cv
door cvgelderen Mar 18, 2013 om 13:42
Garantie & verzekeringen

Hoe kom ik van mijn zorgverzekering af?

Ik weiger alle reguliere zorg, omdat ik artsen, en alle medici maar kwakzalvers vind! Hiervoor wil ik dan ook geen zorgpremie meer betalen. Ik heb deze vraag ook al diverse keren aan politici gesteld. Het antwoord hierop was: "Betaal je maar voor een ander, kunnen we de premie laag houden". Ze betalen voor mij de huur ook niet! Ik vind dat je gewoon zelf moet kunnen kiezen, of je je voor zorg wilt laten verzekeren, net zoals je geen autoverzekering behoeft, indien je geen auto hebt!
Ik heb al diverse mogelijkheden gevonden, om van deze verplichte verzekering af te komen:
Bij gemoedsbezwaar betaal je een vrijwillige bijdrage, die even hoog is dan de premie.
Bij het weigeren om de premie te betalen, betaal je een torenhoge boete, bovenop de premie.
Hoe kom ik nu van deze verzekering, die ik niet wil hebben, af?

3604 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 18, 2013 om 13:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cvgelderen,

.....Hoe kom ik nu van deze verzekering, die ik niet wil hebben, af?.....
Niet dus.
Dan zouden ze eerst de wet moeten veranderen en dat zie ik dus niet gebeuren.

Zorgverzekering is verplicht

Een zorgverzekering is verplicht voor:

Iedereen die in Nederland woont;
Iedereen die in Nederland werkt en hier loonbelasting betaalt;
Iedereen die in Nederland komt wonen, ook als zij in het buitenland een zorgverzekering heeft.
U bent in Nederland verzekeringsplichtig, maar woont in het buitenland.

Het komt er dus op neer dat iedere Nederlander verplicht is een zorgverzekering te hebben. Een aanvullende zorgverzekering is niet verplicht, een basiszorgverzekering is wel verplicht.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Mar 18, 2013 om 13:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Gaat niet lukken en daar ben ik het roerend mee eens. Dat malle gekwaak over kwakzalvers zegt me dat je je hersens in je achterwerk hebt zitten, dus een operatie ligt in het verschiet.

ekiem
door ekiem - Mar 18, 2013 om 14:01
676 Antwoorden / 100 Vragen

Iedere Nederlander is verplicht een zorg verzekering af te sluiten. Je kunt wel tegen die zgn. " kwakzalvers " zijn ,maar waar ga je heen als je zorg nodig hebt . Zij werken ook niet voor niets ?

edrick3
door edrick3 - Mar 18, 2013 om 14:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zoekster,

.....dus een operatie ligt in het verschiet......

OT
Maar die wil TS graag zélf betalen! ;-)

freya
door freya - Mar 18, 2013 om 14:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo cvgelderen,

Dus jij wil, onder alle omstandigheden, géén zorg? En als je morgen een ongeluk krijgt en ze je, volledig in de kreukels onder een tram vandaan peuteren, weiger je dan ook alle 'zorg'?

Of als je opeens een blindedarmontsteking krijgt, ga je dan ook liever gewoon dood?

m.vr.gr. Freya

ekiem
door ekiem - Mar 18, 2013 om 14:25
676 Antwoorden / 100 Vragen

Artsen hebben een zgn. "plicht " om je te helpen. Oftewel, ze hebben een eed afgelegd.
Stel, je hebt iets ernstigs, dan stuur je ze weg ! Daarmee maak je er een moreel ethische kwestie van. Je plaatst de persoon die jouw wil helpen in een moeilijke situatie.

de eelco
door de eelco - Mar 18, 2013 om 14:27
607 Antwoorden / 92 Vragen

cvgelderen
ik hoop het niet voor u maar wat als u een erstige ziekte krijgt die alleen te behandelen is met langdurige en kostbare zorg..gaat u het dan zelf betalen?..kom op zeg denk eventjes na want dit is grote flauwekul want we moeten met ze alle het zelfde betalen en wil je beter verzekerd zijn kan u aanvullende verzekeringen nemen..

groetjes de eelco

ro
door ron530 - Mar 18, 2013 om 14:31
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dan blijft gemoedsbezwaarde over, u hoeft geen zorgpremie te betalen maar wel een inkomensafhankelijke bijdrage afdragen. Geld kost het toch maar het heet anders. Wie weet is aansluiten bij een zeer gelovige kerk een optie maar dan betaald u weer voor het hele kerkgenootschap. Er is nog een optie en die is echt goedkoop wordt zwerver, laat u overal uitschrijven neem ontslag en zeg onze verzorgingsstaat voorgoed gedag.

pino123
door pino123 - Mar 18, 2013 om 14:44
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe kom ik nu van deze verzekering, die ik niet wil hebben, af?

Verhuizen naar een land waar het niet verplicht is. Het is in dit land zo geregeld, zint je het niet, verhuizen!

Net zoals gordelplicht, het moet en daarbij punt!

edrick3
door edrick3 - Mar 18, 2013 om 14:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vcgelderen,

In aansluiting op ron530:

Voor info over gemoedsbezwaarden.... klik hier.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 18, 2013 om 14:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Met andere woorden ga dus ook geloven, zodat u gemoeds bezwaar aan kan aan tonen.Dan blijft het u toch geld kosten.Als u bekijk hoeveel er uit wordt gegeven via u belasting geld, is dit maar een schijntje om u daar druk om te maken.Er zijn zoveel zaken waar niet iederen gebruik van wil maken, zo is nu eenmaal onze samen leving op berekent.Anders moet u eens terug toen het niet zo was.Kijk maar eens verder dan u neus lang is.

cv
door cvgelderen - Mar 18, 2013 om 15:56
15 Antwoorden / 3 Vragen

zoekster

Gaat niet lukken en daar ben ik het roerend mee eens. Dat malle gekwaak over kwakzalvers zegt me dat je je hersens in je achterwerk hebt zitten, dus een operatie ligt in het verschiet.

Medicijnen voorschrijven, waar je nog zieker van wordt, noem jij geen kwakzalverij? Noem jij de artsen, die door farma worden betaald, om mensen ziek te houden, betrouwbaar? Zoals ik al zei: Ik wens geen enkele vorm van reguliere zorg!

de eelco:

cvgelderen
ik hoop het niet voor u maar wat als u een erstige ziekte krijgt die alleen te behandelen is met langdurige en kostbare zorg..gaat u het dan zelf betalen?..kom op zeg denk eventjes na want dit is grote flauwekul want we moeten met ze alle het zelfde betalen en wil je beter verzekerd zijn kan u aanvullende verzekeringen nemen..

Ik zoek dan naar een natuurlijke oplossing: Voor elke ziekte groeit er op Aarde wel een plant, om de ziekte te genezen!

ekiem:

Iedere Nederlander is verplicht een zorg verzekering af te sluiten. Je kunt wel tegen die zgn. " kwakzalvers " zijn ,maar waar ga je heen als je zorg nodig hebt . Zij werken ook niet voor niets ?

Dat zij hun werk ook niet voor niets doen, geloof ik graag. Als ik zorg nodig heb, ga ik nog niet naar hen toe! Ik zoek het liever in de natuur!

ron530

waarschuw redactie
maandag 18 mrt 2013, 14:31

Dan blijft gemoedsbezwaarde over, u hoeft geen zorgpremie te betalen maar wel een inkomensafhankelijke bijdrage afdragen.

Niet inkomensafhankelijke bijdrage, deze 'vrijwillige' bijdrage is dan wel even hoog, dan de premie, die je anders zou betalen!

[edit redactie - quote Kowalski verwijderd]

nosource
door nosource - Mar 18, 2013 om 16:00
81 Antwoorden / 0 Vragen

TS, blijkbaar weet je zelf allang hoe de vork in de steel zit en zal er hier geen 'bevredigend' antwoord voor je komen.
Maar dit wist je natuurlijk al voordat je je vraag hier stelde.

tijger1
door tijger1 - Mar 18, 2013 om 16:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het is toch heel simpel. Als u geen zorgverzekering wenst, meldt u dan aan als gemoedsbezwaarde. Zorg wel dat u al uw andere verzekeringen ook hebt opgezegd.

Het bedrag dat dan extra op uw salaris wordt ingehouden, wordt zelfs nog voor u gespaard voor noodgevallen. U kunt daar geen beukenootjes, of andere "natuur" dingen voor kopen om een of ander kwaaltje mee te verhelpen.

jo
door jorisw - Mar 18, 2013 om 17:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Toch wel grappig: de halve wereld spreekt er schande van dat er in de VS geen fatsoenlijke zorgverzekering voor iedereen is, en dan zitten hier mensen te zeuren dat ze niet willen meedoen aan 1 van de beste zorgverzekeringssystemen in de wereld.

Misschien tijd voor een uitwisselingsproject?

Cookies
door Cookies - Mar 18, 2013 om 17:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Ik zoek dan naar een natuurlijke oplossing: Voor elke ziekte groeit er op Aarde wel een plant, om de ziekte te genezen!.....

Tuurlijk joh, als jij onder de tram of vrachtwagen vandaan gehaald moet worden, neem je natuurlijk wat onkruid dat om je heen ligt! En wat doe je dan bij een hartstilstand? Beetje moeilijk in zo'n situatie om op zoek te gaan naar een plantje!

Vlg mij heb je nu al dringend zorg nodig!

Cookies
door Cookies - Mar 18, 2013 om 17:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O, in de binnenlanden van Afrika (heeeeeeel veel plantjes te vinden) is zorgverzekering niet verplicht.

Makkelijk l*llen natuurlijk dat je nooit een beroep zult doen op de reguliere zorg, zolang je niet hebt lopen kreperen van de pijn of je nog nooit iets echts serieus hebt gehad.

ro
door ron530 - Mar 18, 2013 om 17:33
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ook nog even de solidariteit noemen, ik ben verzekerd voor zwangerschap IVF en zomeer maar ik ben een man zulks heb ik toch niet nodig. Edoch door dat ik mee betaal maak ik het wel mogelijk voor anderen en dat doe ik graag. Zelfs als vraagsteller in de illegaliteit verdwijnt komt zijn/haar zorg op mijn bordje te liggen, het zij zo.