anniepannie
door anniepannie Mar 12, 2006 om 23:51
Garantie & verzekeringen

Levensverzekering beeindigd??

ik heb in November een brief gestuurd dat ik mijn levensverzekering wou beeindigen omdat ik een hypotheek had afgesloten waar levens verzekering in zit

ik kreeg een brief (eind november) met daar in de melding dat ze mijn opzegging in behandeling hebben genomen en het doorsturen naar een afdeling die het verder afhandeld en die zou nog contact met mij opnemen

ik heb tot op heden nog niks gehoord (eigenlijk door verhuizing etc is het er ook bij ingeschoten om er zelf achteraan te gaan, lees vergeten)maar nu zag ik van de week op mijn afschriften dat er nog steeds geld word afgeschreven voor die verzekering

heb ik recht om het teveel betaalde geld terug te eisen?? het gaat om ongeveer een bedrag van 50 euro

3483 11 Rapporteer

mi
door mikro - Mar 13, 2006 om 06:25
68 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik jou was zou ik bij de betreffende maatschappij even navragen hoe het met de opzegging staat. Op basis van hun reactie kun je dan actie gaan ondernemen (wellicht is er een gegronde reden voor de nog steeds afgeschreven bedragen).

hutch
door hutch - Mar 13, 2006 om 10:28
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Anniepannie,

een levensverzekering kunt u (in principe) op elk gewenst moment opzeggen.

Mocht die maatschappij nog steeds geld (premie) afschrijven, dan kunt u dat bedrag, wat nog gestorneerd kan worden, terug laten boeken (via uw bank of de giro) en de rest terug vorderen via de maatschappij zelf.

Gr. Hutch

anniepannie
door anniepannie - Mar 13, 2006 om 10:40
32 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb net gebeld met de maatschappij en die zeggen dat ik een accoordverklaring had moeten onder tekenen en terug sturen maar die heb ik dus nooit gehad

nu krijg ik die nogmaals opgestuurd en word er deze week over gebeld en dan krijg ik ook te horen of ik me geld terug krijg

dus ben benieuwd

tonnieboy
door tonnieboy - Mar 13, 2006 om 13:18
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Betrof het een risicodekking of een levensverzekering met uitkering op einddatum? In het eerste geval kunt u simpelweg beeindigen en in het tweede geval heeft u een spaardeel opgebouwd. In dat geval kunt u volgens de polisvoorwaarden belenen, afkopen of de polis premievrij maken.

hm
door hmt - Mar 28, 2006 om 18:27
37 Antwoorden / 0 Vragen

In tegenstelling tot schadeverzekeringen zijn levensverzekeringen éénzijdige contracten. Tussentijds beeindigen is mogelijk. Als er een spaardeel opgebouwd is, lijkt het mij de beste manier om deze premievrij te maken. Afkopen is ook mogelijk, maar zal minder opbrengen dan premievrij maken.

ar
door ardo - Mar 29, 2006 om 16:56
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dat een levensverzekering eenzijdig is dat klopt, maar wanneer deze verzekering verpand is aan de hypotheek nemer kun je hem niet eenzijdig beeindigen. De rechten zijn in handen van de geld verstrekker.

Volgens mij kun je de verzekering met terugwerkende kracht opzeggen en krijg je de teveel betaalde remie terug. Dit in geval de verzekering was verpand. Het risico waarvoor je hem nodig had is er immers niet meer na verkoop en aflossing van je oude hypotheek.

groeten en suc6

aj

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2006 om 17:55
16966 Antwoorden / 202 Vragen

Een misschien wel dringend advies in verband met de portemonnaie:

Het beëindigen van een levensverzekering betekent afkoop en dat is vrijwel altijd zeer ongunstig. Veel beter is de polis premievrij te maken. De verzekering loopt dan wel door maar op basis van de tot dan toe opgebouwde waarde, normaliter blijft het "recht" op xwinstuitkering ook bestaan. U betaalt dan (ook) geen premie meer en ik neem aan dat betalen van dubbele premie het probleem is.

anniepannie
door anniepannie - Mar 29, 2006 om 18:40
32 Antwoorden / 3 Vragen

nou 8 dagen geleden is een mannetje van axent aegon bij mij geweest en die gaf ook toe dat het slordig was dat het nog niet was beindigd terwijl ik dat al wel door had gegeven

het betreft hier een gewone levensverzekering zonder hypotheek want die heb ik dus nu al bij een ander lopen dus ben ik dubbel verzekerd

in overleg met dat mannetje van axent aegon moest ik een email sturen met daarin me polisnummer enz en dat dat per direct moet worden beindigd en de kosten met terug werkend kracht terug krijg. maar ik heb tot op heden nog niks meer er van gehoord...

anniepannie
door anniepannie - May 19, 2006 om 19:15
32 Antwoorden / 3 Vragen

IK HEB HET EINDELIJK TERUG!!!!!!!!!!!!!

bedankt voor de reacties!! beetje laat maar ja... beter laat dan nooit he ;)

hutch
door hutch - May 19, 2006 om 19:29
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Netjes.......  [d]

hm
door hmt - May 19, 2006 om 19:53
37 Antwoorden / 0 Vragen

een levensverzekering is een éénzijdige overeenkomst, waarbij de verzekeringnemer het recht heeft de overeenkomst tussentijds te beeindigen.

Aangezien in dit geval het verzoek is ingediend, de verzekeringsmaatschappij een reactie heeft gezonden, kan de premie die voor de verzekering nog in rekening is gebracht vanaf de datum waarop de verzekering zou moeten eindigen, teruggevorderd worden.