an
door anjaniels Apr 19, 2004 om 21:27
Garantie & verzekeringen

OHRA - rekening uit 2001!!!

De OHRA moet mij wel hebben hoor!

Ik wil jullie het volgende voorleggen:

Sinds mei 2000 ben ik particulier verzekerd. Dit ivm mijn scheiding en van parttime naar fulltime gaan werken (in overheidsdienst, dus dan ben je automatisch particulier verzekerd).

Het heeft enige tijd geduurd eer de ziekenfonds door had dat ik niet meer bij mijn ex verzekerd kon zijn. Daar is zo'n twee jaar over heen gegaan!! Nou ben ik het inmiddels gewent dat ze ergens de tijd voor nodig hebben, maar zo lang! Nou goed.

Krijg ik eind vorige week een rekening van mijn ex die voor mij bestemd is. De naam van mijn ex nog niet verwijderd, zal ik maar niet over zeuren. Bla bla......een heel verhaal maar er was iets mis gegaan, er was al een rekening vergoed en toen kwamen ze er later achter dat ik er niet meer verzekerd ben.

Kijk ik goed naar de rekening en de omschrijving, NEE gaat het om een vergoeding van een rekening van mei 2001!!! Ahum, bijna 3 jaar geleden!

Ik bellen natuurlijk, omdat ik op dat moment niet meer ziekenfonds verzekerd was, dus waar het dan wel fout gegaan was.

De meneer van de OHRA, ja ze zijn bezig met een schoonveegactie ?!?!?! Ik: zo zijn ze lekker op tijd mee zeg. Maar ik was toen al particulier verzekerd, dus wat nu! Hij, nou mevrouw ik zie dat u hier in april 2002 bent uitgeschreven??? Ik: DAT KAN NIET!! Ga de discussie maar niet aan want dat is zinloos. Maar op mijn vraag waarom ik dan een rekening moet betalen van mei 2001 als ik volgens hen pas in april 2002 uit ben geschreven kan hij geen antwoord geven. Hij snapt het ook niet meer. Vraag mij inmiddels af wat ze daar wel snappen!

Maar goed, mijn vraag...........

Mag de OHRA die rekening nog bij mij indienen? Zelf mag je  met je declaratie niet later zijn dan een jaar. Ik hoop dat iemand mij er antwoord op kan geven.

Bedankt voor het lezen. Vr. groet,

Anja

309 2 Rapporteer

sip
door sip - Apr 19, 2004 om 21:45
18 Antwoorden / 1 Vragen

Er is al die tijd dekking geweest, was het niet bij het ziekenfonds dan wel bij je particuliere ziekenkostenverzekering. Schrijf je huidige verzekering een brief en voeg de nota van het ziekenfonds bij. Waarschijnlijk heeft de zorgverlener de nota op je oude gegevens ingediend. Als je niet dubbel hebt gevangen is de kans groot dat je particulieren ziektekosten verzekering de rekening betaald.

Veel suc6!

an
door anjaniels - Apr 21, 2004 om 00:03
3 Antwoorden / 3 Vragen

Dank je wel voor je reactie.

Het gaat mij niet zo zeer erom of ik de rekening nog wel vergoed krijg. Het gaat niet om een schokkend bedrag. Maar om het feit of de OHRA dit zomaar mag doen na 3 jaar!! Zelf moet je je rekening uiterlijk een jaar naar dato inleveren anders krijg je het niet meer vergoed. Ik vind het gewoon belachelijk dat ze na drie jaar pas achter de fout komen. Maar toch bedankt voor het reageren.