Ri
door Rinus Gelderland Dec 29, 2016 om 21:15
Garantie & verzekeringen

Kosten aanvullende zorgverzekering.

Ik heb onlangs mijn partner ingeschreven bij mijn zorgverzekering ( Aevitae ) naast het basis pakket heb ik een aanvullende verzekering aangevraagd en een aanvullende tandartsverzekering.

half september kregen we nieuws dat hij was geaccepteerd als verzekeringsnemer en we kregen het polis blad toegestuurd. hier stonden de aanvullende verzekeringen nog niet op omdat zij nog aanvullende vragen hadden. Na het aanleveren van deze antwoorden kregen wij eind september bericht dat de aanvullende verkering eveneens was toegekend met terugwerkende kracht. hierbij zat een nieuwe polis.

Ik heb dus een volle maand geen gebruik kunnen maken van deze aanvullende verzekering maar ik kan hem wel gewoon betalen.
nadat ik een klacht had ingediend over het feit dat ik moest betalen voor een dienst waar ik geen gebruik van kon maken kreeg ik bericht dat dit wettelijk zo was bepaald. de aanvullende verzekering wordt belast op het moment van aanvraag.
een dag later kreeg ik direct een herringering dat ik de extra polis nog niet had voldaan en ik moest deze binnen 8 dagen betalen anders zouden de declaraties opgeschort worden.

Hierop heb ik direct een klacht ingediend omdat ik al ruim 14 jaar klant bij hen ben. ik heb een klacht over een betaling en weigende deze zonder opheldering vooruit te betalen.
Hierop heeft Aevitae mij een excuus brief gestuurd en een bosje bloemen aangeboden omdat de samenloop van omstandigheden er vervelend over kwam. Echter moest ik de factuur wel voldoen ( was inmiddels al gebeurd ) omdat het wettelijk is vast gesteld dat de aanvullende verzekering ingaat vanaf het moment van aanvraag.

Nu is mijn vraag klopt het dat zij de verzekering met terugwerkende kracht in mogen laten gaan als ik hier geen gebruik van heb kunnen maken?
op de eerste polis die ik opgestuurd heb gekregen stond de aanvullende verzekering nog niet vermeld. zonder polis kan ik ( volgens mij ) geen gebruik maken van deze diensten

3167 6 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 29, 2016 om 21:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja dat klopt. Als je partner in die maand kosten had die onder de aanvullende verzekering vielen, had hij dat achteraf ook vergoed gekregen.

tijger1
door tijger1 - Dec 29, 2016 om 21:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, u moet gewoon betalen. Als aan de hand van die aanvullende vragen geen dekking verleend zou zijn, had u eventuele zorg zelf moeten betalen.

ha
door halex - Dec 29, 2016 om 22:00
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Natuurlijk moet u betalen. Want uw partner had ook, met terugwerkende kracht, dekking vanaf de aanvraagdatum.

fedja
door fedja - Dec 30, 2016 om 03:46
23 Antwoorden / 3 Vragen

Een zorgverzekering betaal je vooruit, waarschijnlijk is dat de reden dat je je aanvullende verzekering moet betalen.

mo
door mof - Dec 30, 2016 om 12:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja hoor, de verzekering is met terugwerkende kracht toegekend. Als u in die maand kosten had gemaakt dan had de verzekering u daarvoor vergoed.

ha
door harryromijn - Dec 30, 2016 om 14:39
272 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde argumentatie als: 31 dec opzeggen en tot 1 feb de tijd voor afsluiting van een nieuwe: als u dan in januari kosten heeft, worden die door de nieuwe verzekering gedekt. Werking met terugwerkende kracht dus.

Draai de zaak eens om: uw partner was wel in de basisverzekerign, doch.. iets aanvullends valt voor. Uw verzekering weigert de dclaratie, want.. er waren een paar antwoorden nog niet binnen. Dan was zeker Internet te klein geweest om uw gram te halen.