meelaansyl
door meelaansyl Mar 11, 2013 om 16:36
Garantie & verzekeringen

Controle tandarts niet vergoed door verzekering

Al vele jaren ben ik verzekerd bij het Zilveren Kruis en ook al die jaren krijg ik 2 x per jaar dezelfde behandelingen bij de tandarts:
C11 periodieke controle
T53 Standaard consult nazorg, tandvleesbehandeling door de tandarts

Volgens de polisvoorwaarden wordt C11 100% vergoed en T53 voor 75%.
Dit is ook al jaren zo gebeurd.
Tot ik de declaratie van dit jaar terug kreeg van de verzekering.
De controle, C11 wordt niet vergoed omdat deze niet samen kan met de behandeling T53..........
Dat dit al die jaren wel kon heeft de verzekering geen boodschap aan.

Mag dit zomaar? In de polis staat nergens dat deze 2 niet samen kunnen/mogen.

2071 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2013 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u komt op controle en de tandarts rekent uiteraard een consult, en daarnaast nog een consult voor uw tandvlees?

Lijkt me ook dubbel op en ik denk dat u dan andere jaren "geboft" hebt. Of dat de tandarts onzinnig declareert.

meelaansyl
door meelaansyl - Mar 11, 2013 om 17:11
29 Antwoorden / 26 Vragen

U begrijpt het niet helemaal denk ik.......
Andere jaren kreeg ik alles vergoed en nu krijg ik de controle dus niet vergoed.

De polis is hetzelfde als die andere jaren, nergens is te lezen dat de combinatie van deze 2 behandelingen niet zou worden vergoed.
De tandarts heeft hier niets raars gedaan, de verzekering doet ineens raar met vergoeden en wijkt af van wat er in de polis staat.

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2013 om 17:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het zijn natuurlijk geen twee behandelingen. Het zijn twee consulten tegelijkertijd.. Dat zal het probleem zijn

meelaansyl
door meelaansyl - Mar 11, 2013 om 17:29
29 Antwoorden / 26 Vragen

Het zijn 2 verschillende behandelingen, dit staat ook zo omschreven bij de verzekering......

Het doet er ook niet toe, het probleem is dat de verzekering andere voorwaarden hanteert dan in de polis vermeld staan.

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2013 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bezwaar aantekenen dan.

getty
door getty - Mar 11, 2013 om 17:56
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat zegt de tandarts ervan?

meelaansyl
door meelaansyl - Mar 11, 2013 om 20:42
29 Antwoorden / 26 Vragen

Het Zilveren Kruis is de enige verzekering die hier moeilijk over doet. Alle andere verzekeringen hebben er geen probleem mee.

Cookies
door Cookies - Mar 11, 2013 om 21:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=meelaansyl schreef op maandag 11 mrt 2013, 20:42]Het Zilveren Kruis is de enige verzekering die hier moeilijk over doet. Alle andere verzekeringen hebben er geen probleem mee.

Hoe weet je dat als ik vragen mag?

En zou het niet zo kunnen zijn dat de vorige declaraties zonder check gewoon zijn door gegaan? Dat je eerdere jaren dus mazzel hebt gehad?

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2013 om 21:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men kan toch niet twee consulten tegelijkertijd hebben. En dat de tandarts naar uw tanden kijkt en ook naar het tandvlees.