ad
door adranoel Dec 13, 2017 om 18:04
Garantie & verzekeringen

Garantie op duur verandadak

In 2011 hagelschade in 2012 wordt volledig verandadak ( polycarbonaat) vernieuwd ( kostprijs €4500,-)
In 2014 10cm water in 1 plaat, deze wordt vernieuwd in 2015, echter met een verkeerde plaat, welke in 2016 nog steeds de verkeerde kleur heeft.
In 2016 in andere plaat 10cm water. Onderaannemer ( deze heeft het dak vernieuwd) komt wel kijken, maar stelt de beslissing steeds uit. In 2017 is de onderaannemer failliet. De hoofdaannemer zegt dat de vervanging te lang geleden is....... wat nu te doen, kan ik nog ergens aanspraak op maken?

992 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2017 om 18:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Die hagelschade zal ongetwijfeld door uw verzekering vergoed zijn.

Wat moet ik mij voorstellen bij “10 cm water in de plaat”? En waarom bent u in 2015 niet achter die verkeerde plaat heen gegaan? En ook in 2016 laat u het weer op zijn beloop.

Wie heeft die onderaannemer ingeschakeld? Uzelf of de aannemer? 



ad
door adranoel Dec 13, 2017 om 19:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het verandadak loopt schuin af, mogelijk is er water vanaf de top beneden in de plaat blijven staan. Bij de vervanging van alle platen (2012) hadden deze een licht blauwe kleur die na 1 jaar (eind 2013)veranderde in melkwit. Toen de eerste plaat (met 10cm water erin) vervangen werd ( 2015), had deze ook een lichtblauwe kleur en verzekerde de onderaannemer me dat deze 1 jaar later (2016) ook melkwit zou zijn. En dus heb ik eind zomer 2016 weer aan de bel getrokken...ook voor de hoofdaannemer was de garantietijd al voorbij in 2016, dus maakt het hiervoor niets meer uit dat de onderaannemer failliet is. De hoofdaannemer heeft de onderaannemer ingeschakeld. Een personeelslid van de hoofdaannemer vertelde me dat ze deze onderaannemer niet meer inschakelden wegens onvoldoende resultaat.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 13, 2017 om 18:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Uw garantie is al in 2014 afgelopen, dat er nadien delen zijn vervangen verlengd de garantie niet. Een hoge aanschafprijs geeft geen recht op meer of langere garantie. 
Het geheel is nu voor uw eigen rekening.

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2017 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar dat “water onderin blijven staan”  is makkelijk te verhelpen.

Ik heb ook zo’n, dak gehad als afdak tussen huis en schuur. En na jaren en jaren verging op het hoogste punt bij het huis de afdekstrip hier en daar met als gevolg dat er in een enkele baan ook vocht kwam. 

Oplossing? Bovenaan een nieuwe afdekstrip en in de zomer op het laagste punt de afdekstrip losgemaakt, zodat het van binnen kon drogen, daarna ook onderaan een nieuwe afdekstrip. 

Aan die verkleuring is niets te doen, daar moet u zich bij neerleggen. 

ad
door adranoel - Dec 13, 2017 om 19:57
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

dit is een goede tip, ga ik zeker doen,hartelijk dank ervoor.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer