pi
door pierepoer Jun 7, 2010 om 20:13
Garantie & verzekeringen

Na aanrijding

heb recent een kleine aanrijding gehad. Geen schade aan auto's - de bestuurder heeft lichte nekklachten. Na de botsing niks ingevuld, wel gegevens uitgewisseld. Paar dagen later blijkt de bestuurder nog wat klachten te hebben. Ik heb niet het idee, gelukkig, dat het ernstig is. Paracetamol volstaat volgens zijn huisarts. Over de afwikkeling verder gaat mijn vraag: Moeten we nog een schadeformulier invullen? Heeft dit effect op de bonsumalus? Wat als de fysieke klachten aanhouden?

Kortom: Wat is de beste vervolgstap?

2158 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 7, 2010 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie heeft de aanrijding veroorzaakt? Wat is er gebeurd?

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 7, 2010 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jeswecan

Zou niets doen. Is toch geen schade.
Nekpijn: paracetamol volstaat volgens zijn huisarts.
Ken de omstandigheden niet, 'tegen-partij/slaatje uitslaan'?

"Wat als de fysieke klachten aanhouden"
Als 't echt ernstig is, komt hij/zij wel een Letselschade-verhaal.
Maar op het eerste gezicht zo te lezen? Zal 't wel meevallen hoor.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2010 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de polisvoorwaarden moet je een mogelijke schadeclaim zo snel mogelijk melden. Daarom vraag ik wat er gebeurd is.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 7, 2010 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op maandag 7 jun 2010, 20:15: Wie heeft de aanrijding veroorzaakt? Wat is er gebeurd?

aanrijding bij een stoplicht. Ik reed achterop mijn stilstaande voorganger, denk met 5 km per uur.

@kiran - mocht het een letstelschadeverhaal worden, dan moet je toch niet te lang wachten met melden bij je autoverzekeraar? Ook al stelt het wellicht nu weinig voor. En wat gedaan als de wederpartij inderdaad een slaatje hieruit wil slaan?

ve
door verwijderd - Jun 7, 2010 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

jeswecan

Dit voorval zo spoedig mogelijk melden bij jouw verzekeraar, is zeker niet onverstandig. Als er geen claims komen, heeft het ongeluk verder ook geen konsekwenties.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2010 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jeswecan

Zou me niet druk maken. Nogmaals: ben er niet bij geweest, maar bij een stoplicht een 'boemsje' tegen de achterkant - zonder schade. Kan hij echt niet op ernstige wijze met een klap tegen z'n hoofdsteun aan zijn gekomen.

Huisarts denkt: zal wel goed zitten, anders had hij hem wel doorgestuurd naar een ziekenhuis. En dan had je er vast al iets over gehoord.
Letselschade/slaatje uitslaan:
Moet hij toch met bewijs komen.
Doktersverklaring/Foto's ziekenhuis o.d. en niet met een paracetamolletje.

Zou het naast me neerleggen, dit soort dingen gebeuren dagelijks.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2010 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jij hebt de schade veroorzaakt,bent dus eventueel aansprakelijk. Daarom de schade gewoon melden aan de verzekeringsmij met vermelding van de klachten. Wel stellen dat je nog niet aansprakelijk gesteld bent, dus dat het uitsluitend een melding betreft en de no-claim nog niet aangetast is.

Het niet melden van een schade (volgens de polisvoorwaarden zoiets als: een gebeurtenis die gevolgen voor de verzekeringsmaatschappij kan hebben), kan leiden tot het be-eindigen van de polis door de verzekeringsmaatschappij. En dat wordt het heel lastig om een andere verzekering af te sluiten.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 8, 2010 om 00:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jeswecan, je had de aanrijding altijd kunnen/en moeten melden bij je verzekering hoe klein de schade ook is, het is de laatste jaren een hype om het meteen op een wiplasche te gooien, jouw aanrijding was zo minim dat je hier geen nekklachten aan over houd, in 2009 ben ik van achteren aangereden door een auto met vijftig kilometer,de tegenpartij nam binnen een week contact met mij op of er klachten waren, mijn hoofdsteun stond op de perfecte hoogte, meld als nog de aanrijding bij je verzekering, en vooral met de snelheid die gereden werd, deze mensen willen een slaatje slaan uit een situatie waar jij in verkeerd,

ve
door verwijderd - Jun 8, 2010 om 02:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ yes we can:

Wel de aanrijding melden. In de clinch gaan met jouw verzekeraar kan tegenpartij ervan weerhouden om te proberen er een slaatje uit te slaan.
Dat zou hem makkelijker lukken wanneer jij de "schade" zelf zou betalen. Een paar honderd euro is dan snel verdiend. Het feit dat er geen schade is aan beide auto's zegt genoeg. Wanneer hij/zij de hoofdsteun niet optimaal had staan is niet jou schuld.

Zelf ben ik acht (8) keer van achteren aangereden terwijl ik stil stond en nooit in een kettinbotsing. Met één auto die ik slechts twee jaar heb gehad (86 kkm) is zelfs drie keer iemand achterop geknald. (Die trekhaak is drie keer betaald geworden.) De eerste vier keer in auto's zonder hoofdsteunen.
Doch ik heb nog een prima nek! Pas nog een parasolvoet van 90 kilo met een touw over de nek, samen met de buurman op z'n plaats getild.
Het kan wel schelen dat ik alle acht in de spiegel aan heb zien komen.

Hardware ERror MAN.