Hoe lang mag het duren, voor verzekeringsmaatschappij overgaat tot uitkeren van overlijdensverzekering?
mijn moeder heeft een uitvaart verzekering bij centraal beheer,zij is 28-07-2019 overleden.Ik heb dat gemeld bij CB,en zij vertelde mij dat het 5tot10werkdagen ging duren om de benodigde papieren ter ondertekening te versturen.Heb na 10 werkdagen gebeld , wordt me verteld dat het nog wel tot half september zal duren voor ze de papieren opsturen en dan nog 4weken voor ze tot uitkeren overgaan.Dit is toch niet normaal?
Wat een raar gedoe. En welke papieren zouden zij u moeten sturen? Normaal gesproken geeft u de polis aan de uitvaartondernemer, die stuurt de polis naar de verzekeraar en het bedrag wordt uitgekeerd. Of aan de uitvaartondernemer of aan de nabestaanden.
Maar u krijgt, normaal gesproken, van de uitvaartondernemer ruim de tijd om de nota te betalen, dus maar wat geduld. Het is tenslotte pas ruim 14 dagen geleden dat uw moeder overleden is.
Gaat het om een verzekering die de uitvaartkosten betaald of om een verzekering die uitkeert aan een begunstigde, want dat laatste zou wel kunnen met al die vragen en papieren.
betaald uit aan begunstigde
Oke dus geen gewone begrafenisverzekering maar een levensverzekering met begunstigden. Daar gelden ander voorwaarden voor en de verwerkingstijd is wat langer.
Dus een gewone sommenverzekering die uitkeert als de verzekerde is overleden. Niets bijzonders aan.
Topantwoord
Gecondoleerd met het overlijden van je moeder.
Zou nog maar eens bij CB informeren wat de gang van zaken is.
Suc6
Maar bent u de begunstigde? En om wat voor papieren gaat het dan?
mijn zus en ik zijn begunstigde,wij moeten een formulier ondertekenen waarin wij bevestigen met kopie paspoort/ID dat wij inderdaad de begunstigde zijn.Dat opsturen duurt dus 6 weken!!!!!
In die polis zult u of uw zus niet als begunstigden genoemd zijn. Maar gewoon de kinderen.
ja, dat klopt
maar een formulier toesturen hoeft toch geen 6 tot 8 weken te duren?
Ik neem aan dat u en uw zus de nota van de uitvaartkosten zullen krijgen, dan is het vroeg genoeg om CB te gaan manen.
dat klopt inderdaad,maar ik blijf het raar vinden dat wij dan pas half october kunnen overgaan tot betalen daarvan.
Zij kunnen u dat beslist gezegd hebben, maar het is niet mijn ervaring dat dat echt zolang zal duren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer