrijf zal hoe dan ook een smak geld kosten, een bedrag ad € 400,00 of meer zal niet vreemd zijn. handiger is het om iemand te zoeken die de krassen op een veel goedkopere wijze wil/kan wegwerken. Las het geen te diepe krassen zijn kunt u dat eventueel ook zelf door goped reinigen en dan de kras vullen met een lakstift. daarna na goed te laten drogen met een "zachte cleaner" (bijv. Commandant, zachte versie) voorzichtig glad polijsten. Meestal kom je echter met eerst schoonmaken en eerst cleaner gebruiken ook al een heel eind.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

het addertje bij bonusgarantie is dat je bij het claimen van 1 schuldschade in 1 verzekeringsjaar wel je huidige kortingspercentage behoudt maar je zakt wel in schadevrije jaren terug. Dus mocht je onverhoopt naar een andere maatschappij over willen stappen dan moet je hier wel rekening mee houden. je kan bijvoorbeeld in 2 verschillende verzekeringsjaren 2 schades hebben geclaimd, door de nc garantie 75% korting hebben maar wel 0 schadevrije jaren. Je gaat hierdoor ook niet snel over naar een andere maatschappij. De nc garantie is een mooie aanvulling op je autoverzekering indien je nog niet zelf een bonusbescherming hebt opgebouwd dus gemiddeld minder dan 10 schadevrije jaren hebt. Heb je zelf al bonusbescherming heeft de nc garantie geen nut. je zou (of je tussenpersoon) dit jaarlijks moeten bekijken.

mvg