moederkloek
door moederkloek Apr 18, 2006 om 13:37
Garantie & verzekeringen

Hoe lang mag een verzekering traineren met betalen

In mei 2000 kreeg mijn zoon- toen 23- een auto ongeluk, geen eigen schuld, de tegenpartij heeft de schuldaanspraak erkend.( die reed vanaf een onverharde weg een voorrangskruising op zonder te kijken. hij was 2e jaars fysio. Zijn auto betekende tevens ook zijn bijbaan en sport. Auto total loss, hijzelf een whiplash, tandletsel, en veel materieele schade. gevolg zijn studie kon hij niet meer uitoefenen, studievertraging, zijn bijbaan raakte hij kwijt, zijn sport kon hij niet meer beoefenen, kwam dus ook later op de arbeidsmarkt, kon geen pensioen opbouwen, raakte flink in een isolement, verloor vriendin en vrienden, werd depressief met alle zeer zware gevolgen van dien. De tandschade kon niet onmiddelijk worden vastgesteld, mede omdat onze tandarts er meer niet dan wel was wgens overspannenheid. Zijn collega's verwezen terug naar hem. Een kaakchirurg heeft schade aan zijn gebit vastgesteld, De stift van een kroon was op 2 plaatsen gebroken, onherstelbaar, een infectie verergerde alles, gevolg alleen een implantaat restte. Maar ook voor de toekomst blijft dit een zwak gebied, welke steeds nieuwe kosten zal opleveren NN vergoedde alleen 1 jaar schoolgeld ( hij had geen stufi meer, de restkosten voor zijn autootje, en reiskosten ook geen ov meer. Hij is nu 29 en zit in zijn laatste jaar, ( verkorte opleiding ) Wij hebben moeten lenen om zijn studie te betalen, zijn reiskosten, en ga zo maar door. Het implantaat stellen ze als niet een gevolg van het ongeluk, ondanks verklaringen van kaakspecialisten, gevolg we betalen nu af zelf. Tevens stellen ze dat hij een wispelturige student zou zijn, dit is zijn 2e studie, dus hoeven ze ook geen vergoeding voor studiekosten verder te geven of eventuele inkomstenderving omdat hij te laat op de arbeidsmarkt komt. Alles is weerlegd door verklaringen van school en uitmuntende cijferlijsten. Als hij normaal had afgestudeerd had hij nu al een vaste baan gehad. Nu is sinds 2004 de markt voor fysiotherapeuten behoorlijk krap geworden, het is maar de vraag of hij uberhaupt werk kan vinden, dat had anders geweest. Hij had ook al lang zelfstandig kunnen wonen, maar door alle zorg en geen inkomsten drukte dit extra op zijn en onze schouders. oook financieel gezien. Eerst hadden we een goede bemiddelaar van NN, zeer begripvol en menselijk, maar deze werd plotseling vervangen, deze vervanger komt al 3 jaar gemaakte afspraken ( mondeling via de vorige vertegenwoordiger voor evaluatie e.d.) niet na, zwijgt alles dood en voert een uitputtingstechniek, maar we wijken niet, worden eigenlijk steeds meer bewust van ons recht. Alles ligt in handen van een letselschadeverzekeringexpert, maar zelfs die weet NN te ontstemmen door doodleuk niet te reageren of het tandletsel niet te laten meetellen, ondanks medische verklaringen. Wat kunnen wij eisen en hoe lang mogen ze dit spelletje doorspelen. let wel de tegenpartij heeft schuld erkend, kan iemand ons helpen?Wij hebben al diverse malen aangegeven genoegen te nemen met vergoeding voor 1 jaar later op de arbeidsmarkt komen plus pensioenopbouw wat hij gemist heeft ( zijn wij nog heel billijk in, de studievertraging is veel meer, maar dat hij depressief is geworden erkent NN niet als gevolg . Dit houdt in een jaar salaris als fysiotherapeut, startend dan wel. Plus vergoeding voor gemaakte implantaatkosten en een garantstelling voor de toekomst voor verdere kosten, in dien mogelijk ook zeer zeker smartegeld, gezien alle gevolgen op geestelijk en maatschappelijk gebied. ZNN zwijgt ons dood en rageert ddodleuk niet op doorgestuurde verzoeken om afsluiting via de letselschadeadvocaat. Wie geeft raad?

