un
door unbinkly Nov 30, 2005 om 19:56
Garantie & verzekeringen

Opzeggen inboedel/wa verzekering kan niet....

Jarenlang ben ik verzekerd bij Tiel Utrecht (nu DE GOUDSE) met  mijn inboedel en WA particulier verzekeringen.   Nu wil ik van maatsschappij veranderen  omdat ik ambtenaar ben en via mijn werk collectief een leuke aanbieding heb gehad, die een stuk goedkoper is dan  mijn premie  nu. Volgens DE GOUDSE kan dit niet  en is mijn contract een aantal jaren geleden met 10 jaar stilzwijgend verlengd, dus kan ik op zijn vroegst per 07-09-2007 opzeggen!!! ik vind dit belachelijk want ik ben daar nooit van op de  hoogte gestled. De laatste orginele polisvoorwaarden hanteren nog van de jaren 90 en 2001, daarna heb ik via mijn assurantiekantoor alleen maar jaaroverzichten gekregen van mijn lopende verzekeringen, heb toendertijd een aantal keer gebeld of ik a.u.b. de nieuwe polisvoorwaarden kon krijgen maar nooit meer iets  van gehoord. Mijn vraag is nu, hoek kan ik alsnog eerder opzeggen dan 07-09-2007 zonder protest van DE GOUDSE?? ik dacht toch dat ik  2 goede reden  had nl: 1. collectief via werkgever kunnen verzekeren.    2. ontevreden over de maatsschappij zelf. Wie kan mij een handige TIP geven???

383 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 30, 2005 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inboedel verzekeringen lopen over het algemeen 10 jaar en stammen uit de tijd van de stilzwijgende verlenging. Wie weet dat de nieuwe verzekeraar iets voor u kan betekenen.

Succes Ronny.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2005 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb toevallig een brief liggen om de inboedelverzekering op te zeggen.Deze loopt af op 01-06-2007.En ook wij willen collectief verzekeren via de werkgever.Heb contact gehad met de nieuwe verzekeringsmaatschappij en deze vertelde mij dat ik een brief moet sturen met daarin mededelen dat ik mijn contractsduur van 10 jaar om wil zetten naar 1 jaar contract.Hierbij heb ik ook gelijk aangegeven dat ik mijn verzekering per 01-06-2006 opzeg.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2005 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kiweda goed dat je een oplossing hebt maar doe de brief wel aangetekent. De meeste maatschappijen zijn ter goeder trouw maar voorkomen is beter dan later oplossen.

Ronny.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2005 om 01:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

het klopt dat je een contract moet uitdienen, wellicht kun je vragen om de duur naar 1 jaar te wijzigen. Dit maakt het wel wat duurder, maar daarna kun je opzeggen en je gewenste verzekering afsluiten

ve
door verwijderd - Dec 30, 2005 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom nou niet eens de weg van het overleg. Het ergste is een jaar meer bij de Goudse omdat je nu toch al hebt betaald tot 7-9-06. Schrijf een briefje met je verzoek. Dat je al zoveel jaren bij hun verzekerd bent, dat je nu van de werkgever een collectief contract hebt aangeboden gekregen. Dat je daar graag gebruik van zou maken, enz. Wie weet, misschien laten ze je eerder gaan dan de polisvoorwaarden zeggen. Die truc met die contractsduuromzetting is wel leuk, maar misschien kent de Goudse geen jaarcontracten voor deze verzekeringen. ( Die 10 jaar is heel gewoon ). Overigens kun je dat altijd nog proberen als het mislukt is met de brief. Nou, veel succes ermee, en je weet.... met stroop vang je meer vliegen dan met azijn. Fijne jaarwisseling.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2005 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

He  Bedankt voor alle antwoorden, ik kan er in ieder geval iets mee, vooral  die laatste stroopvanger, was ook al in mij opgekomen,  de brief met stroop is onderweg en nu maar even afwachten op reactie, een andere manier kan dan altijd nog................grtjs