sandy36
door sandy36 Feb 6, 2006 om 10:39
Garantie & verzekeringen

Doorlopende reisverzekering

Hallo, is er iemand die mij met onderstaande een beetje op weg kan helpen? Ik heb jarenlang een doorlopende reisverzekering gehad. Die heb ik pas opgezegd omdat ik per jaar 2 weken op vakantie naar het buitenland ga. Nu ga ik dit jaar toevallig 2 weekenden weg en 3 weken op vakantie. Wat is voordeliger. Om maar weer een doorlopende reisverzekering af te sluiten of om per keer een reisverzekering af te sluiten? Groet, Sandy

543 4 Rapporteer

opaleo
door opaleo - Feb 6, 2006 om 15:08
67 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sandy.

Als jij vaker dan een keer op vakantie gaat, is een doorlopende reisverzekering altijd voordeliger. Toevallig ga jij nu ook nu 3 weken naar Kreta, waar wij ook al diverse keren geweest zijn. Bij navraag bij de diverse maatschappijen die ook reisverzekeringen verzekeren, kwam ik tot de volgende conclusie. Bij een reisverzekering voor 3 weken, was ik bij Unive, ruim € 30,00 goedkoper uit bij een doorlopende reisverzekering, dan wanneer ik bij het reisbureau de verzekering had genomen die zij aanbevelen. Deze verzekerinsmaatschappij uit Hoogeveen waarvan ik de naam even zo niet meer weet, werd door het reisbureau aanbevolen. Als jij nu ook nog andere verzekeringen bij een bepaalde maatschappij hebt lopen, is het raadzaam, om hier ook eens een offerte aan te vragen. Indien jij diverse verzekeringen bij een maatschappij hebt, kan er ook nogeens een extra korting uit voort komen, door middel van de zogenaamde pakket korting.

Ik raad je bij deze dan ook aan, ga je altijd zowieso drei weken op vakantie per jaar, neem gewoon een doorlopende reisverzekering.

Groetjes.  Opaleo.

ta
door tante bep - Feb 7, 2006 om 13:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wat veel mensen niet weten is dat je via de ANWB een strippenkaart kunt kopen en dat is heel handig.Voor verdere informatie kun je de ANWB benaderen. Wij werden daar 3 jaar geleden opgewezen, doordat ik een telefoontje pleegde met de ANWB en de jongedame die ik sprak wees mij hier op, omdat ook wij korte vakanties houden in het buitenland en we met de doorlopende verzekering veel duurder uit kwam. Afgelopen jaar heb ik voor het eerst in 30 jaar een beroep moeten doen op een reisverzekering en dat werd keurig netjes afgehandeld.Je hebt alleen €50,- eigen risico, maar dat is bijna overal of je betaalt weer meer premie.

Succes.

scroogy
door scroogy - Feb 7, 2006 om 14:22
367 Antwoorden / 20 Vragen

Dat is makkelijk uit te rekenen, wat kost een reisverzekering per dag ? dat maal 25 plus 3 maal poliskosten, tel uit je winst.

succes

sandy36
door sandy36 - Feb 7, 2006 om 14:24
11 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt voor het meedenken. Een doorlopende reisverzekering is voor mij handiger en goedkoper. Groetjes, Sandy