Wiedse Test
door Wiedse Test Dec 4, 2017 om 15:47
Garantie & verzekeringen

Buurman wil verzekering niet bellen, wat nu?

Onze buurman heeft tijdens het lenen van onze zitmaaier de mesbladen in de maaier stuk gemaakt. Hij is waarschijnlijk over een steen gereden. Maar nu wil hij zijn verzekering niet bellen. We hebben niet genoeg geld om de maaier te laten repareren. Wat moeten we doen?

2417 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2017 om 15:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De buurman aansprakelijk stellen. En waarom wil hij zijn verzekering niet inschakelen?

tenormin
door tenormin - Dec 4, 2017 om 15:53
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Wat is de vreemde reden dat hij zijn verzekering niet wil bellen? Anders betaald hij maar uit eigen zak. Hij veroorzaakt toch de schade. Zoekt u inmiddels uit hoeveel schade er is veroorzaakt en toon het de buurman. Of u geeft het op aan uw verzekering; die kunnen de schade dan verhalen bij de verzekering van de buurman.

tijger1
door tijger1 Dec 4, 2017 om 16:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welke eigen verzekering?

sjjoppy
door sjjoppy Dec 4, 2017 om 17:44
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Edit

tenormin
door tenormin Dec 4, 2017 om 17:54
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Die van @wiedsetest

jo
door jorisw Dec 5, 2017 om 13:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Welke verzekering van @wiedsetest?

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 4, 2017 om 16:02
7209 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt uw eigen verzekering inschakelen, zij nemen het dan van u over.

tijger1
door tijger1 Dec 4, 2017 om 16:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welke eigen verzekering?

sjjoppy
door sjjoppy Dec 4, 2017 om 17:48
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Die van @wiedse test.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2017 om 16:45
16883 Antwoorden / 202 Vragen

De buurman is aansprakelijk en het is aan u om de aansprakelijkheidstelling te doen. Het is aan uw buurman of hij wel mof niet zijn verzekering belt (als hij al verzekerd is).
U heeft schade geleden die hij normaliter, wel of niet verzekerd dient te vergoeden. (Niet alleen als goede buur).

me
door mein33 - Dec 4, 2017 om 18:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een oude wijsheid leert : Leen nooit je vrouw, je auto, je geld of je zitmaaier uit, want daar komt altijd 'gedonder in de glazen' van.
Uw buurman zal denken: "beter een verre vriend dan een goede buur".

Uw rechtsbijstandsverzekering inschakelen en als u die niet heeft, het schadebedrag laten vaststellen (zwart* op wit) en vervolgens de buurman schriftelijk aansprakelijk stellen voor dit schadebedrag.

*ondanks al het gedoe over/om 'zwart' , vooral geen vegen maken anders is het niet goed te lezen.

emcede
door emcede - Dec 4, 2017 om 18:46
960 Antwoorden / 4 Vragen

Wat moet je doen? De buurman aansprakelijk stellen. Of hij zijn verzekering wel of niet wil bellen is helemaal jullie probleem niet.

aurora1
door aurora1 - Dec 5, 2017 om 02:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het doet niet ter zake of de buurman al dan niet zijn verzekering wil bellen. Misschien is de man niet eens verzekerd. Het is zaak dat u hem aansprakelijk moet stellen. Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft laat die dat dan doen als hij niet reageert, maar kijk wel eerst naar het eigen risico.
Als het een bedrijf betreft, bijv. een boerderij, stel uw vraag dan nog eens op de site voor ondernemers: higherlevel.nl
(waar is uw avatar - van Bouke II -  gebleven?)

tenormin
door tenormin Dec 5, 2017 om 12:46
16846 Antwoorden / 108 Vragen

@aurora1, ik lees helemaal geen bijdrage van Bouke II. (Maar ik ben nu wel telkens uitgelogd op de site). Zeker Sinterklaas cadeautje.

aurora1
door aurora1 Dec 6, 2017 om 02:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens bij de andere vraag van TS en naar het plaatje daar waar ook wat grapjes over gemaakt zijn en met humor op werd gereageerd.
Ik had in plaats van Bouke II ook bijv. Berta 1 of zo kunnen bedenken.... Het idee van dat bij deze vraag mogelijk sprake is van boerenbedrijven kwam door de eerdere vraag en dat een zitmaaier stuk gemaakt is. Zitmaaiers gebruik je meestal niet bij rijtjeshuizen en in de regel ook niet bij gewone vrijstaande huizen.

boppe1943
door boppe1943 - Dec 5, 2017 om 17:41
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Hoe onlogisch het ook klinkt: geef dit schadegeval door aan uw eigen verzekeraar. Die neemt het van u over. Lees maar: https://www.plusonline.nl/financieel-experts/schade-door-een-ander-claim-het-op-je-eigen-verzekering