er
door erli Oct 31, 2006 om 18:16
Garantie & verzekeringen

Caravanverzekering

wij hebben 6 jaar geleden een nieuwe caravan gekocht nu zagen wij in de herfstvakantie dat wij een lekkage hebben en wel aan de peesrand daar komt water doorheen nu zijn wij allrisk verzekerd en hebben wij via de schade expert dit laten repareren (600 euro) en hebben wij de claim bij de verzekeringsmaatschappij neer gelegd tot onze verbazing zeggen hun nu dat dit niet onder de verzekering valt omdat er geen aanwijsbare verklaring voor de lekkage is. weet iemand hier een oplossing voor????? (de verzekering loopt via de ANWB)

1040 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 31, 2006 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar is de caravan dan tegen verzekerd?, ik vermoed tegen schade bij aanrijdingen, dit zal wel vallen onder onderhoud.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2006 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Probleem dat ze niet betalen is zoals je zegt-----omdat er geen aanwijsbare verklaring voor de lekkage is.--------

Je moet kunnen bewijzen dat jij niet verantwoordelijk bent voor de schade -zou dit te wijten zijn aan bv slecht onderhoud dan is het niet verzekerd, en dus je eigen verantwoording.

Jje had beter een deskundige naar de oorzaak kunnen laten kijken, wat zei de schade-expert ervan ? Wellicht kan hij alsnog een rapport opstellen ?! Ik zou nog contact met deze persoon opnemen voor overleg.

Ik had ooit waterlekkage en moest aantonen dat ik niet bv de kraan open had laten staan (want dat is eigen schuld, en eigen probleem) maar dat dit aan andere oorzaak te wijten was, dat is ook niet meer dan logisch natuurlijk.

Groetjes,

ve
door verwijderd - Oct 31, 2006 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op de website van de ANWB om de polisvoorwaarden te kunnen lezen en bekijk dan de polisvorwaarden onder uitsluitingen artikel 6.4 en 6.5 waar schade door uitdroging of geleidelijke inwerking van de dekking is uitgesloten, tenzij u kunt aantonen dat de caravan een onderhoudsbeurt heeft gehad binnen 36 maanden tevoren en daarbij ook vochtmeting of een vochtbehandeling is verricht.
Ik denk dat dat de reden voor het niet vergoeden van de schade is. Er is in feite sprake van een eigen gebrek ontstaan door langzame verwering van afdichtingsmateriaal.