Opzeggen inboedel-en opstalverzekering
De polisvoorwaarden van bovenstaande verzekeringen zijn gewijzigd, in die zin dat ik eerst per maand kon betalen en dat gaat nu niet meer.Ik heb dus de verzekeringen opgezegd.
Nu kreeg ik een brief terug, dat de wijziging voor mij niet nadelig is omdat er geen kosten aan verbonden zijn en deze voor mij dus niet nadelig zijn.De opzegging wordt niet geaccepteerd. Ik vind dat de wijziging wel nadelig is, omdat ik jaarlijks het hele bedrag ineens moet betalen.
Heeft iemand goede raad?
De verzekeringsmaatschappij heeft hierin gelijk. Tussentijds opzeggen is alleen mogelijk wanneer er sprake is van premieverhoging of vermindering van de dekking.
Eigenlijk heeft je verzekeringsmaatschappij wel een beetje gelijk en zou je zelfs blij moeten zijn dat ze daarvoor kiezen en niet de prijs verhogen, elke maand je betaling doen brengt voor deze maatschappij ook kosten mee.
Wees verstandig en zet elke maand iets opzij, op een spaarrekening of 2e giro- of bankrekening, en van dat geld kan je dan als het zover is de rekening zonder problemen betalen.
En nog een tipje, als je verder naar je onkosten kijkt dan zie je dat er vrij veel elk jaar betaald moet worden, verdeel het over de maand en leg dat bedrag opzij, maak een spaarpotje met een extraatje (wasmachine e.d.).
En mocht je ooit een maand hebben dat het echt een keer niet past is er geen man overboord, het meeste is er al.
O ja,
Door wijsheid word rijkdom verkregen, maar rijkdom heeft nog nooit iemand wijsheid bezorgd.
Dat zijn wijze woorden, oehoe, maar daar heeft de vraagsteller op dit moment niet veel aan. Opstal- en inboedelverzekering zijn behoorlijke bedragen, en nu de verzekering de premies weer per jaar gaat innen, betekent dit dat binnen één maand na aanvang van het premiejaar het volledige bedrag betaald moet zijn.
Bedankt voor de reacties!
Wat mij het meest stoort, is dat de wijziging niet vantevoren is aangekondigd. Dan had ik inderdaad de mogelijkheid gehad om geld opzij te zetten. Nu werd het hele bedrag ineens afgeboekt, terwijl we de week erna op vakantie gingen!
Nu ga ik denk ik proberen om het contract van 5 jaar om te laten zetten in 1 jaar. En ik denk dat ik naar een andere tussenpersoon ga!
Hallo Marl,
Voor een opstal- en inboedelverzekering heb je een goed aangeschreven maatschappij nodig. Als het mis gaat wil je niet naderhand nog meer ellende op je hals halen. Een hogere premie is (meestal) helaas een neveneffect hiervan.
Toch zijn er maatschappijen die de premie met plezier maandelijks afschrijven. Ik heb alles (al 30 jaar) bij 1 maatschappij ondergebracht en betaal maandelijks de premie. Kost ietsje meer maar ik ben nog nooit teleurgesteld met een schadeafhandeling.
Volgens mij is het standaard dat de maatschappijen (tot op zekere hoogte) elkaars klanten mogen overnemen.
Wellicht een overweging?
Groet, Jochem Jofel
De eerdere antwoorden waren correct, ook al hebt u daar niets aan voor wat betreft het feit dat u nog geen geld opzij had kunnen leggen.
U deelde mede dat u naar een andere tussenpersoon wilt gaan. Ik vraag me dan af of de verzekeraar geen mogelijkheid meer biedt voor maandbetaling, of dat u een speciale regeling had getroffen met de tussenpersoon voor maandbetaling buiten de verzekeraar om. In de regel is de verzekeraar namelijk degene die de betalingstermijnen bepaalt. Als dit wijzigt, dan kan de tussenpersoon hier in het algemeen niets tegen doen.
Met de tussenpersoon was afgesproken dat ze alle verzekeringspremies zouden betalen en dat ik 1 x per maand aan hen terug kon betalen, zgn.rekening-courant.Omdat ze deze mogelijkheid hebben opgeheven, moest ik dus de premies per jaar gaan betalen.
Maar inmiddels is er weer meer aan de hand:nadat de jaarpremie van 2 van de verzekeringen ineens was ingehouden, volgde er deze maand weer een maandelijkse inhouding!!! Terwijl alles betaald was!!! Ik natuurlijk boos getelefoneerdaan de telefoon kreeg ik eerst allemaal uitleg van wat ik zogenaamd niet snapte en uiteindelijk na lang discussieren kreeg ik gelijk en werd de teveel ingehouden 275 euro teruggestort!
Nu kan ik ineens wel weer maandelijks betalen,maar nu kloppen de termijnbedragen niet!Ik ben dit gedoe meer dan zat:het kost me veel teveel tijd en energie.Ik wil een tussenpersoon die betrouwbaar is en zijn werk goed doet,zonder dat ik iedere cent moet gaan narekenen!Een andere verzekering, bijv.online, zit er voorlopig niet in, omdat het contract nog 4 jaar loopt. Ik ga wel proberen of dat om te zetten is in een jaarcontract.
Uit uw reactie begrijp ik dat uw tussenpersoon de premies aan de maatschappij 'voorschiet', waarna u in maandelijkse termijnen aan de tussenpersoon mag betalen.
Dit is echt een goede service van de tussenpersoon. Als u aan de maatschappij in termijnen betaalt, kost dit u in de regel ca. 5 of 6% termijnopslag.
Bovendien neemt de tussenpersoon nogal wat risico voor u. Als u niet meer betaalt, dan is de tussenpersoon het geld kwijt, want hij heeft een meldingstermijn naar maatschappijen om aan te geven of premies op tijd zijn betaald. Indien er sprake is van niet-tijdige melding, dan krijgt de tussenpersoon dat geld dus niet terug van de maatschappij.
Vervelend is wel dat de tussenpersoon er vervolgens een rommel van maakt door eerst te zeggen dat maandbetaling niet meer mogelijk is, dan dubbel te incasseren en vervolgens toch weer op maandbetaling over te gaan.
Misschien dan toch maar gewoon maandbetaling aan de maatschappij, waarbij u de premie-opslag betaalt ?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Misleid bij hotel boeking
Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend.
Ver
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer