Met terugwerkende kracht premie verhoogd
Ik heb al jaren een autoverzekering en in juni 2012 ook een motorverzekering afgesloten, bij een andere verzekeraar, via een tussenpersoon. Ik had 8 schadevrije jaren opgebouwd met de auto en deze data staat ook in Roydata en geldt ook voor motorverzekeringen. Afgelopen 8 maanden ben ik verzekerd geweest met een no-claimkorting die hoort bij 8 schadevrije jaren. Nu wil de verzekeraar na 8 maanden mij die korting met terugwerkende kracht niet geven omdat ik alleen recht heb op die korting als ik ook mijn auto bij hun verzeker. Dit heeft nooit in de voorwaarden/polis gestaan. Het gaat om een verhoging van zo'n 35 naar 60 euro per maand, en omdat ik er een jaar aanvast zit, loopt het bedrag aardig op. Ik heb aangegeven niet akkoord te gaan met de nieuwe premie, maar mijn tussenpersoon geeft nu niet meer thuis en de verzekeraar wil er ook niets aan doen. Ze hebben me de afgelopen 8 maanden in rekening gebracht; deze incasso heb ik echter via de bank teruggehaald omdat ik niet akkoord ben. Maar, wat nu?? Kan een verzekeraar na zoveel maanden ineens de premie met terugwerkende kracht verhogen?! Ik heb geen schades gehad oid.
@dearagain
Dat wil ik ook doen zodra dit afgehandeld is. Als ik nu opzeg, dan zullen ze me herinneringen blijven sturen dat ik die verhoogde premie nog moet betalen en me als wanbetalen te boek zetten. Daarom wil ik dit eerst netjes afhandelen. Mijn tussenpersoon heeft inmiddeld bericht dat hij met de accountmanager van de verzekeraar bezig is om dit op te lossen. De verzekeraar is echter erg traag met actie ondernemen.
Ik wil eigenlijk graag weten of een verzekeraar dit zomaar kan doen? Premie wijzigen zo lang na het afsluiten.
Dat ik weg moet daar lijkt me duidelijk, maar ik handel zaken graag netjes af zonder er een vervelend gevoel aan over te houden.
@tijger1 dank voor je antwoord!
Mijn tussenpersoon heeft na het plaatsen van mijn bericht hier contact opgenomen (dat was overigens niet de aanleiding hoor). Hij zegt bezig te zijn met de verzekeraar en dat hij heeft aangegeven dat zowel hij als ik niet akkoord gaan met de premieverhoging. De werknemers van de verzekeraar zijn niet van plan het terug te draaien, dus er wordt nu gewacht op een reactie van de accountmanager.
Ik zal, als er voor het verstrijken van de uiterlijk betaaldatum nog geen reactie is, de btaling met opmerking dat het onder protest is doen. Dank voor die tip! Uit de verzekering gegooid worden en als wanbetaler te boek staan, is het laatste wat ik zou willen.
De verzekeraar is Delta Lloyd.
Een premie wijzigen zo lang na het afsluiten, kan natuurlijk wel, maar alleen als er iets fout is gegaan.
Maar als nergens bij hen vermeld staat dat u pas de schadevrije jaren krijgt als u ook de auto daar verzekerd, kunnen zij dat niet nu ineens en dan ook nog met terugwerkende kracht doen. U zegt eerst mijn tussenpersoon geeft nu niet meer thuis en in uw reactie zegt u, mijn tussenpersoon heeft inmiddels bericht enz., dus wat is het nu?
Als uw tussenpersoon het opgenomen heeft met de verzekeraar, wacht de uitkomst daarvan in ieder geval even af.
Voor de zekerheid zou u ook die 8 maanden aanvulling wel kunnen betalen, maar zet dan op de overschrijving: ONDER PROTEST.
Als men u uit de verzekering gooit bent u verder van huis.
Om welke verzekeraar gaat het?
Ok. Wel raar dat mijn tussenpersoon zegt dat ik moet wachten met betalen. Hij adviseerde ook om het bedrag te storneren. Heb nog ruim een week om de betaling te voldoen, dus zal dit dinsdag doen als ik nog niets weet.
Vervelende van een mededeling bij een betaling met betaalkenmerk willen zetten is dat dat niet kan. Of een mededeling of het kenmerk... Maar goed, dat is een detail :)
Ik vind het wel raar dat uw tussenpersoon dat zegt. Zeker door de telefoon? Als er dan problemen ontstaan , bent u nergens. Als de verzekeraar vervelend doet, melden zij u af bij de RWD en zit u aan een boete vast en probeer die dan maar eens ongedaan te krijgen en dan "geeft de tussenpersoon ook niet thuis".
U hebt het over een betalingskenmerk. Hebt u na de stornering een acceptgiro toegestuurd gekregen?
Bij de ING heb je voldoende ruimte om te vermelden : onder protest met daarnaast of eronder het eventuele betalingskenmerk. Dus niet in die speciale vakjes.
Mijn tussenpersoon doet alles per email. Op zich handig dat ik alles wat hij "gezegd" heeft op schrift heb staan.
Ik heb nog even goed gekeken en kan ook kiezen om het referentienr te vermelden (dan is er nog ruimte voor een tekst als onder protest) ipv het betalingskenmerk.
Ik ga de betaling op z'n laatst dinsdag doen, dat is 5 dagen voor het verstrijken van de termijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer