Coating bril
Beste Kassa, ik heb een vraag. Wanneer gaat de garantie in. Is dat bij moment van bestellen of bij moment van betalen?
Eye wish beweert dat de garantie in gaat op moment van bestellen. Volgens mij moet dat zijn van betalen. Ik heb een bril van 483,50€ waarvan het linker glas coating defect is. Ik heb de betreffende winkel gebeld doch zij beweren dat de garantie net is verlopen (02-11-2018). Graag jullie advies/steun.
Met vriendelijke groet,
C.H.
De garantie gaat in op het moment dat u de bril heeft ontvangen en betaald. Wat Eye wish beweerd klopt dus niet, mocht er tussen bestellen en ontvangen iets mis gaan is dat ook voor rekening van Eye wish.
L.s. u bent hier op een openbaar forum dus haal uw persoonlijke gegeven weg door uw vraag te openen en aan te passen.
Het lijkt erop dat men bij Eye Wish nog nooit van de consumentyenbeschermingswetgeving heeft gehoord nu men naar ik begrijp verwijst naar eigen garantie. De wettelijke garantie prefaleert altijd! Ik geef u nu enkele verwijzingen waarbij vooral van belang is dat de verkoper gedurende de normaliter te verwachten levensduur van coating voor reparatie of vervanging dient te zorgen maar het aan u is om te bewijzen dat de oorzaak niet aan u maar aan de galezen/coating te wijten zijn. Afgezien van het voorgaande en de wettelijke regelgeving ben ik ook nog nadrukkelijk van mening dat garantie inaagt op het moment van levering indien er sprake is van bedrijfs/fabrieksgarantie. Ik ga even op zoek en geef u zo nadere verwijzingen.
Dat niet nadat ook ik aan u adviseer om uw persoonlijke gegevens te verwijderen aangezien dit een openbaar en in de gegele wereld te bekijken site is. Vraag anders even bij kassa-online@bnnvara.nl of men dat voor u wil doen.
Zie allereerst: De garantie gaat in op het moment dat de verkoper het goed terhandstelt (letterlijk) aan de koper en de koper de afgesproken prijs betaalt. Daarbij is in principe de kassabon of de datum op het garantiebewijs leidend. Met vriendelijke groet, ReadAC. als samenvatting van : https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/wanneer-gaat-garantie-in#:~:text=De%20garantie%20gaat%20in%20op%20het%20moment%20dat,op%20het%20garantiebewijs%20leidend.%20Met%20vriendelijke%20groet%2C%20ReadAC. Dan de verwijzingen naar de wetgeving: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten ; https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product of https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn en voor de wetgeving integraal: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueel vcerder:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
Eye Wish zit fout. Uw garantie op een auto die 1 maand levertijd heeft gaat in op moment van sleuteloverdracht als voorbeeld.
Redactie gerapporteerd weghalen gegevens
Je kunt beter niet bellen, maar met de bril naar de winkel gaan. De rekening en je betaalbewijs meenemen.
Hoe maak je de bril schoon?
https://www.misterspex.nl/brillen-expert/brillen-goed-schoonmaken?wt_mc=amc143211024324991&gclid=CjwKCAiA-f78BRBbEiwATKRRBMiQOuCEhZUCov-GIHLqWu5WRpZ8Ku5CqJEOcHuC3n4s2JPm9NVNTxoC1pQQAvD_BwE
Om te beginnen beste C.H., u zou er goed aan doen om uw contactgegevens te verwijderen. En de garantie gaat normaal gesproken in bij (af)levering.
https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31999L0044:NL:HTML
http://www.richardhak.nl/rechten/consumentenrecht/garantie-en-non-conformiteit/
In alle justitiële zaken, kan ik niets anders vinden dan dat de garantie ingaat na aflevering van het product.
Let op: indien iemand iets besteld bij een internetbedrijf en deze levert via een afhaaladres (winkel o.i.d.) dan gaat de garantie in op de dag dat het product daar arriveert. Indien ik u was, zou ik informatie verder inwinnen bij https://www.juridischloket.nl
Off topic: Toch valt mij één ding op. Bestel maar op de eerste dag van de maand, dus dag 1 een id card/paspoort, die moet je betalen op de besteldatum, de levering is (voorbeeld) dag7 van de maand, en is dan 10 jaar geldig. maar de eerst 7 dagen moet je dus wel betalen en staat ook als geldigheid op de card terwijl je het ding pas de 7 effectief ontvangt.
@mahadma, echter, om met mr Frank Visser te spreken: als uw auto 2 maanden voor of na APK keuring word gekeurd, de allereerste datum van keuring blijft zo staan. Dus ook weer een verschil, toch? Je kan je auto op 2 maanden vóór of na datum laten keuren.
Garantie gaat in op het moment dat ude spullen ontvangt en dus kunt gebruiken. Dat kan zijn op moment van betalen, maar ook later.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer