gu
door gunnar01 Oct 24, 2004 om 18:43
Garantie & verzekeringen

Koppelverkoop DSB bank

geachte lezers

ik ben op zoek naar mensen die een bv. een lening of hypotheek hebben afgesloten bij de DSB bank met de "verplichting"om bij hun ook een overlijdensrisico verzekering af te sluiten.

ik stel deze vraag omdat ik een klacht bij DSB heb ingediend,ons is namelijkeen hypotheek verkocht met de verplichting om ook een overlijdensrisico verzekering af te sluiten bij de DSB.  dit speelde zich af in 05-2002.      nu wij weten dat die manier van verkoop verboden is, en willen wij dit bedrag terug en zelf een goedkopere verzekering afsluiten.        onze klacht is afgewezen, en wel met reden"onze adviseurs weten dat dat niet mag, dus hebben ze het ook niet gedaan" klacht afgewezen.

wij leggen onze klacht weer bij hun neer,en nu willen wij gewoon ter onze informatie weten bij wie ook op dergelijke manier een verzekering door de DSB bank is afgesloten.   als er meer mensen zijn bij wie dit van toepasing is dan kunnen wij de DSB bank misschien uit hun droom helpen.

alvast bedankt        afiena

1615 9 Rapporteer

jo
door jongkind_1 - Oct 28, 2004 om 13:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ik ben met hetzelfde bezig. De lening is opgezegd en ik krijg een deel van de premie niet eens terug!! Heb er een advocaat opgezet via mijn rechtsbijstandverzekering. Zie ook bij Lenen en overlijdensrisicoverzekering. Zal daar ook laten weten wat de resultaten zijn. Brief advocaat aan DSB verstuurd per 26-10-2004

ho
door houtman1 - Jan 4, 2005 om 20:56
2 Antwoorden / 2 Vragen

hallo ook wij hebben problemen ons geld  terug te krijgen een overlijdens risico van ruim 6200 euro en een  wao verzekering van 800  er zij inmiddels twee brieven verstuurd door onze hypotheker maar men geeft niet toe  de lening hebben wij afgesloten in 2002 en terug betaald in 2003  daar komt nog bij dat mocht je onverhoeds in de wao komen moet dit  zeker niet met rug of  klachten van ovesannenheid dan vis je helemaal naast het net  ook ons is niet verteld dat je je geld niet terug krijgt bij terug betaling  het zij ronduitgezegd een stel grote  boeven  ik vind dat hier de overheid maar eens beter naar moet gaan kijken  de mooi tv reclames  van  postbank - frisia  becam  allemaal dsb bank  mensen wees gewaarschuwd voor deze praktijken want een lening van 20.000 word  27000

gu
door gunnar01 - Jan 4, 2005 om 21:15
1 Antwoorden / 2 Vragen

bedankt houtman voor de reactie.

ik heb nog een vraag en een antwoord, de vraag is, is de verzekering ook bij u als een verplichte verzekering bij de geldverstrekker, aangeboden!?( vriendelijk verplicht).

het antwoord op uw overlijdens risico verzekering is dat naar het schijnt deze verzekering niet wordt afgesloten op het geldbedrag, maar op de persoon, en dus niet kan worden  beeindigd.

 dit is informatie die ik ook zelf net heb gekregen, ik heb dit nog niet verder kunnen uitzoeken.

mij gaat het erom dat de verzekering terug betaald moet worden, omdat hij doormiddel van koppelverkoop is afgesloten, wat ook in 2002 al wettelijk verboden was, maar publiekelijk niet erg bekend.

ik weet niet of dat bij u ook aan de orde is, anders is dat voor u misschien ook reden om de verzekering aan te vechten.

ik hoop nog weer wat van u te horen

alvast bedankt    afiena

ho
door houtman1 - Feb 17, 2005 om 09:47
2 Antwoorden / 2 Vragen

hallo ik zou je even op de hoogte houden betreffende dsb bank  ik heb tee verzoeken gedaan om resitutie de eerst wsa af gewzen  weer geprobeerd met de mededeling dat het hier om koppelverkoop gaat en wij het onder geen beding pikken  dat de verzekeringe blijven lopen  ik heb ze drie weken de tijd gegeven het teveel betalde terug te storten maandag gebelld waarom wij niets hoorden van cardiff  kreeg ik te horen dat het in behandeling was bij de dsb bank  aans dinsdag komt er iemand van hen bij ons thuis  we hebben goede hoop  en ik denk dat de aanhouder wint  dus gewoomn doorgaan en blijven schrijfen  gr houman 1

di
door diana40 - Mar 17, 2005 om 00:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

hoi

ook wij hebben zo'n koppelverzekering aangesmeerd gekregen dit was verplicht volgens de adviseur, overlijdensrisico en arbeidsongeschikt heid samen goed voor een bedrag van 6300 euro

als het mogelijk is dit terug te krijgen hoor ik dit graag

groet diana

ha
door harmankardon - Mar 18, 2005 om 16:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heb ik meegemaakt. Iemand van DSB Bank is bij mij geweest. Maar 3 weken later kreeg een brief met de mededeling dat ik geen aanspraak kon maken op premierestitutie (terwijl de lening eerder opgelost is). Dus ik zit nog steeds met dit probleem

ha
door harmankardon - Mar 18, 2005 om 16:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Hoe is het afgelopen? Heeft u de zaak gewonnen? Want ik heb ook hetzelfde probleem als u.

M.vr.gr.

ha
door harmankardon - Jun 12, 2005 om 01:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe is het met deze zaak afgelopen? Heeft u het geld terug gekregen?

M.vr.gr.,

Harman

re
door renald_1 - Dec 3, 2007 om 21:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas zit ik ook met zo'n constructie van DSB Bank in de maag.

Kennelijk kunnen ze er onderuit door te stellen "we weten dat het niet mag en daarom doen we het niet". Er zit toch een gat in de regelgeving waar misbruik van gemaakt wordt als men er met een dergelijk drogargument vanaf komt.

Toen ik het ontdekte was er 14 dagen verstreken en kom er dan niet meer zonder hoge "vergoeding" van af.

Merkwaardig ook dat je een vergoeding moet betalen om van een onbehoorlijke constructie af te komen.

Renald