5028 35 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al een letselschade advocaat ingeschakeld en zo ja, welke? Van welk bureau. Op basis van uurvergoeding of op basis van no cure no pay?

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het met opzet traineren van de afwikkeling van een letselschade is in strijd met de gedragscode van het Verbond van Verzekeraars in Nederland. Bewijzen hiervan is lastig, omdat de behandeling van veel letselschaden vaak meerdere jaren duurt (soms 5 - 10 jaar). Voor een gedupeerde is dit in vrijwel alle gevallen niet acceptabel, maar anderzijds kan het onversandig zijn om in een vroeg stadium definitief af te wikkelen of te schikken.
U geeft aan dat er een letselschade-expert is benoemd. Treedt deze op in opdracht van NN of in opdracht van uw zoon? Er zijn beslist zeer goede letselbureaux die alleen namens gedupeerden optreden en die indien gewenst tot een snelle schikking kunnen overgaan. Als u echter uw volledige recht en schadevergoeding wil halen dan kan de verdere afwikkeling nog wel even duren, omdat elk punt afzonderlijk gewogen en weerlegd dient te worden eventueel m.b.v. een advocaat.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is inmiddels een letselschadeadvocaat saan het werk sinds 2005.

Voor die tijd werkte de juridische afdeling van de bouwbond CNV voor ons, via een advocate daar nl. mw.van Beekhof. Omdat mijn man in de bouw werkt, konden wij via het CNV een beroep doen op de rechtsbijstandverzekering van de bond voor het gezin. De afdeling Rotterdam heeft gezien de lange looptijd dit overgedragen aan hun letselschade experts in Papendrecht

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Letselschade expert treedt op namens mijn zoon. Deze advocaat is ingeschakeld door de juridische afdeling van de bouwbond CNV. Omdat mijn man in de bouw werkt, konden wij een beroep doen op de rechtsbijstandsverzekering van de bond. gezien de lange looptijd heeft de advocate van de bond in Rotterdam, de zaak in 2005 overgedragen aan een letselschadebureau in Papendrecht, waar ze mee werken.  Helaas verloopt het contact met NN weigerachtig, vragen ze steeds weer opnieuw naar documentatie van specialisten welke al in hun bezit zijn, reageren praktisch helemaal niet op vragen op een reactie van hun kant via de letselschadeadvocate. Mijn zoon is toendertijd zo in de put geraakt dat hij tot hulp nodig heeft gehad van een psychiater. Hij vond zich totaal waardeloos, had een enorm minbeeld van zijn kunnen en menszijn gekregen.Alleen wordt ijkoud gesteld dat diit geen gevolg is van alle ellende van het ongeluk. De druk op ons gezin is enorm door al die spanningen en zorgen.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.verzekeraars.org/smartsite.dws?id=43&mainpage=19

Via bovenstaande link komt u bij
het Verbond van Verzekeraars terecht. Kies daar: schaderegelingsbeleid. U kunt
daar lezen hoe het schaderegelingsbeleid behoort te zijn.

U kunt overwegen om via de
advocaat een aangetekende klachtenbrief te sturen naar NN, waarin u aangeeft
steeds opnieuw stukken te moeten toe sturen die al lang in hun bezit zijn. Het
weigeren om brieven te beantwoorden etc. U kunt in die brief zetten, dat u
daarom overweegt een klacht in te gaan dienen bij het Klachteninstituut (zie de
link).

Maar dit alles moet u alleen
doen in samenspraak met de advocaat. U kunt de advocaat niet passeren, omdat u
dan straks zonder advocaat zit. En zonder advocaat komt u nergens bij een
verzekeringsmaatschappij. Zij vegen dan de vloer met u aan. Als u aktie
onderneemt buiten de advocaat om, dan zal hij/zij weigeren om in deze zaak nog
verder op te treden.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit mijn jarenlange praktijk als schaderegelaar weet ik, dat (letsel)advacaten van vakbonden vaak niet die aandacht aan zaken besteden die andere buros wel doen. . Ik raad u aan eens kontakt op te nemen met de fa. Pals in Emmen (zie tel. boek) . Er zijn meer goede letsdeladvocaten, maar deze was de eerste die mij te binnen schiet .!

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn actieve periode als verzekeringsadviseur helaas regelmatig meegemaakt. Het oudste dossier was 8 jaar, voordat uiteindelijk de definitieve schadeuitkering werd gedaan. Los van de mat. schade e.d. is het in de arm nemen van een deskundige op het gebied van letselschade zeer aan te bevelen. Een advocaat via de bond lijkt me niet wenselijk. Een specialist op dit gebied is Pals. Makkelijk op te zoeken met google.

Aan hen de taak om ALLE schade te verhalen op NN

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 07:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het advies, blij dat er mensen zijn die meedenken en mee kunnen voelen, je voelt je echt machteloos tegen zo'n groot orgaan

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 07:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet hoe duur zo'n deskundige is, bij ons zijn alle financieele reserves aangewend om mijn zoon verder te kunnen laten studeren, tandartskosten, reiskosten enzovoort. Helaas moet ik dus zeggen dat we geheel zijn aangewezen op de bond en de toegewezenletselschadeadvocaat

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 07:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pals werkt op basis van no cure no pay. Dit houdt in dat zij van het uitgekeerde bedrag aan schadevergoeding bijv. 25% opeisen als beloning.

Bovendien is de naam Pals voor menig schaderegelaar bij een verzekeringsmaatschappij voldoende om gelijk op de kast de gaan zitten, wat een snelle en correcte afhandeling niet ten goede komt.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 07:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

HELAAS MOET IK BENADRUKKEN DAT IK NIET WEET HOEVEEL ZO'N DESKUNDIGE KOST.

ONZE FINANCIEELE RESERVES ZIJN PRAKTISCH HELEMAAL UITGEPUT OM ONZE ZOON TE KUNNEN LATEN STUDEREN, REISKOSTEN ED

WIJ ZIJN DUS QUA KOSTEN AANGEWEZEN OP DE BOND EN DE TOEGEWEZEN LETSELSCHADE ADVOCAAT

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 07:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de snelle reactie, wij gaan zeker informeren of dit voor ons de goede weg is

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 08:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Houdt er wel rekening mee dat als u in zee gaat met een
commercieel bureau als Pals op basis van no cure no pay, dat daar het risico
aan vast zit dat niet alle schade vergoed wordt. Op een gegeven moment maken
zij een afweging van hoeveel tijd (en dus geld) het kost om een nog groter
schadebedrag binnen te halen en wat dat hogere schadebedrag voor hun oplevert
(in percentage). Als het verschil tussen een hoger bedrag en de uren die zij
daar aan moeten besteden nadelig voor hun uitvalt (kost meer tijd dan het
oplevert) zullen zij aandringen om het lagere bedrag te accepteren.

Ook kan het zijn dat zijn dat zij niet op basis van no
cure no pay willen werken, omdat het gewoon teveel kost. Dan berekenen zij hun
uurtarief (en dat is geen vriendenprijsje).

Ze willen graag zo snel mogelijk een handtekening onder
een contract, liefst al bij het eerste gesprek, maar begin daar niet aan. Lees
het eerst zeer goed door en laat eventueel een deskundige dit bekijken, want er
hangen kleine lettertjes aan vast, die u - na ondertekening - volledig binden
aan zo'n bureau. Bijvoorbeeld dat als u niet verder mee wilt werken aan de
zaak, omdat u vindt dat het niet goed gaat, u alsnog het uurtarief in rekening
gebracht kan worden voor de uren, die aan de zaak besteed zijn.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de waarschuwing, we zijn nu 2x zo allert

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mevrouw heeft aangegeven dat zij nu werkt met een bekend letselschadebureau in Papendrecht. Dit is een gerenommeerd bedrijf die allen voor slachtoffers werken. De behandelaar moet wellicht tot enige spoed bij de afwikkeling worden gemaand.
Los daarvan kan de handelwijze van de behandelaar van NN reden zijn om een klacht in te dienen bij de directie en/of klachteninstituut.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2006 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moederkloek, ik wil u niet teleurstellen maar een vriend van mij heeft ooit een aanrijding gehad. Reed naar zijn werk op zijn weghelft en werd aangereden. Daarna totaal arbeidsongeschikt. Hoewel de oortzaak overduidelijk was en de veroorzaker veroordeelt heeft het jaren (bijna 10) voordat einedelijk de eindafhendeling plaats vond na eerst ontkennen, de oorzaak zou wel in het privé hebben gelegen, daarna een niet acceptabel aanbod wel riant maar bij lange na niet genoeg wetende dat de vriend na de aanrijding in ca 1983 nooit meer kon werken. Uiteindelijk kwam de verzekeraar over de brug. Ik zelf ervoer na een aanrijding achterop, sorry meneer, mijn telefoon ging en ik nam hem op en lette niet op det het licht - met u er tussen in - rood was: duurde ca 3 jaar en ik heb afgekocht, ik kon uiteindelijk weer werken en had geen zin in verdere ellende.

Het enige wat ik u kan adviseren is hoewel u klaarblijkelijk een goede letselschade advocaat heeft, deze toch "achter de broek zitten". De verzekeraar probeert er altijd vanaf te komen maar uw advocaat weet dat.  En nogmaals, helaas, in de situatie als u schets is drie jaar nog niet eens zo lang.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2006 om 10:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ongeluk gebeurde in 2000 nu is het 2006, jammer genoeg langer an 3 jaar

ve
door verwijderd - Dec 7, 2006 om 07:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben net een schandalig voorstel van NN gehad € 7000,- daar zit dan wel de total los waarde van de auto, de geleden materiele schade, kleding enzovoort, en vergoeding van 1 jaar ov kaart naar school in Utrecht. rest een kleine 1000,- voor inkomstenderving, implantaat met alle vervolgbehandelingen,pensioengat en smartegeld.over inkomstenderving, pensioengat, smartegeld wordt niet gesproken. Het letselschadebureau is het hier absoluut niet mee eens, weigert vanwege de verschrikkelijk lompe en arrogante houding nog verder te praten met deze vertegenwoordiger van NN, heeft ook  in een ander gelijksoortige zaak met deze mijnheer te maken. er wordt nu naar NN gecorespondeerd met een verzoek voor een ander persoon. Je leven en toekomst liggen in puin, door toedoen van een ander en dat wordt dan op deze manier behandeld? Gewoon met het gezegde, ach je was student, je had ook kunnen zakken of een andere keus kunnen maken, dus dat jij je studie niet kon vervolgen ligt aan jou en niet aan de nasleep van het auto ongeluk, dus hoeven we ook geen inkomstenderving nog pensioengat te betalen. Hier gaan wij natuurlijk nooit mee akkoord, het dekt de tandartskosten nog niet eens. Shame on you Nationale Nederlanden

moederkloek

ve
door verwijderd - Dec 7, 2006 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit een persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat NN de ergste maatschappij is als het aankomt om moeilijke schade's. Ze zullen echt alles uit de kast halen om er onderuit te komen. Een vriend had een topschade zoals dat word genoemd en met een hele batterij aan advocaten die ze zelf in dienst hebben en jou en mij een vermogen kosten rekt NN jaren!! Al heb je 100 keer gelijk, Zij proberen met alle middelen die de wet toelaat je betaling te weigeren. Als je zelf helemaal murf bent zullen ze je een aanbieding doen die een fractie van de echte schade is en als je daar niet op ingaat Gaan zij gewoon door met procederen te jij erbij neervalt! Jammer maar echt waar.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2006 om 09:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Moederkloek,

Goed om te horen dat er enige voortgang is, alleen is dat het bekende, hoe komen wij er voordelig af verhaal.

Ik begrijp dat uw letselschadeadviseur er geen genoegen mee neemt en verdere actie neemt. Beschouw dit maar als een eerste bod, verzekeraars doen toch niets anders dan onderhandelen en soms of het schandalige af traineren. Een vriend van mij werd ooit zowel zelf als zijn auto total loss gereden in de zin dat hij nooit meer heeft kunnen werken. het verkrijgen van een reeele vergoeding heeft jaaaaaaaaaren geduurd.

Ik neem aan dat we nog weer van u horen en in de tussentijd: volhouden of wel houd moed.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2006 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

po vinkje uitgezet

ve
door verwijderd - Feb 5, 2007 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik laat jullie even de afwikkeling weten

Groot expertise bureau wilde niet meer in zee gaan met de heer Willems in dienst van NN.( vanwege zijn botte, starre en vooral onbeleefde houding( nog zacht uitgedrukt) De juriste heeft dit ook aan NN kenbaar gemaakt. Echter NN blijft achter de standpunten van haar adviseur staan ( logisch, hoeven ze niet teveel te betalen) dus moeten de zaken met de heer Willems geregeld worden, geen andere keus. Resultaat de schadevergoeding wordt nu afgerond op € 22.000,-, inclusief de total loss schade auto, materiele schade etc. dat is nu een einduitkering van 9785,-Geen inkomstenderving, geen aanvulling pensioengat, geen gebitschade open houden voor de toekomst( alle implantaten en behandelingen zijn tot nu toe uit eigen zak betaald, alsmede studie en reiskosten. Er wordt ijskoud gesteld datde vooruitzichten voor fysiotherapeuten niet rooskleurig zijn,en dat er dus ook geen garantie is op werk na de studie. De opgelopen studievertraging door de whiplash e.d. wordt niet uitgedrukt in geld. Het is take it or leave it. Zels de juriste adviseert nu "doen". Letterlijk Alhoewel het voorstel enigszins teleurstellend is, zie ik op het moment geen mogelijkheden om NN verder te bewegen ideze kwestie af te wikkelen  door een hogere slotbetaling.Hooguit zou ik kunnen voorstellen de slotbetaling af te ronden op een bedrag van € 10.000, omdat dan ook mijn kosten zullen worden vergoed en, wanneer u hiermee verder gaat, NN mijn kosten niet meer zal vergoeden, raad ik u aan om ondanks de onbevredigende uitkomst, toch hiermee in te stemmen en akkoord te gaan.

Blijft dus weinig keus.We hebben moeten lenen om onze zoon's gebitsschade te behandelen, zijn studie te kunnen vervolgen, hem ongewild thuisgekregen na het auto-ongeluk met alle kosten van dien, enorme spanningen door dit alles gekregen enzovoort.

Mijn zoon had zonder dat ongeluk al in zijn beroep( toentertijd bloeiend) kunnen zitten met een praktijk. zit nu met die gederfde inkomsten, een pensioengat, en wij zijn opgezadeld met leningen.

Verder kunnen wij niet meer gaan, onze middelen zijn niet toereikend, het wordt dus slikken

ve
door verwijderd - Feb 5, 2007 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo moederkloek@ ik heb de laatste ontwikkelingen gelezen en ook nog eens alle reacties doorgenomen.

Ik zou toch nog niet al te snel ja zeggen en "het bod van NN toch nog even in beraad houden". veel hangt af van de uiteindelijke formulering en ik neem aan dat NN zal formuleren dat u verder afziet van enige actie, ook in de toekomst ofwel ze zullen finale kwijting verlangen.

Het lijkt mij zinvol om toch eerst overleg te hebben/ de mogelijkheden na te gaan van een bureau als bij Pals dat is genoemd en ook al is het op basis van no cure no pay en zullen ze bij resultaat een rekening indienen. Het kan best zo zijn dat dan toch de uiteindelijke opbrengst aanzienlijk hoger ligt dan hetgeen NN nu biedt. En ook aangegeven is de weg van het indienen van een klacht. Het is toch eigenlijk te gfek voor woorden dat, zoals u zegt een groot expertise bureau niet met de NN meneer wenst zaken te doen.

Maarj, beroepsmatig kan ik mij ook voorstellen dat u er moedeloos van wordt .

ve
door verwijderd - Feb 6, 2007 om 08:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reactie, Groot , letselschade bureau te Papendrecht is een hele goede. De juriste daar heeft op diverse zaken te maken met deze heer Willems van NN, met hetzelfde onbeschofte en starre gedrag. Ook in deze zaken heeft ze aangegeven niet meer verder tw willen met de heer Willems, maar NN weigert dit te accepteren. Ze staat met de rug tegen de muur. Niet in alleen mijn zaak maar ook die van anderen waar NN is betrokken. Haar advies is accepteren, anders wordt het een slepende zaak met enorm veel kosten.. Onze middelen zijn uitgeput. Zelfs de aantoonbare tandschade, ondersteund door verklaringen van kaakchirurg, tandarts e.d. zijn uit den treure steeds opnieuw opgevraagd, worden als "twijfelachtig of dit het gevolg is van het auto ongeluk"afgedaan.Dat de markt nu niet goed is voor fysiotherapeuten okay, maar dat was niet ten tijde van het ongeluk.Vol enthousiasme en met goede resultaten doorliep hij zijn studie, schoolverklaringen ondersteunen dit. Dat hij door de opgelopen whiplash en het beruchte zwarte gat waarin hij door de gevolgen van het ongeluk is gevallen, niet meer in staat was om verder te studeren, hulp moest zoeken, wordt compleet genegeerd. dat is de starre houding van deze heer Willems.De juriste ziet geen heil meer, kan geen kant op doordat NN ijskoud zegt"heer Willems en geen andere,wat hij ook voor mening of expertise geeft, wij staan erachter. Wat moet je dan. Snap nu wel hoe NN rijk is geworden

ve
door verwijderd - Feb 6, 2007 om 08:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat mij verbaast in deze, is dat er alleen wordt gesproken over onderhandelingen tussen UW advocaat, ehn die van de verzekeringsmaatschappij die zou moeten betalen...

wat ik mis is een stuk RECHTSGANG...

kunt u hiermee niet naar de rechter stappen en DIE uitspraak laten doen?

tis maar een idee hoor...

groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Feb 6, 2007 om 08:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

enneh, heeft u zelf eigenljk al een claim neergelegd voor UW gedorven inkomsten etcetera?

ve
door verwijderd - Feb 6, 2007 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik sluit me aan bij de verbazing van richard, dus moederkloek, doe eens navraag bij uw rechtsbijstansverzekeraar/adviseur waarom rechtsgang niet aan de orde is.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2007 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties. De inkomensclaim en ook een niet kunnen opbouwen van pensioen is vanaf het begin neergelegd. Hun antwoord was, hij is student fysiotherapie, waarvan de vestigingsmogelijkheden en vooruitzichten niet gunstig zijn. Waarschijnlijk kan hij dit beroep niet uitoefenen. de heer Willems wil absoluut niet van een inkomstenderving weten of een niet kunnen opbouwen van een pensioen. De juriste heeft deze eis wel neergelegd, maar hij weigert hierop in te gaan met voorgaande argumentatie. En NN schaart zich gewoon achter zijn oordeel.Wij hebben al onze reserves gebruikt en moeten lenen om de tandheelkundigekosten, reiskosten, studiekosten etc te kunnen betalen. Er zit geen rek meer in voor ons. De juriste raadt ons aan dit  aanbod aan te nemen, het wordt anders een gebed zonder einde. Zij komt voort uit de rechtsbijstandsverzekering, die zich eerst hiermee heeft bezig gehouden en daarna aan haar heeft overgedragen, omdat zij gespecialiseerder is. alles is dus benut

ve
door verwijderd - Feb 6, 2007 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok, dat snapte ik al; er ligt een claim bij de verzekeraar van de tegenpartij...

maar heeft uw advocaat al zelf uitgerekend wat de schade van u en uw zoon is, en heeft ie al een claim bij de rechter ingediend voor dat bedrag?

is dat al eens voorgekomen?

ik heb namelijk het gevoel dat er nu twee advocaten over uw rug heen een hoop uurtjes turven zonder ook maar IETS te doen...

een schadeclaim hoort via de rechter afgehandeld te worden als het niet opschiet, niet oeverloos tussen de advocaten heen en weer te kaatsen.

als ik u was wees ik het schikkingsbod af, en vroeg ik mijn advocaat een berekening te maken van alle geleden schade (inclusief inkomensderving tot het 65e levensjaar van uw zoon!) én zijn kosten, en die claim neer te leggen bij de rechter.

en dan zijn reactie even aan ons laten weten...

groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Feb 6, 2007 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

moederkloek@ hoe lastig het ook is gelet op de door u geschilderde situatie: ik sluit me alweer aan bij Richard. Uw juriste, hoe goed dan ook had dit al veel eerder kunnen doen. Mocht dit wel al eerder in overweging zijn genoemen en met u besproken, dan geldt dit antwoord uiteraard niet.

Toch lijkt mij een zeer duidelijke claim in verband met te verwachten inkomstenderving meer nog dan uiterst reeel.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2007 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste moederkloek,

leg uw letselschade advocaat ook voor dat hij:

bij het pensioenfonds/de pensioenverzekeraar van de betreffende beroepsgroep moet laten narekenen wat uw zoon aan PENSIOENDERVING gaat hebben tegen de tijd dat hij 65 jaar wordt. Het pensioen dat een fysiotherapeut (al dan niet in eigen beheer) kan opbouwen is wel even wat anders dan wat uw zoon thans tegemoet kan zien.

Is er ook al nagerekend wat hij aan loon in de toekomst gaat derven? dus de berekening van het verschil tussen het gemiddelde loon van een fysiotherapeut en dat van een "normale" kantoorbaan?

Enne, laat uw letselschade advocaat ook de kosten voor de tweede studie in zijn berekening opnemen.

Oh en als laatste: Is uw zoon thans in staat om te studeren dan wel een betaalde baan te hebben? Als hij momenteel niet kan studeren en ook niet kan werken, en verwacht wordt dat dat nog wel een tijd kan gaan duren, dan moeten u en uw zoon niet schromen bij het UWV een WAJONG uitkering aan te vragen.

Heel veel succes.

Linda

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor al de goede raadgevingen

Ik ga nu in contact treden met de juriste en leg haar deze voorstellen voor, ik ben heel benieuwd naar haar reactie

ve
door verwijderd - Apr 14, 2007 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een beetje laat maar misschien een tip voor toekomstige (helaas) slachtoffers. Ik ben bij deze vraag gekomen omdat ik zelf onlangs een aanrijding heb gehad. Na het lezen de vraag en alle reacties heb ik zelf een vraag en wat tips:

a. Heeft iemand ervaring (positief/negatief) met DAS letselschade verzekering? Ik hoor veel negatieve reacties en dat ze heel traag zijn. Dit ondervind ik ook alleen heb ik met traag minder moeite ik vind het belangrijk om te weten of ze de zaak goed afhandelen.

b. Kijk uit met no cure no pay buro's Ik hoorde van een mede slachtoffer dat bij letselschade de verzekering van de veroorzaker de advocaatkosten van het slachtoffer moeten betalen (wettelijk) Bij no cure no pay buro's die aan jou kosten in rekening brengen betekent dit dat zij gewoon dubbel vangen.

c. Ik ben door de bedrijfsarts doorverwezen naar Winnock, zie hun site voor informatie, en ik moet zeggen dat ik nu na 4 dagen al heel wat vooruitgang heb geboekt. Ik dacht ook dat ik niets meer kon met een whiplash maar dat is dus niet zo. Echt, ze garanderen niet dat ze je 100% van je klachten af kunnen helpen maar je hebt er zeker baat bij. Alle medecursisten zijn positief en enthousiast.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2007 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo bounty@ mijn ervaringen met DAS zijn wisselend. Via DAS België, ik woonde een jaar of tien in dat land, was de ervaring goed. In Nederland minder, zo had ik een zaak waarvan DAS zij dat het niet haalbaar was maar ik zelf voor 100% wel degelijk gelijk kreeg. M.b.t. een belastingkwestie is een "goedkope advocaat"ingeschakeld (geweest) die er te weinig verstand van had maar daar is mee geswitched om een goed Nederlands woord te gebruiken. De gang van zaken bij DAS Nl komt op mij in ieder geval toch wel bureaucratisch over. let overigens op, ook bij letselschade zaken is het uitermate belangrijk wie de advocaat/procureur is. Letselschade is zodanig "tricky"( weer zo'n mooi Nl woord) dat de adviseur wel heel veel ervaring moet hebben. Mijn advies, goed "achter de broek aan zitten en het DAS niet te gemakkelijk maken.

Ik stel u overigens voor dat u de vraag als nieuwe vraag stelt want de meesten zullen deze vraag wel hebben uitgeschakeld.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2007 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Gerritaltena, bedankt voor je reactie en tip.

Mijn contactpersoon is sernior juridisch medewerker letselschade, ik mag er dan toch wel vanuit gaan dat deze heer van de hoed en de rand weet. Alleen dat tempo!!!

Ik zal mijn vraag als nieuwe vraag neerzetten.