Opzegging Univé kwijt; geen overstap
Hallo allemaal,
Mijn vriendin en ik waren beiden tot eind januari verzekerd bij Univé. Apart van elkaar. We besloten elders beter af te zien met het nieuwe zorgstelsel dus hebben we keurig per brief, ondertekend en wel, opgezegd bij Univé.
Inmiddels zijn we verwelkomt door FBTO. Er is in twee maanden tijd vier keer premie afgeschreven, twee keer door FBTO en twee maal door Univé voor de maanden januari én februari. Een kleine 900 euro.
Goed, dat accepteerden we omdat dat van Univé terug gestort gaat worden, ooit als het niet meer zo druk is. Nu werd vandaag mijn vriendin gebeld dat Univé geen brieven heeft van opzegging, dus dat nu de gehele overstap in het geding komt. Administratieve chaos bij de verzekeraar zonder winstoogmerk (dat laatste is me nu echt duidelijk, want de klant wint er namelijk helemaal niets mee). Die chaos bestaat echt, zo weten we van een medewerker bij ons uit de kennissenkring.
Wat kan ik nu toch het beste doen? En ... zijn er meer van dit soort gevallen bekend? Het kan toch niet zo zijn omdat Univé de administratie niet meer kan mennen dat wij zogezegd de bok zijn?
Tim
Uit het bovenstaande haal ik eruit dat het om de zorgverzekering gaat dan is er helemaal geen probleem want het is nog geen 1 Maart.
Nu nogmaals opzeggen vandaag even een fax sturen en vandaag of morgen even een aangetekende brief met de opzegging de deur uit doen.
De premie van januari en februari en eventueel maart word terug gestort en vanaf april storneren
Dank voor je reactie Dolfijn25,
maar bij Univé zelf geven ze al aan dat het bijna niet haalbaar zal zijn gezien de drukte. Vandaar ook mijn "paniek". Tim
Hoi Tim,
Dat hun het druk hebben is niet jou probleem zij moeten de datum van opzegging hanteren van 1-1-2006 en of jij die brief nu weg gedaan hebt begint januari of eind februari dat maakt niet uit.
Je kan dus gewoon de premie vanaf april de premie die unive afboekt en storneren en die van fbto gewoon netjes betalen.
Dus kortom als de opzegging maar binnen is voor 1 maart 2006
Suc ermee!!
hoi,
Ik heb het zelfde probleem met Univé, half Februarie heb ik opgezegd maar hun zeggen niks ontvangen te hebben.
Ik heb daar vandaag contact over gehad want ik hoorde maar niks en dacht oke ze kunnen wat achterstand hebben, maar omdat ik nu dus na 1 maart heb gebeld moet ik tot 31 dec bij hun blijven.
De opzegkaart weten ze niets van nooit gehad zeggen ze
Groeten Inge
Dolfijn, bedankt weer.
Wat ik dus nu elke maand braaf doe is het terug storneren van de premie die Univé heeft geïnt. Terwijl mij was verzekerd (leuke woordspeling, maar dit terzijde) dat we waren uitgeschreven bij Univé. En vorige week, ja hoor, weer.
Overigens heb ik gelijktijdig met het schrijven van dit topic bij Kassa ook mijn vragen per mail neergelegd bij de servicedesk van Univé waar ik tot op de dag van vandaag nog geen reactie op het gehad. Voor mij is één ding wel duidelijk, ik zou ik deze dagen niet graag daar werken.
Hallo tim,
ik hoop dat je nogmaals eind februari hebt opgezegd zoals ik toen al adviseerde.
Het zal allemaal wel loslopen denk ik en anders misschien even een belletje aan wagen ik kan me ook indenken dat unive nu een grote werkvoorraad heeft (of achterstand) net hoe je het noemen wilt.
wat je misschien ook nog kan doen is een roodkaartje sturen naar de bank dat ze de automatsche incasso stop zetten van unive scheelt je iedere maand weer een hoop ellende.
groetjes dolfijn25
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Refund mails alitalia???
Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben?
Lees meer
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer