mi
door mitpmaksluh Feb 22, 2006 om 12:59
Garantie & verzekeringen

Opzegging Univé kwijt; geen overstap

Hallo allemaal,


Mijn vriendin en ik waren beiden tot eind januari verzekerd bij Univé. Apart van elkaar. We besloten elders beter af te zien met het nieuwe zorgstelsel dus hebben we keurig per brief, ondertekend en wel, opgezegd bij Univé.


Inmiddels zijn we verwelkomt door FBTO. Er is in twee maanden tijd vier keer premie afgeschreven, twee keer door FBTO en twee maal door Univé voor de maanden januari én februari. Een kleine 900 euro.


Goed, dat accepteerden we omdat dat van Univé terug gestort gaat worden, ooit als het niet meer zo druk is. Nu werd vandaag mijn vriendin gebeld dat Univé geen brieven heeft van opzegging, dus dat nu de gehele overstap in het geding komt. Administratieve chaos bij de verzekeraar zonder winstoogmerk (dat laatste is me nu echt duidelijk, want de klant wint er namelijk helemaal niets mee). Die chaos bestaat echt, zo weten we van een medewerker bij ons uit de kennissenkring.


Wat kan ik nu toch het beste doen? En ... zijn er meer van dit soort gevallen bekend? Het kan toch niet zo zijn omdat Univé de administratie niet meer kan mennen dat wij zogezegd de bok zijn?


Tim

730 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

dolfijn25
door dolfijn25 - Feb 22, 2006 om 13:22
66 Antwoorden / 28 Vragen
0

Uit het bovenstaande haal ik eruit dat het om de zorgverzekering gaat dan is er helemaal geen probleem want het is nog geen 1 Maart.


Nu nogmaals opzeggen vandaag even een fax sturen en vandaag of morgen even een aangetekende brief met de opzegging de deur uit doen.


De premie van januari en februari en eventueel maart word terug gestort en vanaf april storneren

mi
door mitpmaksluh - Feb 22, 2006 om 13:24
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank voor je reactie Dolfijn25,


maar bij Univé zelf geven ze al aan dat het bijna niet haalbaar zal zijn gezien de drukte. Vandaar ook mijn "paniek". Tim

dolfijn25
door dolfijn25 - Feb 22, 2006 om 13:30
66 Antwoorden / 28 Vragen
0

Hoi Tim,


Dat hun het druk hebben is niet jou probleem zij moeten de datum van opzegging hanteren van 1-1-2006 en of jij die brief nu weg gedaan hebt begint januari of eind februari dat maakt niet uit.


Je kan dus gewoon de premie vanaf april de premie die unive afboekt en storneren en die van fbto gewoon netjes betalen.


Dus kortom als de opzegging maar binnen is voor 1 maart 2006


Suc ermee!!


 

po
door poemjor - Mar 21, 2006 om 17:14
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

hoi,


Ik heb het zelfde probleem met Univé, half Februarie heb ik opgezegd maar hun zeggen niks ontvangen te hebben.


Ik heb daar vandaag contact over gehad want ik hoorde maar niks en dacht oke ze kunnen wat achterstand hebben, maar omdat ik nu dus na 1 maart heb gebeld moet ik tot 31 dec bij hun blijven.


De opzegkaart weten ze niets van nooit gehad zeggen ze


Groeten Inge

mi
door mitpmaksluh - Mar 27, 2006 om 08:24
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dolfijn, bedankt weer.


Wat ik dus nu elke maand braaf doe is het terug storneren van de premie die Univé heeft geïnt. Terwijl mij was verzekerd (leuke woordspeling, maar dit terzijde) dat we waren uitgeschreven bij Univé. En vorige week, ja hoor, weer.


Overigens heb ik gelijktijdig met het schrijven van dit topic bij Kassa ook mijn vragen per mail neergelegd bij de servicedesk van Univé waar ik tot op de dag van vandaag nog geen reactie op het gehad. Voor mij is één ding wel duidelijk, ik zou ik deze dagen niet graag daar werken.

dolfijn25
door dolfijn25 - Mar 27, 2006 om 08:58
66 Antwoorden / 28 Vragen
0

Hallo tim,


ik hoop dat je nogmaals eind februari hebt opgezegd zoals ik toen al adviseerde.


Het zal allemaal wel loslopen denk ik en anders misschien even een belletje aan wagen ik kan me ook indenken dat unive nu een grote werkvoorraad heeft (of achterstand) net hoe je het noemen wilt.


wat je misschien ook nog kan doen is een roodkaartje sturen naar de bank dat ze de automatsche incasso stop zetten van unive scheelt je iedere maand weer een hoop ellende.


groetjes dolfijn25

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer