Yo
door Yolandas May 5, 2020 om 12:30
Garantie & verzekeringen

Laminaatvloeren

Wij hebben in onze nieuwbouwwoning vloeren laten leggen waar we 2000 euro voor de legkosten hebben betaald.  Nu bewegen de vloeren overal en kraken.  Als we lopen zijn er steeds hoogteverschillen waardoor er in ons evenwichtsgevoel steeds verwarring is en we niet fijn lopen omdat we steeds een soort van allert zijn door de andere hoogtes van de vloeren.  Ook bewegen kleine lichte meubels als we b.v. een lade willen openen. Bij het juiste licht zien we de vloeren bewegen.
Wat is hierin ons recht?

Met vriendelijke groet,

Familie Schaap

5734 11 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 5, 2020 om 12:34
11522 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo yolandas ,

1) Welk bedrijf heeft deze vloeren gelegd ?
2 ) Heeft u al contact gehad met dit bedrijf , wat was hun reactie ?
3 ) Is dit bedrijf ergens  bij aangesloten ?

ne
door neodutchio - May 5, 2020 om 13:03
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe nieuw is de woning en is er een vochtmeting gedaan?

Het klinkt als een te vochtige ondervloer, het niet laten acclimatiseren van de vloer of niet voldoende ruimte rondom om uit te kunnen zetten.

edrick3
door edrick3 - May 5, 2020 om 17:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Fors bedrag aan legloon.
Ben je al wezen klagen?
Is dat bedrijf ergens bij aangesloten zodat je eventueel naar de geschillencommissie kunt stappen?
Uiteraard mag je er van uitgaan dat een gespecialiseerd (?) bedrijf de opdracht goed uitvoert en dat er bij klachten adequaat gereageerd wordt.
Hoogteverschillen horen er uiteraard niet te zijn. Is de ondervloer wel geëgaliseerd?

rj
door rjw May 6, 2020 om 10:35
3270 Antwoorden / 5 Vragen

2 man, 3 dagen en je zit al op 2000 euro.

aurora1
door aurora1 - May 5, 2020 om 22:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe maakt inde vloeren schoon? Dweilt u misschien nat?

Iv
door Ivo W - May 6, 2020 om 06:42
731 Antwoorden / Vragen

Waaruit bestaat de constructievloer?
Hoe stijf is die constructievloer?
Bevat de constructievloer oneffenheden?
Van welk materiaal en hoe dik is de gebruikte ondervloer?
Was de constructievloer egaal voordat is begonnen met laminaat leggen?
Is er een vorm van egalisatie toegepast door de vloeren legger?
Wat staat over egaliseren in de offerte/voorwaarden?

Bij mij op de bovenverdieping ligt ook laminaat, gelegd op een houten verdiepingsvloer. Zo'n houten constructievloer werkt altijd, het is in zo'n geval dan ook simpelweg niet te voorkomen dat het laminaat op die vloer ook werkt zodra je er overheen loopt. Dat hoort nu eenmaal bij een huis met houten constructievloeren.

panter22
door panter22 May 6, 2020 om 08:10
6599 Antwoorden / Vragen

In een nieuwbouwhuis hoeft geen ondervloer onder het laminaat, zelfs geen dampwerende folie of egalisering.
Je moet wel een doorgezakte houten vloer hebben als de vloer werkt en het laminaat er bij.
Het laminaat ligt bij ons strak bij op de houten vloer, Geen werking,

ne
door neodutchio May 6, 2020 om 09:54
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Panter, in een nieuwbouwhuis moet zeker wel een dampfolie gebruikt worden. Vloeren zijn nat en dat vocht wil weg. Dat wil je niet in je vloer hebben, dus een vochtscherm. Daarboven leg je een ondervroeg om de contactgeluiden te dempen.
Laminaat koud op een nieuwe betonnen vloer leggen is het domste wat je kan doen.

rj
door rjw May 6, 2020 om 10:37
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Los van de technische vereisten voor dampwerende folie, lichte egalisering is ook met een nieuwbouwhuis nodig. Geen enkele cement laag is 100% vlag.

lo
door lovewinnie May 6, 2020 om 12:21
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ondervloer moet altijd en anders minimaal dampfolie . Juist in nieuwbouw zit vaak nog veel vocht in muren en vloeren en dit moet er uit kunnen. Zou je er zo laminaat op leggen gaat dan niet goedkomen .

panter22
door panter22 May 6, 2020 om 15:13
6599 Antwoorden / Vragen

In een speciaalzaak voor laminaat adviseerden ze anders. Die vond het afzetterij in een nieuwbouwhuis.
Maar dampwerende folie is dus wel verstandig.

Iv
door Ivo W May 6, 2020 om 21:58
731 Antwoorden / Vragen

Panter: een houten constructievloer werkt altijd. Hoe oud of nieuw deze ook is. Hout is nu eenmaal wel sterk, maar niet zo heel stijf.
Een betonnen constructievloer is dan vaak juist weer niet volledig vlak zonder toepassing van extra egaliserende maatregelen na oplevering.

En daardoor kan een laminaatvloer gaan kraken.

gerbera
door gerbera May 7, 2020 om 11:31
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@IVO W, Op mijn, zeer oude, houten vloeren ligt al jaren laminaat en werkt afhankelijk van de omstandigheden (temperatuur en vochtigheid) in de ruimtes maar het beweegt of kraakt totaal niet. Kwestie van goed leggen een juiste ondervloer gebruiken.

luppo
door luppo - May 6, 2020 om 12:11
69 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vindt €2000 voor het leggen van een vloer wel heel veel geld.
Ik ben bang dat u opgelicht bent.
Net als malafiede slotenmakers en dakdekkers.

Jean Festraets.
door Jean Festraets. - May 6, 2020 om 15:06
9 Antwoorden / 2 Vragen

Beste,
Mijn gedacht is: dat men tegenwoordig somige tot vele producten zo maken, dat zij niet meer zo lang meegaan als vroeger, aan ietsje goedkopere prijs, MAAR men drie keer dit moet kopen om de levensduurtijd van voorheen te evenaren, wat maakt dan de producten dan het dubbele van de vroegere prijs kost, zonder dat dit de opvalt voor de consumenten, niet ?. Groetjes: Jean.

1paul
door 1paul - May 6, 2020 om 16:04
3162 Antwoorden / 0 Vragen

er kunnen een aantal zaken aan de hand zijn, als eerste vraag ik me af of de vloer wel gegaliseerd is, als tweede of er wel een deugdelijke ondervloer onder ligt, een geschikt voor de vloer die er op ligt maar OOK geschikt voor de vloer waarop deze ligt, als derde of het laminaat niet te strak ligt, niet te strak onderling in elkaar maar ook niet te strak tegen de kanten aan....

als leek kun je dit laten onderzoeken door een expert maar als eerste neem kontakt op met de opdrachtgever van degeen die de vloer gelegd heeft, heeft u bijvoorbeeld bij A gekocht en deze heeft deze mensen ingeschakeld om te leggen zult u daar uw klacht neer moeten leggen, deze behoort dan de leggers weer te benaderen, heeft u zelf de opdracht gegeven dan zult u er eerst zelf met hen uit moeten zien te komen!!!!

ro
door ron503 - May 6, 2020 om 18:29
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Bewegen en kraken duidt op uitzetting van het laminaat en is iets wat de vloeren legger zo snel als mogelijk dient op te lossen. Tussen de vloer en de muur dient voldoende ruimte gehouden te worden om werking van het laminaat op te vangen en zeker bij een nieuwe woning is dat iets om rekening mee te houden. De eerste gang is om de vloeren legger te contacteren, leg uw probleem met vloer uit en pas als de vloeren legger niets voor u wil betekenen kunt u met rechten gaan schermen. Nu al hier een vraag stellen terwijl u nog niet eens weet wat de vloeren legger aan de vloer gaat doen lijkt mij voorbarig en in een eerste gesprek direct met rechten gaan schermen bevorderd het gesprek niet.

Yo
door Yolandas - May 8, 2020 om 10:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb inmiddels zoals jullie aanraden contact gezocht met de vloerenwinkel. Na wat oneenigheid heeben ze de vloer deels opnieuw gelegd.

Ben blij met het resultaat!

Groet, familie Schaap

marita5
door marita5 May 8, 2020 om 11:08
11522 Antwoorden / 15 Vragen

@yolandas , fijn om te lezen dat het probleem is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

1paul
door 1paul May 8, 2020 om 14:40
3162 Antwoorden / 0 Vragen

mooi geregeld zo, fijn dat je dit even meld....

me
door mein33 - May 8, 2020 om 12:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR YOLANDAS 5 MEI 2020 OM 12:30 topic met klacht geopend !

Nu bewegen de vloeren overal en kraken.
Als we lopen zijn er steeds hoogteverschillen waardoor er in ons evenwichtsgevoel steeds verwarring is

DOOR YOLANDAS - 8 MEI 2020 OM 10:34  Na wat oneenigheid heeben ze de vloer deels opnieuw gelegd.
Ben blij met het resultaat!

**,
Blijkbaar heeft de vloerenlegger, na de klacht op 6 mei te hebben aangehoord,  op één dag (moet dan wel 7 mei zijn geweest) alle klachten
met deze bewegende en krakende vloeren opgelost.  Ook nog eens de hoogteverschillen die bij Ts. het 'evenwichtsgevoel in verwarring brengen'  heeft hij weten weg te werken. Zelfs de meubelen bewegen nu ook niet meer !

Zoveel service en vakmanschapen en dat ook nog eens in een zo kort tijdsbestek, klint bij als "te mooi om  .... ... ..... ..n  !!       ;-))

panter22
door panter22 May 8, 2020 om 13:06
6599 Antwoorden / Vragen

Maakt het uit. Ts is tevreden.

gerbera
door gerbera May 8, 2020 om 15:48
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ach in 1 dag kun je heel wat laminaat verstouwen en met dampfolie heel wat problemen wegwerken.Ik leg in mijn uppie met gemak 32 mtr2 (wel breede delen).;-))