sandy36
door sandy36 Mar 18, 2006 om 10:55
Garantie & verzekeringen

Dubbel verzekerd?

Een aantal maanden geleden ben ik overgestapt van Unive naar Interpolis. Er is toen een adviseur langsgeweest die mij ook een opzegkaart voor de oude verzekeringen in heeft laten vullen. Hij zei dat hun verder alles zouden regelen dus ook mijn oude verzekeringen op zouden zeggen. Vorige maand heb ik gebeld met Unive om te laten weten dat ik nog steeds geen bevestiging van opzegging had ontvangen van mijn oudew verzekering. Hun zeiden tegen mij dat dat ook gebruikelijk was dat het stilzwijgend over zou gaan in de nieuwe verzekering. Nu kreeg ik vandaag weer de polissen van mijn oude verzekering voor het nieuwe jaar. Blijkbaar is er dus niets opgezegd. Ik schrok me rot wat moet ik nu doen?

668 8 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Mar 18, 2006 om 11:26
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Sandy,

Nagel die adviseur van Interpolis aan de deur, die haalt je als klant binnen en doet bij de eerste de beste gelegenheid al niet wat hij heeft belooft.

Blijf lekker bij de oude, het komt toch allemaal wel een beetje overeen, hier laat je wat en daar heb je wat en wat de prijs betreft verschilt dat nu echt wel zoveel?

Laat die nieuwe nu maar niets verdienen want echt verdienen doet hij dat dus niet.

Succes en probeer gezond te blijven,
Hell-Rider

sandy36
door sandy36 - Mar 18, 2006 om 11:35
11 Antwoorden / 9 Vragen

Hoihoi,

Ja maar ik heb getekend bij de nieuwe maatschappij. Daar kan ik dan toch niet zomaar vanaf? Maar ik heb dus nu al spijt van mijn besluit :(

hell-rider
door hell-rider - Mar 18, 2006 om 12:40
573 Antwoorden / 0 Vragen

De eerste keer heb je ook getekend en deze niet opgezegd.

Je mag en kan niet 2x verzekerd zijn en die adviseur is zijn afspraken niet nagekomen.

De knoop doorhakken en blijven zitten waar je zit.

Groet,
Hell-Rider

linda82
door linda82 - Mar 18, 2006 om 13:08
13 Antwoorden / 13 Vragen

Bel gewoon even naar je contactpersoon van de Rabobank / Interpolis en vraag wat er verkeerd gegaan is. Misschien is daar alles wel goed gegaan en heeft Unive iets niet goed gedaan.

Als je nog een jaar bij Unive kunt blijven zal Interpolis volgend jaar pas de polis gaan activeren.

Bespreek het gewoon even!

ha
door hanneke - Mar 20, 2006 om 15:00
321 Antwoorden / 1 Vragen

Om wat voor soort verzekering gaat het???

Bij een ongevallen- of levensverzekering bijvoorbeeld kunt u wel degelijk meerdere verzekeringen hebben.

Voor andere verzekeringen mag dat inderdaad niet.

Wat zegt de adviseur die bij u is langsgeweest? Heeft die de polis
inderdaad opgezegd? Zo ja, dan zijn er nog wel degelijk mogelijkheden...

(Maar voor ik die ga uitleggen moet ik dus eerst weten wat voor verzekering het is en wat de adviseur zegt)

po
door poemjor - Mar 21, 2006 om 17:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Sandy

Je bent niet de enige die problemen met Univé heeft ik ben over gegaan van univé naar VGZ en heb een opzegkaart naar Univé gestuurd nu zeggen hun niets ontvangen te hebben en dat ik maar moet aantonen dat ik dat kaartje heb verstuurd dom van mij natuurlijk dat ik het niet aangetekend heb verstuurd maar bij mijn man die bij Achmea was is het wel goed gegaan.

Ik heb ook op de site van radar een dergelijk verhaal over het Univé gelezen

Groetjes Inge

sandy36
door sandy36 - Mar 27, 2006 om 13:04
11 Antwoorden / 9 Vragen

Iedereen nog heel hartelijk bedankt voor het reageren. E.e.a. had elkaar gekruist dus ik heb me voor niets zorgen gemaakt gelukkig. Gr. Sandy

ha
door harma_1 - Mar 27, 2006 om 13:27
2 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ben overgestapt van Groene Land naar Menzis. Heb dit schriftelijk gedaan op 9 februari. Volgens hun was de brief pas op 13 maart aangekomen. Heb Menzis gebeld en die heeft mij verteld alsnog aangetekend een klacht in te dienen anders zullen zij de verzekering beeindigen omdat de oudste verzekeraar de meeste rechten heeft. Dus dan zult u bij de oude verzekeraar blijven. Ik heb inmiddels een aangetekende brief gestuurd naar Groene land. Of dit helpt weet ik niet.