sandy36
door sandy36 Feb 6, 2006 om 10:20
Garantie & verzekeringen

Doorlopende reisverzekering

Hallo, is er iemand die mij met onderstaande een beetje op weg kan helpen? Ik heb jarenlang een doorlopende reisverzekering gehad. Die heb ik pas opgezegd omdat ik per jaar 2 weken op vakantie naar het buitenland ga. Nu ga ik dit jaar toevallig 2 weekenden weg en 3 weken op vakantie. Wat is voordeliger. Om maar weer een doorlopende reisverzekering af te sluiten of om per keer een reisverzekering af te sluiten? Groet, Sandy

2269 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

In principe kun je dit het beste opzoeken op een site van een verzekering, maar mij lijkt een doorlopende reisverzerering al goedkoper als je 3 x per jaar op vakantie gaat. Ik rijd zelf motor en zit in de zomer bijna elk weekend in het buitenland en heb daarom al jaren een doorlopende reisverzekering. Bovendien hoef je er dan niet elke keer aan te denken om zo'n verzekering af te sluiten.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik weet het ook niet zeker, maar een ding weet ik wel. Jaren heb ik een reis verzekering gehad en uiteindelijk ben ik dan ook berooft op Corsica, auto leeggehaald en keurig opgegeven aan de politie proces verbaal ingestuurd, noppes dus. Geen cent. Ik heb toen besloten om nooit meer een verzekering af te sluiten, een verzekering is duur en voor het ziekenhuis en dokter hoef je het niet te doen want je kan overal terecht en zeker in Europa. Dus als je het daar voor wil doen is dat niet nodig want je bent overal verzekerd voor een dokter. Je zal het wel moeten voorschieten en dan krijg je het weer terug van het ziekenfonds. Zo heb ik het ervaren. Persoonlijk zou ik het niet doen, een tip: Neem geen waardevolle spullen mee zoals sieraden en een dure klok om je pols er zijn genoeg klokken waar je op kan kijken, En wat maakt het uit hoe laat het is als je op vakantie bent. Geen dure kleding doe maar gewoon. En weet je het echt niet vraag dan aan je zorgverzekeraar achmea of waar je ook bij bent aangeloten hoe dat zit met een dokter in het buitenland. Groetjes Boreel102.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het pas nog bij de hand gehad toen ik mijn vakantie boekte voor dit jaar, op het reisburo heb ik samen met de reisburo juffrouw uit zitten rekenen wat voordeliger was. Als je drie keer of vaker per jaar op vakantie gaat is het voordeliger, anders dus niet.Wat ik wel heb lopen sinds vorig jaar een een doorlopende annuleringsverzekering, dat was wel goedkoper als ieder keer opnieuw afsluiten.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb jaren een doorlopende reisverzekering gehad voor 2 weken vakantie. Alleen om het niet te vergeten. Nu had ik deze zomer pech met mijn koffer, die was kapot gegaan. Opgegeven bij de reisverzekering, Postbank, maar blijkt, geen vergoeding omdat mijn koffer onder de 100 euro was. Bij doorlopende heb je eigen riscico van 100 euro. Pech. Bij een gewone reisverzekering heb je dat dus niet. Ik heb het opgezegd.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben een doorlopende reis en annulerings verzekering en alleen al op onze 2 weken zomer vakantie is het voordeliger dan dit op de reis af tesluiten  en nu zijn we voor die prijs het hele jaar verzekerd dus ook de weekendjes weg

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf heb de verz. opgezegd, want mijn ervaring is, dat je voor Materiële schade zó weinig terugkrijgt.

en voor medische kosten ben je in héél Europa verzekerd, indie  je een aanvullende verzekering hebt.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doorlopend of niet. Géén reisverzekering is zo ontzettend dom.

Een kennis van mij gingen een aantal jaren geleden op motorvakantie naar Frankrijk. Ze waren met twee stellen, mijn kennis was wel verzekerd en de anderen niet. Helaas gebeurde er bij het onverzekerde stel een motorongeluk waarbij een dode te betreuren viel. Je wilt niet weten wat ze allemaal zelf moesten regelen om het lichaam weer naar Nederland te krijgen, om over de gemaakte kosten maar te zwijgen.

Heel stom dus, als je helemaal niets afsluit!

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb jarenlang een doorlopende reisverzekering gehad. Ik dacht lekker makkelijk. De premie werd jaarlijks automatisch geincasseerd. Door omstandigheden ben ik een paar jaar niet naar het buitenland gegaan. Die verzekering helemaal vergeten, zodat ik een paar jaar voor noppes heb betaald. Eigen schuld. Nu verzeker is pas als de reis definitief geboekt is.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2006 om 09:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen die je aanraden geen reisverzekering af te sluiten hebben deze volgens mij nooit echt nodig gehad. Ik heb vorig jaar met Pinksteren een ongeluk gehad met mijn motorfiets in Frankrijk waarbij ik een enkel gebroken heb. Ik ben verzekerd bij de ANWB: een telefoontje naar het meldpunt Lyon en er kwam een taxi vanuit Nederland om me op te halen in Frankrijk en voor mijn deur af te zetten. In zo'n geval ben je blij dat je die 50 euro per jaar betaalt. Zo had ik vroeger ook een collega die een inboedelverzekering voor zijn huis onzin vond, totdat ze zijn hele huis leegroofden toen hij op vakantie was. Je kunt wel raden wat het eerste was dat 'ie vervolgens ging afsluiten...

ve
door verwijderd - Feb 7, 2006 om 10:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wilma, er zijn ook aanvullende reisverz. zonder eigen risico!!! Wij zijn bij de ANWB. Groetjes van Sofietje

ve
door verwijderd - Feb 7, 2006 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

VRAAG AAN JEANNE, EN ANDEREN DIE HET VOOR ELKAAR KRIJGEN OM EEN LEUKE AFBEELDING NAAST HUN BERICHTJE TE PLAATSEN:

HOE KRIJG JE DAT VOOR ELKAAR? ZOU IK OOK GRAAG WILLEN, MAAR WEET NIET HOE. KAN IEMAND MIJ DAT VERTELLEN?

ALVAST HARTELIJK DANK VOOR HET ANTWOORD.

GROETJES VAN SOFIETJE

ve
door verwijderd - Feb 7, 2006 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga slechts een keer per jaar op vakantie en heb daarom een vergelijking gedaan.. Bij mij bleek dat al naar een vakantie van 2 a 3 weken een doorlopende reisverzekering goedkoper was. Heb deze dan ook afgesloten en ben er erg tevreden over. Je hebt geen omkijken meer naar dat soort dingen.

Ik hoop je hier wat mee geholpen te hebben

Groetjes Lydia

ve
door verwijderd - Feb 7, 2006 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het een keer uitgerekend: voor ons geldt dat een doorlopende reisverzekering al lonend is als we 17 dagen of meer op vakantie gaan. Dat medische kosten automatisch verzekerd zijn via het ziekenfonds klopt maar ten dele. Afgelopen jaar zijn wij in Oostenrijk met onze dochter naar de eerste hulp moeten gaan in het plaatselijke ziekenhuis, we dachten een gebroken duim maar ze bleek gelukkig maar een gekneusde duim te hebben. De kosten werden vergoed op de afneembare brace voor haar duim na, die moesten we zelf betalen, omdat het een artikel betrof wat naderhand ons eigendom werd, zeiden ze. Kosten: ongeveer 42 euro. Nu konden wij echter de reisverzekering erop aanspreken en kregen wij ook dit bedrag vergoed.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2006 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh jee blijjkbaar heb ik per ongeluk 2x gepost. Sorry. Maar bedankt voor het meedenken. Ik sluit inderdaad een doorlopende reis en annuleringsverzekering af. Ik vind het al prettig dat ik er niet aan hoef te denken elke keer als we weggaan. Ik heb een offerte opgevraagd bij FBTO die was voor mij het goedkoopste. 100 euro per jaar. Grotjes, Sandy

ve
door verwijderd - Feb 7, 2006 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sandy,

Ik zou het advies om geen reisverzekering af te sluiten ver van me af gooien. Je moet en niet aan denken wat de kosten zijn bij vervoer naar huis na bv een ongeluk of nog erger. Waarschijnlijk is in dit geval een doorlopende reisverzekering het goedkoopst, maar toch zeker ook het gemakkelijkste.

Prettige vakantie.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2006 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ikzelf heb een doorlopende reisverzekering afgesloten. Hiervoor heb ik een aantal redenen:

  1. Een doorlopende verzekering is vaker goedkoper dan een dagverzekering

  2. Mijn doorlopende verz. bied meer dekking dan dagverzekering.

  3. Ik hoef niet telkens aan de verzekering te denken

  4. Het scheelt mij min. 2 trips per jaar richting verz. agent en daarbij behorende rompslomp

  5. Ik woon in Limburg en ga vaker naar België en Duitsland. Mocht mij daar iets gebeuren (buiten ziekte om) zoals diefstal , ben ik altijd verzekerd. Ik moet er niet aan denken om iedere keer een dagverzekering af te sluiten als ik ga stappen in het "buitenland"

Ter info, ik heb verzekering afgesloten bij Postbank: Blue travel en ik ben er zeer tevreden over.

Groeten...

ve
door verwijderd - Feb 7, 2006 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga gewoon naar je reisbureau of tussenpersoon en laat het uitrekenen: dat heet service en kost niets! Ik werk zelf bij Thomas Cook Travel Shop en we hebben sinds een aantal maanden een "eigen" Vakantiepolis (via Elvia Reisverzekeringen) omdat het een standaard pakket voor zon e/o wintersport, en daardoor goedkoper, is is het voor veel mensen met een hoge reissom of een lang verblijf zelfs vaak voordeliger om een doorlopende polis af te sluiten voor die één specifieke reis. Het is heel gemakkelijk uit te rekenen en kost geen moeite en we doen het ook graag voor klanten die niet de reis bij ons geboekt hebben maar alleen een verzekering willen.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2006 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Sandy wij hebben al een jaar of 10 doorlopend reisverzekering en een jaar of 2 anuleringsverzekering.

maar je bent wel degelijk goedkoper uit.en niet verzekeren is dom.

wij hebben 6 jaar geleden de reisverzekering nodig gehad vanwegen het overlijden van mijn zus en alles tot in de puntjes verzorgd.

van spanje naar engeland en vandaar uit naar dusseldorf waar weer een taxi klaar stond.

dus bedenk je heel goed.

groetjes tonny

ve
door verwijderd - Feb 7, 2006 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ off topic

Als je bent ingelogd ga dan linksboven naar 'mijn pagina' en klik dan op 'ga naar mijn homepage'. Je kunt dan via 'bladeren' en afbeelding op je computer kiezen en die komt voortaan naast je berichten te staan.

Let erop dat deze niet te groot is!

ve
door verwijderd - Feb 8, 2006 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vorige week heb ik ook een vakantie geboekt. Bij het reisbureau moest ik zo'n € 160,-- betalen voor een reis- en annuleringsverzekering. Eerst maar eens geinformeerd bij de Rabobank. Als je een Totaalrekening hebt, krijg je 25% korting op deze verzekering. Aangezien ik deze niet heb, maar wel mijn verzekeringen heb ondergebracht in een AllesinéénPolis, kon ik via deze verzekering ook een doorlopende reis- en annuleringsverzekering afsluiten. Het voordeel was dat mijn pakketkorting ook met 3% omhoog ging voor alle verzekeringen, waardoor ik uiteindelijk maar € 70,-- betaal. Een heel verschil met het reisbureau.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2006 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al snel is een doorlopende reisverzekering goedkoper goedkoper als een eenmalige reisverzekering. Dat is zeker zo als je de verzekering van de reisbureaus vergelijkt met de (doorlopende) reisverzekering. Bij de reisbureaus ben je zeker duurder uit, ook met de aanvullende verzekeringen zoals de annuleringsverzekering bv. Ik kan persoonlijk alleen de reisverzekering van de postbank vergelijken, die is met twee weken of 2 x een week goedkoper als de eenmalige reisverzekering.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2007 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een zeer goed onderzoek gedaan mbt reisverzekeringen: Sluit er een online af en kijk goed wat er allemaal in zit!!

De beste die ik heb gevonden is van www.columbusdirect.nl

Zit alles in (zelfs medische kosten standaard) en kost veruit het minst, omdat het door Lloyds wordt verzekerd, de grootste verzekeraar van de wereld..