Cd
door Cdgroot Nov 12, 2018 om 15:53
Garantie & verzekeringen

Ik heb een geschil met PostNL betreffende schade aan de brievenbus, kunnen jullie mij helpen?

PostNL heeft de brievenbus beschadigd door een te groot brievenbuspakketje door de brievenbus te duwen. De schade is erkend door de postbezorger. Er is zelfs iemand komen kijken van PostNL die de schade geconstateerd heeft. Helaas erkent PostNL insurance, de heer/mevrouw Achterkamp, geen aansprakelijkheid. De schade is veroorzaakt eind maart 2018. Ik heb diverse keren telefonisch contact gehad met de klantenservice, diverse keren gemaild met de klantenservice uiteindelijk kwam ik bij PostNL Insurance terecht. Ik heb 4 brieven waaronder een aan getekende brief (14 augustus 2018) naar PostNL insurance tav de heer/mevrouw Achterkamp gestuurd. PostNL insurance blijft aansprakelijkheid afwijzen. Op mijn brieven van 31 augustus 2018 en 28 september 2018 werd niet meer gereageerd. Het telefoonnummer en het emailadres wat in hun briefhoofd vermeld staat is niet in gebruik.
Het gaat mij niet eens meer om het geld (totaal € 237,55)  maar de manier waarop PostNL met klachten omgaat vind ik meer dan schandalig.
Kunnen jullie iets voor mij doen?

2330 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Nov 12, 2018 om 15:57
11512 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo CdGroot , 

Neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden . 

https://www.juridischloket.nl/contact/#

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2018 om 16:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen
3

Wij op dit forum niet, maar wellicht de Belbus?
https://kassa.bnnvara.nl/rubrieken/belbus

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 12, 2018 om 16:46
16845 Antwoorden / 202 Vragen
0

Wij kunnen als vrijwilllige beantwoorders van vragen niets anders doen dan u verwijzen naar juridische mogelijkheden.
Heeft u een rechtsbijstandverzekering, schale die dan in en/of ga na of u gen verzekeringspolis heeft waarin dit is genoemd en zo ja meld de schade aan uw verzekeraar met daarbij de door u verkregen reacties van PostNL.

ro
door ron503 - Nov 12, 2018 om 18:39
1229 Antwoorden / 0 Vragen
2

Een brievenbuspakket dient aan een bepaalde maat te voldoen en de brievenbus opening uiteraard ook. De bezorger heeft de schade gemeld en die schade is later ook geconstateerd maar dat betekent nog niet dat de schade ook erkend wordt. Als uw brievenbus niet aan de minimale eisen qua openingsformaat voldoet en de afmetingen van de gleuf in de brievenbus dienen tenminste 265 millimeter in de lengte zijn en in de breedte 32 millimeter te zijn dan wijst Post.nl alle aanspraken af. Voordat u allerlei zaken gaat beginnen lijkt het mij handig om er een meetlat bij te pakken en de opening in de brievenbus eens op te meten. Als die aan de eisen voldoet dan heeft u punt om op door te gaan.

my
door mystery - Nov 12, 2018 om 18:42
34 Antwoorden / 0 Vragen
0

Is die brievenbus van goud ofzo, want een brievenbus pakje past gewoon in een brievenbus met standaardafmetingen past het niet is je brievenbus dus niet standaard en ongeschikt dus is schade ook eigen rekening.

Dat de medewerker erkent dat ie schade heeft gemaakt wil dus niet zeggen dat Postnl schadeplichtig is als de brievenbus niet voldoet aan de minimale eisen.

panter22
door panter22 - Nov 12, 2018 om 19:34
6599 Antwoorden / Vragen
0

Wat is de reden dat PostNL insutande geen aansprakelijkheid erkent?
Als de reden was dat het brievenbuspakket niet aan de eisen voldeed en te groot was voor de brievenbus, heb je daarna contact opgenomen  met de afzender?
Die is verantwoordelijk voor het  juiste formaat verzending.



my
door mystery Nov 12, 2018 om 22:29
34 Antwoorden / 0 Vragen

En de TS is VERANTWOORDELIJK voor een brievenbus die aan de eisen voldoet en een groot deel van de consumenten voldoet daar helaas niet aan.

panter22
door panter22 Nov 13, 2018 om 08:51
6599 Antwoorden / Vragen

Ook dat, maar dat is al gezegd.

me
door mein33 - Nov 12, 2018 om 22:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

Postnl heeft niets kapot gemaakt, maar de bezorger van het pakket wel en die persoon moet u aansprakelijk stellen.

holstein
door holstein Nov 13, 2018 om 09:13
922 Antwoorden / 16 Vragen

En die is in dienst van PostNL en dus moet u daar wel zijn.

my
door mystery Nov 13, 2018 om 09:56
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ja en die wijst het af dus kans is 100% dat brievenbus compleet niet aan de gestelde eisen voldoet dus case closed.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer