Jaarlijkse kostenbijdrage.
Mijn bijna 90 jarige moeder kreeg een brief van de tussenpersoon van haar inboedelverzekering. Volgens deze tussenpersoon moet het verzekeringskantoor van de Autoriteit Financiele Markten niet alleen voldoen aan de zorgplicht, maar ook aan strengere eisen. Dit heeft tot gevolg, dat ze genoodzaakt zijn kosten in rekening te brengen aan hun relaties, met een of twee verzekeringspolissen. Maar liefst 47.50 euro per jaar!!! Maar.......je kunt de kosten vermijden, door meer verzekeringen bij hun onder te brengen. Mijn moeder heeft nog een aansprakelijkheidsverzekering, maar die is in het verre verleden ergens anders onder gebracht. En ze heeft deze inboedelverzekering. Ze heeft weinig waarde in haar huis. Meer verzekeringen heeft ze niet en heeft ze ook niet nodig. Maar die, 47,50 euro servicekosten, dat vind ik nogal wat. En dat alleen voor jaarlijks een rekening van de verschuldigde premie te sturen. De tussenpersoon krijgt toch een vergoeding van de verzekeringmaatschappij waar de verzekering in het verleden is ondergebracht?
Een andere verzekerings bedrijf benaderen, die rechtstreek.s verzekerd
Schandelijke zaak en ook ronduit gelogen.
Die tussenpersoon heeft afsluitprovisie kregen voor die inboedelverzekering en voor het jaarlijks incasseren van de premie kijgt hij incassoprovisie van de verzekeraar.
Zulke treurige fratsen van een tussenpersoon heb ik nog niet gelezen.
U kunt rustig aan die tussenpersoon schrijven dat u met die kosten niet akkoord gaat en dat u dat gaat melden bij de AFM en als ik u was zou ik bij de AFM een klacht indienen over deze tussenpersoon. Stuur een kopie van hun brief mee.
Zij zijn zeer gespitst op zulke strapatsen van tussenpersonen.
Daarnaast kunt u de verzekeringsmaatschappij ook vragen de premienota rechtstreeks aan uw moeder te sturen. Die tussenpersoon is niet verplicht.
[quote=tijger1 schreef op maandag 18 mei 2015, 20:13]Schandelijke zaak en ook ronduit gelogen.
Die tussenpersoon heeft afsluitprovisie kregen voor die inboedelverzekering en voor het jaarlijks incasseren van de premie kijgt hij incassoprovisie van de verzekeraar.
Zulke treurige fratsen van een tussenpersoon heb ik nog niet gelezen.
U kunt rustig aan die tussenpersoon schrijven dat u met die kosten niet akkoord gaat en dat u dat gaat melden bij de AFM en als ik u was zou ik bij de AFM een klacht indienen over deze tussenpersoon. Stuur een kopie van hun brief mee.
Zij zijn zeer gespitst op zulke strapatsen van tussenpersonen.
Daarnaast kunt u de verzekeringsmaatschappij ook vragen de premienota rechtstreeks aan uw moeder te sturen. Die tussenpersoon is niet verplicht.
Helemaal mee eens en, om het netjes te houden: wat een "rare" praktijk houd die tussenpersoon erop na. Gelukkig dat u alles naloopt voor uw moeder, ivory!!
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan hier zeker verder mee. Ik voel veel voor het inschakelen van de AFM. En ook de tussenpersoon daarover aanschrijven. Ook denk ik aan een overstap, of de huidige polis rechtstreeks laten innen door de verzekeringsmaatschappij. Juist omdat ik al eerder problemen met deze tussenpersoon heb gehad en het is nu genoeg. Een paar jaar geleden kreeg ik van mijn moeder een vraag om een brief van dit assurantiekantoor eens door te lezen. Het ging over een "inboedelwaardemeter" waar ook privacy-gevoelige vragen in stonden die totaal niets met haar inboedel te maken hadden. O.a. over haar inkomen. Ik heb de tussenpersoon toen een mail gestuurd en ben daarin hard tegen ze uitgevallen. Het leek erop dat ze door middel van een aantal vragen, meer verzekeringen wilden verkopen. Op die mail hebben ze nooit weer gereageerd. Over een paar dagen ga ik bij m'n moeder langs en zoek ik de polis op. En "tenormin", ik loop tegenwoordig alles na, want mijn moeder heeft een oogziekte en ziet sinds kort (zelfs met een loep) bijna niets meer.
Niet dat ik iets ter verdediging van die tussenpersoon wil aanvoeren, maar wat u aanhaalt over die inboedelwaarde meter is niets raars.
Ter voorkoming dat iemand elk iten in zijn huishouden moet opschrijven en daarvan de aanschafwaarde moet weten, worden er een aantal vragen gesteld om op een tamelijk makkelijke en grove manier de verzekerde som vast te stellen.
Zoals leeftijd, gezinssamenstelling, aantal kamers en ook het inkomen.
Een verzekeraar gaat er van uit dat dat doorslaggevende gegevens zijn voor het vaststellen van de waarde van het inkomen.
Dank je wel "Tijger1". Ik heb het via mijn eigen maatschappij ook eens ingevuld en dat waren toch andere vragen. Daarom heb ik toen denk ik ook zo fel gereageerd. Ach en dat was een paar jaar geleden en moet ik er gewoon ook buiten laten. Geen "oude koeien uit de sloot halen".
Gewoon de kwestie van de (belachelijke) servicekosten oplossen.
Uiteraard, maar ik vond het toch nuttig u hierop te wijzen.
De kosten zijn al erg genoeg en volkomen onterecht.
Verzekeringsadviseurs werden ooit door de verzekeraars betaald waar ze exclusief agent van waren, òf werden bij een sluiting met een afsluitprovisie beloond Tegenwoordig zijn de adviseurs onafhankelijk en wanneer u geen advies nodig heeft is het ook niet nodig dit kantoor aan te houden. Een mooie gelegenheid om eensvia een vergelijkingssite na te gaan of de lopende verzekeringen nog actueel resp. nodig zijn. Adviseurs proberen het nu met een jaarabonnement (is uw moeder daar ooit mee accoord gegaan?) en/of rekenen uurtje-factuurtje, maar dan moeten ze er wel iets voor presteren! Ze zijn overigens ook volledig verantwoordelijk voor de gegeven adviezen en dat is dan het (kleine) verschil met vergelijkingssites, die stellen een paar standaardvragen en bieden ongeveer passende verzekeringen zonder extra afsluitkosten aan.
hänschen klein. Deze polis is al heel oud en lang geleden eens bijgesteld, zodat ze niet onderverzekerd zou zijn. Verder heeft ze nooit advies gevraagd, alleen jaarlijks de premie betaald.
Ik denk dat het een jaar-polis is die van tevoren opgezegd moet worden. Een maand? Misschien drie maanden? Zonder opzeggen wordt ie automatisch weer een jaar verlegd. Dit alles wil ik opzoeken in de polis. Inderdaad een goed idee om ook eens naar de vergelijkingssite te gaan. Dank je.
Kosten zijn niet verplicht, wanneer je niets van je laat horen brengen ze het ook niet in rekening.
Het betreft hier neem ik aan Avéro Achmea? Zo ja, sterk advies om op te zeggen, dit kan maandelijks.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer