door willem3333 Dec 26, 2014 om 22:41
Garantie & verzekeringen

Lagere premie /minder zorgtoeslag?

ik wil minder premie gaan betalen door een basis=polis te nemen. twijfel wel als diabeet en hart patiënt met veel complicaties maar ik zie geen voordeel voor de 133 euro die ik nu betaal. de vraag is ; als ik een goedkoper manier van verzekeren vind, krijg ik dan ook minder zorg premie ?

1030 10 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Dec 26, 2014 om 22:55
7369 Antwoorden / 14 Vragen

De zorgpremie is gebaseerd op uw belastbaar jaarinkomen. Staat dus los van de premiekosten die u aan een zorgverzekeraar kwijt bent.

tijger1
door tijger1 - Dec 26, 2014 om 23:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, u krijgt niet minder zorgtoeslag.

U zou op uw zorgkostenoverzicht kunnen kijken wat u gebruikt uit de aanvullende verzekering voor uw aandoeningen.

Als u insuline spuit worden alle benodigdheden vergoed uit de basisverzekering, uiteraard na het eigen risico.

Als u niet spuit krijgt u mijns inziens maar heel beperkt testmateriaal uit de basis, of helemaal niet. Dat krijgt u dan vaak wel uit de aanvullende. Dus even controleren. Testmateriaal is overigens veel voordeliger via internet aan te schaffen dan bij de gewone apotheek.

tijger1
door tijger1 - Dec 26, 2014 om 23:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Houd er rekening mee dat u uw lopende verzekering vóór de 31ste opgezegd moet hebben. Voor het afsluiten van de nieuwe hebt u de tijd tot en met 31-1-2015.

Dus snel zoeken en eventueel handelen.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 26, 2014 om 23:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee hoor heeft er niets mee te maken.

ro
door ron530 - Dec 27, 2014 om 10:46
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Voor de zorgtoeslag maakt de polis niets uit maar terzijde. Pas met het kiezen van een nieuwe verzekeraar wel op want goedkoop kan wel eens nare gevolgen hebben. Gezien uw ziektebeeld is het hoogste eigen risico geen optie, met de goedkoopste budgetpolis bepaald de zorgverzekeraar uw zorgverlener, bij een iets duurdere natura polis kunt bij zorgverleners terecht die een contract met de verzekeraar hebben en tenslotte de duurste, de restitutiepolis u mag zelf uw zorgverlener kiezen. Ik raad aan de verzekeringen middels de bekendste "semi" onafhankelijkste site te vergelijken en daar ook af te sluiten in verband met de collectiviteitskorting van gemiddeld 8%.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 27, 2014 om 11:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Indien je de maximale zorgtoeslag 'krijgt' van 78 euro kun je er zelfs aan 'verdienen' goedkoopste premie op dit moment is volgens mij; 61 euro 36 (jaarbetaling).
Dat is toch plus 16,64, in u geval raad ik het stellig af. Wel raad ik je aan over te stappen, kan echt een stuk voordeliger.

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2014 om 11:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het zal de Ts mijns inziens gaan om de aanvullende dekkingen.

Cookies
door Cookies - Dec 27, 2014 om 11:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 27 dec 2014, 11:06]
Dat is toch plus 16,64, in u geval raad ik het stellig af. Wel raad ik je aan over te stappen, kan echt een stuk voordeliger.

Waarom schrijf je het dan als het voor topicstarter zinloos en niet van toepassing is? Die link gaat alleen naar naturapolissen. Lang niet iedereen zit te springen om een naturapolis, zeker niet als je regelmatig bij specialisten loopt. Dan wil je gewoon je eigen specialist houden.

ro
door ron530 - Dec 27, 2014 om 11:53
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Met een basis=polis zoals vraagsteller aangeeft kun je twee kanten op, basispolis of basis + aanvullend. Wellicht geeft willem3333 hier nog een toelichting op.

pi
door pieterwolters - Dec 27, 2014 om 12:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 27 dec 2014, 11:46][quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 27 dec 2014, 11:06]
Dat is toch plus 16,64, in u geval raad ik het stellig af. Wel raad ik je aan over te stappen, kan echt een stuk voordeliger.

Waarom schrijf je het dan als het voor topicstarter zinloos en niet van toepassing is? Die link gaat alleen naar naturapolissen. Lang niet iedereen zit te springen om een naturapolis, zeker niet als je regelmatig bij specialisten loopt. Dan wil je gewoon je eigen specialist houden.

Je moet dit meer in het algemeen zien. Populistische politici willen terug naar vroeger en willen alles inkomensafhankelijk maken, maar zoals je ziet kan het voor de echte minima in het huidige systeem goedkoper uitpakken dan destijds met het ziekenfonds, en de kosten zijn al vreselijk inkomensafhankelijk. Maar het staat inderdaad los van de vraag van TS.