Jo
door Josvanderwal Oct 2, 2020 om 19:53
Garantie & verzekeringen

Garantie Dyson

Na 2 1/2 jaar gaat het steeds slechter met het gebruik van onze DysonV8 Absolute pro van €499,- Hierover contact opgenomen met Dyson klanten service.
Als reactie krijg een blabla hoe een stofzuiger te gebruiken en dat de accu waarschijnlijk end of lifetime is. En dus koop maar een nieuwe van bijna € 92,-. Hierop heb ik weer met enekele europesche regels gerageerd en gezegd dat het wel heel kort door de bocht is om maar te zeggen koop maar een nieuwe accu. Mee denken aan een oplossing doen ze niet en heb hier dan ook om gevraagd en gevraagd of die accu niet goedkoper kan met een coulance regeling. Krijg totaal geen antwoord meer.
Op tv en in de reclame spelen ze heel mooi weer altijd en hoe geweldig dat ze altijd zijn. Maar dat klopt dus niet.
Eigenlijk zou ik ze te kakken willen zetten.
Wat is hier nog tegen te doen ?

21022 26 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 2, 2020 om 19:57
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, ze kunnen in hun reclame toch niet zeggen dat ze niet goed zijn? Net als Stella, kortom, noem maar op. Te kakken zetten. Dan maar naar AVRO-TROS: inloggen en ze daar de koude douche uitdelen.

justmeagain
door justmeagain Oct 2, 2020 om 23:50
623 Antwoorden / 8 Vragen

@tenormin, de koude douche bestaat al jaren niet meer. Maar accu's hebben doorgaans 6 a 12 maanden garantie..

tenormin
door tenormin Oct 3, 2020 om 00:11
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry @ justmeagain, dacht ik al maar ja, ben in 2016 verbannen van die (kl*te site) dus wist het niet zeker.

mr
door mrmoto Oct 3, 2020 om 09:15
167 Antwoorden / 4 Vragen

Tenormin , dat begrijp ik niet verbannen bij "zoeklicht" hoe heeft u dat voorelkaar gekregen ken u hier niet anders als een prettig mens.

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2020 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Te kakken zetten? Dat is u al gebeurd door zo'n dure stofzuiger te kopen.

justmeagain
door justmeagain Oct 2, 2020 om 23:56
623 Antwoorden / 8 Vragen

Een Miele of Bosch lopen ook snel naar de 450 a 650 euro. Die dingen zijn in verhouding met een sledestofzuiger inderdaad wel erg duur geworden. Maar de prijs zit hier niet aan de bovenkant van de markt.

pk49
door pk49 Oct 5, 2020 om 11:52
243 Antwoorden / 2 Vragen

Tijger1: op zo'n respons zitten we écht te wachten! Niks anders te doen?

pino123
door pino123 Oct 6, 2020 om 14:08
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Het is altijd dat Tijger vaak zo rancuneus reageert, doet totaal niet ter zake.

rj
door rjw Apr 9, 2021 om 10:02
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Duur is relatief. In alle testen komen de Dyson met voorsprong als beste naar voren. En daar betaal je voor.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 2, 2020 om 22:06
2063 Antwoorden / Vragen

Te doen, als in kunt u Dyson dwingen tot coulance? Nee natuurlijk niet. En ook een formele zaak heeft heel weinig nut bij een accu omdat de levensduur niet te garanderen valt omdat die afhankelijk is van het gebruik, net als bij een auto.

gerbera
door gerbera - Oct 2, 2020 om 22:35
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens Dyson komt dat door het gebruik van de MAX stand: dat belast de accu zo zwaar dat de levensduur blijkbaar terugvalt tot 2,4 jaar

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 2, 2020 om 22:51
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jos,

Het is normaal, dat een accu van een elektrisch apparaat minder wordt in de loop der jaren.

Het zou verstandig zijn geweest om voor de koop te informeren hoe duur een reserve accu kost.

Ik vind het goed, dat u in dit topic op dit forum uw ervaringen deelt met Dyson.

justmeagain
door justmeagain - Oct 2, 2020 om 23:54
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als je de machine niet op de juiste manier schoonmaakt, en dus helemaal demonteert, dan wordt de stofzuiger te warm wat de accuduur behoorlijk verkort. Heel veel mensen weten niet dat je bijvoorbeeld de filter bij de cycloon uit elkaar kunt halen en grondig moet reinigen, dus niet alleen dat ding eruit trekken maar ook de binnenkant reinigen.

Daarnaast is garantie op accu's meestal 6 tot 12 maanden.

tenormin
door tenormin Oct 3, 2020 om 00:13
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Niet op auto accuus, 2 jaar, volgens ANWB ;-)

1paul
door 1paul Oct 3, 2020 om 09:44
3152 Antwoorden / 0 Vragen

ander soort accu denk ik....

panter22
door panter22 - Oct 3, 2020 om 09:02
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe vaak gebruik je die stofzuiger?
Als de stofzuiger intensief gebruikt wordt, moet de accu vaker geladen worden en slijt hij sneller
Zo'n stofzuiger gaat niet zo lang mee als een ouderwetse stofzuiger.
Je zult een nieuwe accu moeten kopen wil je weer goed kunnen zuigen.

1paul
door 1paul - Oct 3, 2020 om 09:45
3152 Antwoorden / 0 Vragen

als het werkelijk aan de accu ligt dan is het over, zeker bij intensief gebruik KUNNEN die snel op zijn dan wel stuk gaan....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 3, 2020 om 10:08
16858 Antwoorden / 202 Vragen

U maakt hoe dan ook de 'fout' om contact op te nemen met de fabrikant  (indien u het apparaat niet rechtstreekis van de fabrikant heeft gekocht) . Op basis van de consumentenbeschermingswetgeving had u zich beter kunnen richten tot de verkoper die degene is die u dient te benaderen. Zie daarvoor o.a. https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten , deze https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en deze https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn hetgeen gebaseerd is op de wetgeving als geboemd in het BW Boe77 art 17 -25. Een van de zaken die dan wel van belang zijn is de levensduur die van een dergelijk apparaat kan/mag wordn verwacht. https://www.stofzuigerkiezen.nl/levensduur-stofzuigers/ M.i. zou dan dan toch minstens 5 jaren moeten zijn. Een accu kan echter sneller stuk zijn. Is de accu niet vervangaar?

Donuts
door Donuts Oct 3, 2020 om 11:47
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: Is de accu niet vervangbaar? Lees de OP!

gerbera
door gerbera Oct 3, 2020 om 13:53
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Het barst weer van (overbodige) verwijzingen en wetgeving en dat omdat alleen de accu versleten is wat afhankelijk van het gebruik normaal is. En ja de accu is gewoon vervangbaar waarvoor de fabrikant een levensduur van gem 2,5 jaar aangeeft.

Topantwoord

ro
door ronny530 - Oct 3, 2020 om 11:19
2783 Antwoorden / 41 Vragen

Uw Dyson stofzuiger is niet defect maar de accu is na 2,5 jaar aan vervanging toe. Van accu's is algemeen bekend dat ze op den duur verslijten en de laadcapaciteit afneemt. Dat proces kan versneld worden door intensief gebruik of lange tijd de accu maximaal te belasten dus in zekere zin bepaald het gebruik van de stofzuiger mede de slijtage van de accu. Dyson is een overgewaardeerd merk maar is per definitie geen slecht merk en de producten die Dyson produceert doen dat waar ze voor bedoeld zijn. Uw grief is eigenlijk dat u had vewacht dat accu net zolang mee zou gaan als de stofzuiger zelf terwijl een accu een onbepaalde tijd mee kan gaan. Met onbepaalde tijd bedoel ik dat het gebruik van de stofzuiger mede bepalend is voor de slijtage van de accu. De garantieperiode is inmiddels voorbij en u baalt er van dat Dyson voor accu's geen coulance regeling heeft en u dus het volledige bedrag dient te betalen. Dyson te kakken zetten is uw keuze maar ik deel uw keuze niet.

Topantwoord

johanna66
door johanna66 - Oct 5, 2020 om 12:51
48 Antwoorden / 6 Vragen

Prijs/kwaliteitsverhouding is bij Dyson helemaal weg. Triest hoe de serviceafdeling met klanten om gaat. Het spul is veel te duur. Maar goed hier leren we van (wel een dure les) maar oke. Ik heb een Dirty Devil stofzuiger plm. een half jaar gehad., daarna was de zuigkracht weg. Het ding heb ik afgeleverd bij de Kringloop. Dit doe ik dus nooit meer. Toen ik de stofzuiger 2 dagen had heb ik een positief review (toen deed die het prima) geplaatst bij Bol.com. Ik wilde dit review corrigeren maar dat gaat niet. Als er een review is geplaatst kan je geen 2e de plaatsen. De kwaliteit van de reviews is dus zeer twijfelachtig.

adriaan2
door adriaan2 - Oct 5, 2020 om 13:15
104 Antwoorden / 0 Vragen

Ondingen en weggegooid duur geld. Kunnen testen bij vrienden. Bij volle capaciteit max. een kwartier of bij lagere zuigcapaciteit een half uur en dan weer een paar uur opladen. Stofopvang zo gevuld. Wij houden het bij een gewone stofzuiger.

karcsi-bacsi
door karcsi-bacsi - Oct 5, 2020 om 15:59
30 Antwoorden / Vragen

Mij lijkt dat je een koopcontract hebt: wat staat daarin t.a.v. de garantie? 2½ jaar lijkt me te lang. Bovendien zou voor de ACCU korter zijn dan van de machine. Lees het maar door.

Groet, Karel

Jo
door Josvanderwal - Oct 5, 2020 om 16:55
5 Antwoorden / 4 Vragen

Je mag er toch wel vanuit gaan dat als je hem bijhoud zoals beschreven staat dat de accu langer mee gaat. Ik heb mijn i-phone al 4 jaar een nog steeds geen problemen ermee. Dyson zou hier van kunnen leren.

panter22
door panter22 Oct 5, 2020 om 17:38
6599 Antwoorden / Vragen

Dat hangt er toch ook vanaf hoe vaak je dat ding gebruikt. Dat is met alles zo.
Als je de Iphone elke dag op moet laden, dan gaat de accu ook niet jaren mee,
Als de  wasmachine elke dag een paar wasjes draait, dan is hij ook sneller versleten.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 5, 2020 om 20:15
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Om te beginnen : via Google zie ik dat je een nieuwe accu voor de Dyson V8 kunt kopen voor 35 euro.

In de V8 zit een Li-Ion accu.
Een Li-Ion accu kan je ongeveer 1000 keer opladen, dan is het gedaan.
Dat geldt ook voor fietsaccu's.
Plaats je dus na het opzuigen van een paar kruimels de stofzuiger weer terug in de oplader, dan ziet de accu dat als een nieuwe oplading.
En die minimale oplading gaat van die 1000 af.
Tip : plaats na minimaal gebruik de zuiger niet gelijk weer in de lader.
Hetzelfde geldt voor de E-fiets.
Na 2 1/2 jaar gebruik zit je dus al gauw aan 1000 opladingen.
Accu is dus versleten, geen garantie.
Voor 35 euro heb je een nieuwe accu.

gerbera
door gerbera - Oct 5, 2020 om 22:10
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Soms is er een kleine mogelijkheid de accu weer wat op te peppen door hem rond de 70% leeg te trekken en hem daarna op te laden. Doe dit een paar keer achtereen en hang hem niet steeds na kort gebruik weer aan de lader.

re
door red1 - Oct 6, 2020 om 12:16
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, accu . koop een gewone stofzuiger !!heb eenBosch 15 jaar gehad  geen accu ellende steker in het stopcontact en werken  !! heb nu een andere nieuwe , een sauber  . Werkt ook zonder accu en met gewone zakken !!!!

pino123
door pino123 - Oct 6, 2020 om 14:10
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Accu's slijten, dat is helaas waar en naar mate er een groot beroep gedaan wordt op de capaciteit zal een accu minder lang meegaan. Misschien dat er een goedkoper alternatief is dan de accu van Dyson? Een of ander eigen merk?

He
door Hettyjanssen51 - Oct 22, 2020 om 11:29
2 Antwoorden / Vragen

Ik met je mee, ik heb €569.00 betaald en bij is het ook de accu, zeggen ze. Belachelijk, ik hoorde van mijn kapster, die heeft de nieuwe uitvoering, dat ze óók niet tevreden is, voor het geld dat ze betaald hebben. Schandalig, ik zou willen dat het meer openbaar zou komen, de skechte service en kwaliteit!

gerbera
door gerbera Oct 22, 2020 om 14:44
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Zowel op Trustpilot en klacht.nl barst het van de klachten zonder oplossingen, maar op Facebook schijnen ze wel te reageren, dus ook daar maar uw klacht (laten)plaatsen

Ni
door Nick de Kruiff - Jan 16, 2021 om 14:43
1 Antwoorden / Vragen

Accustofzuigers kun je eigenlijk een beetje vergelijken met de hedendaagse smartphones; fabrikanten zetten er bewust een batterij in die op den duur minder gaat presteren. Zo stimuleren ze je na enkele jaren tot een nieuwe aankoop: https://stofzuiger-info.nl/waarom-zijn-accu-stofzuigers-verkoop-technisch-zo-interessant-voor-fabrikanten/

Je kan zeggen: ze zetten met te kakken, maar eigenlijk is het al best een positief iets dat Dyson uberhaupt de mogelijkheid geeft om er heel simpel een nieuwe accu in te zetten. Bepaalde smartphones (ik noem geen namen) maken dit zo moeilijk mogelijk (https://decorrespondent.nl/5509/waarom-je-smartphone-er-zo-snel-mee-ophoudt/579255236175-e0ea5c34). Wellicht goed om hier je verlies te nemen en gewoon een nieuwe accu te kopen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 16, 2021 om 15:20
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Na 3 maanden , goede  reactie maar  beetje te laat.

Ik weet dat als je een Accu stofzuiger laat traplopen die  klappen kreeg en  breekt en niets meer doet.
Dat kan al bij  enkele dagen oude en dan heb je geluk.

Gebruik alleen een Accu of Batterij als niet anders kan....

Pe
door Peter Soest - Apr 9, 2021 om 09:44
2 Antwoorden / Vragen

Een kwalijke zaak inderdaad Jos. Merken als Dyson lijken steeds meer op Apple; en daarmee doel ik op geplande veroudering. Wat ik je nog mee wil geven is dat een garantievoorwaarden die een fabrikant geeft, vaak kan verschillen van Europese regels omtrent verwachting.

Ik zou inderdaad ook het advies van Hermien opvolgen: neem contact op met de webshop waar je hem hebt aangeschaft. Hiermee geef je niet alleen feedback aan de verkoper er de communicatie op kan aanpassen, ook kunnen zij wellicht meer voor je betekenen. Als je bij de fabrikant aanklopt zeggen ze waarschijnijk dat er genoeg acties plaatsgevonden kunnen hebben die van invloed waren op de levensduur van de stofzuiger.

Dat gezegd te hebben; hou er met een draadloze stofzuiger altijd rekening mee dat een accu ooit aan vervanging toe is. Het is een van de - helaas - nadelen van dit type stofzuigers.

ro
door robtig - Apr 9, 2021 om 09:59
3 Antwoorden / Vragen

Hey Jos,

Het is ook afhankelijk van de zuigmonden die je gebruikt hoe snel een accu leeg is van de Dyson stofzuiger. Hoe vaker een accu leeg raakt, hoe vaker hij opgeladen moet worden; en dat heeft dus helaas vaak impact op de levensduur van de stofzuiger. Mag ik vragen welke Dyson je hebt gekocht: dus met andere woorden, welk pakket je hebt. Heb je bijvoorbeeld degene met de Fluffy turboborstel? Hoor het wel! :)

Groetjes,

Rob

Donuts
door Donuts Apr 9, 2021 om 10:04
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ga ergens anders zitten spammen!

ro
door robtig Apr 9, 2021 om 15:22
3 Antwoorden / Vragen

Ik spam niet SPRIETJE :), althans dat is niet mijn bedoeling. Ik kwam er inderdaad achter dat dit nogal een verouderde vraag was, maar gezien ik ook na het zoeken naar informatie over de Dyson accu levensduur hier terecht kwam, leek het mij niet minder interessant om mijn mening te spuwen. Voor de achtergrond: ik was bezig met een artikel over de accu Dyson levensduur. Ik heb onder meer gesproken met Dyson zelf, maar was nog op zoek naar extra ervaringen. Vandaar :).

rj
door rjw - Apr 9, 2021 om 10:04
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Accu's worden gezien als consumables omdat die een minder voorspelbaar slijtagegedrag hebben dan andere onderdelen. Je ziet dit bij alle producten met een accu. Een accu voor een camera zal bij de ene fotograaf jaren mee gaan, en bij een andere (met een ander gebruikspatroon) na een jaar op zijn. En autoaccu's ook. Als je iedere dag een klein stukje rijdt naar het winkelcentrum zal deze sneller op zijn dan als je iedere dag van Amsterdam naar Apeldoorn rijdt.

ro
door robtig Apr 9, 2021 om 15:22
3 Antwoorden / Vragen

Helemaal mee eens!

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2021 om 10:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk dat de Ts wel uitgek*kt is na een half jaar.

Donuts
door Donuts - Apr 9, 2021 om 10:52
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het is mij een raadsel waarom de @redactie topics een jaar lang open houdt. Topicstarters komen na 1 dag al niet meer terug (als er al eentje terug komt), dus een maand open houden is meer dan voldoende.
Door topics zo lang open te laten, geef je spammers alleen maar de kans oude topics te bumpen, een volgende let dan weer eens niet op de datum et voila, het is weer feest...

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 9, 2021 om 11:24
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Zelf zou  ik  een ander advies geven;

Vraag bij  een  product waar Accu in zit eerst  naar die prijs!
Of het nu stofzuiger of  E bike is,  dan weet je hoeveel dat ging kosten en hoe de garantie daar op is.

En nu ½ jaar later?
Elke  accu gaat sneller kapot als die enige tijd leeg bleef liggen.
Of je nu Lege E bike accu of  stofzuiger is,    leeg bewaren is erg slecht en dan is  2½ jaren,  nu 3 eigenlijk best redelijk.

Ik vind dat elke  leverancier dit  moet melden.
Of je nu Tesla of scheerapparaat kocht,   gewoon, niet met lege  of minder  dan ¼ vol weg leggen maar eerst laden!

Nu is mijn  scheerapparaat nieuwe gedaan na ruim 5 jaren.
Maar boekje goed lezen, en  het er ook altijd in vermelden is wel zo slim.

Donuts
door Donuts Apr 9, 2021 om 11:34
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Weer eentje die niet kan lezen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 9, 2021 om 11:45
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik las  het verhaal wel, maar geef mijn mening voor alle Accu houdende producten kopers!

Ook is bij aanschaf  kijken of de batterij wisselbaar is  en wet de kosten zijn wel zo slim.
Helaas een ½ jaar oud  Topic.

gerbera
door gerbera Apr 9, 2021 om 12:26
7365 Antwoorden / 14 Vragen

@$OM555,

Ook is bij aanschaf  kijken of de batterij wisselbaar is
Dat is die van uw scheerapparaat ook niet tenzij er soldeerwerk aan te pas komt, deze zit nml "gepuntlast".
Daarnaast totaal zinloos omdat na 5 jaar de messen aardig op zijn end lopen, dus het apparaat aan vervanging toe is.

ro
door robtig Apr 9, 2021 om 15:23
3 Antwoorden / Vragen

Sprietje heeft denk ik vandaag azijn gedronken. Ik vind het een prima reactie over accuhoudende apparaten. Het is inderdaad nogal logisch om na te gaan of een accu vervangen kan worden als je een draadloos apparaat koopt.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 12, 2021 om 14:42
1389 Antwoorden / 10 Vragen

@ Gerbera,

Ik weet dat  na 5 jaren een Philips de koppen gewoon leverbaar zijn.

De  Accu kan van stekkertje via soldeer op lipjes naar puntlas gaan.
Punt lassen kan ik thuis ook,  met oude Auto  Accu  na dagje laden!

Nu voor 2e keer gelijk nieuwe koppen in gedaan  en ietsje zwaardere cellen,  die het langer vol houden!
Echte Samsung in de Philips gedaan!

Maar ik vind dat je eerst moet kijken voor aankoop!
Vele telefoons  hebben klepje om batterij te wisselen.
Apple  een lastig speciaal schoefje.
Huawei  heeft  bewust geen Achterdeurtje gedaan dus moet je echt open trekken,  een (T)ramp!

En Sprietje heeft gelijk, oude zooi activeren...  moet eerder een slotje op!