Mag verzekeraar facturen opvragen?
Na lekkage bij een zomerstorm hebben we de verzekering (Promovendum) ingeschakeld. Een expert heeft de schade vastgesteld en een bedrag bepaald.
Nu is echter maar de helft van dit bedrag uitbetaald en vragen ze om facturen van reparatie voor uitbetaling van de rest. We hebben juist gewacht op de uitbetaling voor we tot reparatie overgingen. Mag de verzekeraar om facturen vragen voor uitbetaling? Ik kan zo niets hierover in voorwaarden vinden.
Topantwoord
Topantwoord
![sjjoppy](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/a73feb03eae049088108b91560bf7f28f7866094a632d8bc332dfffde5c70e21.png)
Het gaat om bewijs.
Bij schade die verzekerd kan zijn is het beter om eerst de verzekeraar in te lichten die in kan stemmen met een door hen voorgestelde reparateur.
![heremietkreeft](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8bb485b83a59f81d7492eb34177ee4da1dc2c245ffa03a64d122403e376f69b8.png)
Ja, en aanvullend, indien u er geen gehoor aan zou geven zal men waarschijnlijk (of bijna zeker weten) niet uitbetalen! Zoe o.a. dit: https://www.advocaatzoeken.nl/blog/zo-krijg-je-jouw-verzekeringsclaim-uitbetaald
![panter22](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/f33d6a492f29ae96cec86158870062c2e9179953b9d6d7000f7256b86edf19e3.png)
Heb je dan nog niet de schade laten repareren? Zelfs geen offerte gevraagd?
Als er een grote schade is wordt een expert ingeschakeld. Hoe heb je dan de afgelopen maanden verdere schade kunnen voorkomen. Het wordt nu winter, bedrijven hebben het druk.
Als je geen geld had om de reparatie voor te schieten, waarom dan niet overlegd met de verzekering?
![mahadma](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/549f36f863946b569a6c32f5a102ca0815222e3fcea68d8d1e313e7f94d6b1dc.png)
Ja, dat mogen, en moeten ze zelfs. U kunt nooit meer schade vergoeding krijgen als er werkelijke schade is ontstaan. Ze geloven niemand op zijn of haar mooie blauwe ogen.
Topantwoord
![emcede](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/fb329979c516f87780737a2f888f0d96f7e5eab6090d17fcb04da7a578ba667f.png)
Staat toch echt wel in de polisvoorwaarden:
Artikel 18 als je de extra uitgebreide dekking hebt
https://www.promovendum.nl/sites/default/files/docs/verzekeringsvoorwaarden-opstalverzekering-extra-uitgebreid-P22-OEU-01.pdf
Of artikel 18 als je de allriskdekking hebt:
https://www.promovendum.nl/sites/default/files/docs/verzekeringsvoorwaarden-opstalverzekering-allrisk-P22-OAR-01.pdf
Topantwoord
Dit doen ze om te voorkomen dat de klant geld ontvangt en dan of niets laat repareren of dit door een mannetje laten doen die veel goedkoper is dan de uitbetaling. U krijgt uitbetaald wat de kosten zijn voor herstel. Om niet teveel of teweinig uit te betalen zullen ze dit dus doen als er een factuur is.
De verzekering hoeft niet meer dan de daadwerkelijke schade uit te keren. Door om facturen te vragen hoeven ze niet achteraf geld terug te vorderen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
2e hands auto kapot met grote kosten
Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet
...
Lees meer
Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken
Goedemiddag,
Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka
...
Lees meer
![Dynafix](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/0c9381df3ddcca8c605ba8f592bee53718eba38c.jpg)
Dynafix
Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!!
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
![rebek](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/3635addad96f15184ad219da14b4363240839aec637e62d40950bf38bc35beff.png)
![Kruidvat foto cd's niet afleesbaar](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/32b5d2084a5281758093c15fff51749e09720593.jpeg)
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer