emenem
door emenem Apr 25, 2014 om 16:51
Garantie & verzekeringen

Oversluiten uitvaartverzekering

Al jaren hebben wij via een tussenpersoon (Meeus) een uitvaartverzekering bij Ardanta.
Onlangs ontvingen wij bericht van Meeus dat zij als tussenpersoon in deze zich terugtrekken en dat wij vanaf nu direct met Ardanta te maken krijgen.
Wij hebben de premie, zoals altijd een jaar vooruit betaald, dus per 1.12.2013 betaald tot 1.12.2014.
Nu ontvangen wij een rekening van Ardanta dat wij voor 1 mei a.s. (2014) maar een bedrag van 37,54 moeten betalen. Op de brief staat geen polisnummer, noch een termijn waarop dit bedrag van toepassing is.
Wij mailden Ardanta hierover en na 1 week wachten hebben wij nogmaals gemaild. Vandaag krijgen wij een mail dat Ardanta per 1.5.2014 de zaak het uitvaartpakket van meeus heeft overgenomen en dat wij dat bedrag maar moeten betalen, want Meeus dient ons het bedoelde bedrag terug te betalen, want meeus was voor dat bedrag gecrediteerd. In een telefoontje met een medewerker werd ons verteld dat Meeus dat bedrag nog niet binnen heeftWij hebben ardanta nu een mail gestuurd met de mededeling dat wij pas zullen betalen zodra het bedrag van Meeus op onze rekening is bijgeschreven, temeer wij sowieso al voor het lopende jaar 2014 per 1.12.2013 hebben betaald. De reactie van Ardante moeten we nog krijgen.
Aan de weinige contacten met Ardanta (hun brief en het trage beantwoorden van onze mail) en aan de hele gang van zaken echter hebben wij nou niet bepaald een goed gevoel overgehouden. Stel dat wij deze verzekeraar zometeen echt nodig hebben, zijn ze dan ook zo laks met uitbetalen...
Deze en dit soort vragen (mede de negatieve berichten die ik over Ardanta op internet lees), brengen ons nu tot de overweging om een andere uitvaartverzekering te nemen.
Echter: kan dit zomaar? Zijn er risico's aan verbonden, en zo ja, welke?
Kan iemand ons daar meer over vertellen?
Bij voorbaat dank,
emenem

4736 19 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 25, 2014 om 17:03
937 Antwoorden / 2 Vragen

Je kunt een andere verzekering nemen, echter kan het zijn dat u ( wanneer op leeftijd of met een medische history ) extra premie betaald of afgewezen wordt.

Vraagt u eens rond bij de bedrijven voor een offerte, als u geld wilt komen brengen zijn ze er allemaal als de kippen bij.

emenem
door emenem - Apr 25, 2014 om 17:08
132 Antwoorden / 42 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 25 apr 2014, 17:03]Je kunt een andere verzekering nemen, echter kan het zijn dat u ( wanneer op leeftijd of met een medische history ) extra premie betaald of afgewezen wordt.

Vraagt u eens rond bij de bedrijven voor een offerte, als u geld wilt komen brengen zijn ze er allemaal als de kippen bij.

emenem
door emenem - Apr 25, 2014 om 17:10
132 Antwoorden / 42 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 25 apr 2014, 17:03]Je kunt een andere verzekering nemen, echter kan het zijn dat u ( wanneer op leeftijd of met een medische history ) extra premie betaald of afgewezen wordt.

Vraagt u eens rond bij de bedrijven voor een offerte, als u geld wilt komen brengen zijn ze er allemaal als de kippen bij.

Dank je, kaasbroodje voor je reactie.
Uit de teneur van je antwoord voel ik dat het weinig zin heeft van uitvaartverzekeraar te wisselen:
lood om oud ijzer, zogezegd....

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 25, 2014 om 17:13
937 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben nog jong, 23, dus ik heb er geen ervaring mee, heb zo'n alles in een verzekeringspakket van Interpolis ook :P

Maar ik lees van verhalen dat het slecht kan. Misschien eens kijken wat je bank kan bieden, en dan vervolgens op internet weer googlen of er niet te veel negatieve dingen te vinden zijn.

emenem
door emenem - Apr 25, 2014 om 17:19
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Kaasbroodje,

Denk dat we volgende week idd. maar 's op pad moeten. Weet nu in elk geval dat het evt.
mogelijk is.
Hartstikke bedankt hoor,
goed weekend
emenem

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2014 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een andere begrafenispolis nemen is erg onverstandig. Kost u veel extra.

Als deze tot uitlering moet komen regelt de begrafenisondernemer de uitbetaling en dat gaat normaal gesproken nooit mis.

Wel slordig van Meeuws, dat zij deze zaak niet voor u regelen.

emenem
door emenem - Apr 25, 2014 om 17:36
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo tijger1,

Dank voor uw waarschuwing. Inderdaad slordig van Meeus. Heb dat ook aan de betreffende
medewerker laten weten. Jammer. En... niet verwacht. Tot op heden hebben wij niets dan goede ervaringen met deze tussenpersoon gehad.

Wens ook u een goed weekend
hartelijke groet,
emenem

Cookies
door Cookies - Apr 25, 2014 om 18:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op deze site KLIK vind je ervaringen (vooral negatief) van andere klanten van Ardanta.

mahadma
door mahadma - Apr 25, 2014 om 18:51
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Zeker als u al een aantal jaren betaalt heeft is het zeker onverstandig om nu één polis half af te maken (met alle gevolgen van dien als het nodig wordt) en weer een nieuwe te starten. Want die polis gaat u een hoge premie kosten en als de polissen nodig worden wordt het vechten tussen twee maatschappijen wie wat gaat betalen of gaat doen.

Vooralsnog hoop ik dat u voorlopig niet nodig heeft en nog een lang en prettig leven heeft, en dan is € 37,54 te overzien.

ar
door ardanta - May 13, 2014 om 14:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer, mevrouw,

Wat een vervelende situatie. We willen het graag voor u uitzoeken. Wilt u alstublieft contact met ons opnemen door een mail te sturen naar ardanta.klachten@asr.nl?

Alvast bedankt voor uw moeite.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Klachten
Nanda Pieper

emenem
door emenem - May 13, 2014 om 15:20
132 Antwoorden / 42 Vragen

Dank u allen voor uw reacties.
T.a.v. mevrouw Pieper:
Het probleem is intussen (hopen we) opgelost. Mede dankzij de bemoeienis van Meeus.
Wij ontvingen een mail + brief van Ardanta waarin ons werd bevestigd dat wij inderdaad het volledige bedrag over 2014 al in dec. 2013 hebben betaald en dus niet nog eens een bedrag ad 37,54 hoefden te voldoen.
Maar toen....
Daarna ontvingen wij een brief van Ardanta waarin ons werd verteld dat wij hadden aangegeven niet meer met Ardanta direct te willen opereren en waarin wij naar Meeus Breda (wij wonen in de Randstad en werken dus met een randstedelijke vestiging van Meeus) werden verwezen en maar met Breda moesten overleggen hoe wij de gewraakte 37,54 wensten te betalen.
Wij hebben echter nooit of tenimmer (noch via Meeus, noch aan Ardanta) aangegeven, via Meeus onze contacten met Ardanta te willen laten lopen, hetgeen ook niet meer mogelijk zou zijn aangezien Meeus de hele portefeuille aan Ardanta heeft teruggespeeld. Daar is immers het hele gedoe begonnen!
Voorts hebben wij dit via mail uitgelegd en om reactie gevraagd. Geen enkele reactie gekregen.
Wel kregen wij vervolgens een rekening van Meeus Breda dat wij nog 37,54 dienden te betalen. Waarop wij contact hebben opgenomen met 'onze' Meeus
en de medewerker aldaar ons vertelde dat dit een administratieve fout van Meeus was, dat hij eea zou rechtzetten en ons een mail zou sturen waarin hij ons bevestigde dat wij die 37,54 niet hoefden te betalen, hetgeen ook gebeurde.
Al met al een Kafkaeske situatie onderhand. Voorlopig gaan wij er maar vanuit dat eea nu goed geregeld en afgesproken is tussen Meeus en Ardanta.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2014 om 15:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik u was zou ik toch nog maar per mail reageren aan Ardanta en verwijzen naar dit topic. Dan is het meestal vlugger opgelost.

emenem
door emenem - May 13, 2014 om 15:45
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo tijger1

Eerlijk gezegd ben ik huiverig om nu wéér met Ardanta contact op te nemen,
omdat -zoals de situatie nu ligt- alles opgelost is!
Als ik Ardanta nu weer ga benaderen ga ik mogelijk opnieuw allerlei (ongewenste) acties in gang zetten en gaan er waarschijnlijk weer allerlei dingen
gebeuren waardoor de zaak weer aan het rollen gaat en nog onoverzichtelijker wordt dan hij al is, of nee:was, immers: op dit ogenblik is alles opgelost.
Het eerstvolgende contact met Ardanta zal in november/december 2014 zijn wanneer ons de factuur voor het komende jaar (2015) wordt toegezonden.
En wat het oversluiten betreft: was inderdaad (mede gezien de diverse reacties hierboven) een onzalig idee waarmee we ons nog eens lelijk in de nesten (financieel) zouden kunnen werken. Dus blijft ons niets anders dan hopen dat vanaf nu alles zijn normale gang zal gaan.
We houden het in de gaten.
Dank nogmaals voor uw reactie

tijger1
door tijger1 - May 13, 2014 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En toch blijf ik erbij dat u dat verhaal, zoals u hierboven uiteenzette, nog eens aan hen moet berichten.

U kunt hen ook schrijven dat het probleem, vooralsnog, is opgelost.

emenem
door emenem - May 13, 2014 om 16:10
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo tijger1

U heeft mij intussen inderdaad aan het twijfelen gebracht.
Ik zal het er vanavond met mijn man over hebben en dan
toch nog maar een mail aan mevrouw Pieper sturen. Ik denk dan met de laatste
aan Ardanta gestuurde mail (waarop geen reactie kwam) en waar alles van belang in staat. De rest heeft ze al op deze site kunnen lezen.
Overigens begrijp ik er geen snars van waarom Meeus niet meer als tussenpersoon voor Ardanta optreedt. Zal wel een belangrijke reden voor zijn die men ons niet mee wil delen! Geeft geen goed gevoel al met al.
Vriendelijke groet
emenem

door emenem - May 13, 2014 om 17:37
132 Antwoorden / 42 Vragen

hallo tijger1

Ook namens mijn partner wil ik u graag nogmaals danken voor uw volharding!
Wij hebben zojuist een mail met benodigde bijlagen aan mevrouw Pieper/Ardanta
verzonden. Nu maar hopen dat er eindelijk eens klare en vooral correcte wijn geschonken zal worden.
Wij wensen u een prettige avond en zullen onze ervaringen hierna hier meedelen.
Vriendelijke groet
emenem

tijger1
door tijger1 - May 13, 2014 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel verstandig en graag gedaan. ;-)

emenem
door emenem - May 27, 2014 om 17:45
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Tijger 1 en iedereen verder die op onze vraag reageerde.

Tot onze grote opluchting hebben we vandaag een schrijven van Ardanta ontvangen waarin
de hele zaak werd uitgelegd (het betrof een boekhoudkundige miscommunicatie tussen Meeus en Ardanta) en wij bevestiging kregen van de situatie zoals die volgens ons helemaal correct is.
Door de manier en degelijkheid waarop eea is uitgezocht en aan de heldere en prettige stijl waarop eea aan ons is uitgelegd, zien wij de toekomst met Ardanta weer vol vertrouwen tegemoet.
Als briefbijlage ontvingen wij zelfs een cadeaucheque ter waarde van € 20,=

Rest mij nog eenieder van jullie te danken die moeite heeft genomen, ons te adviseren.

tijger1
door tijger1 - May 27, 2014 om 18:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Graag gedaan en bedankt voor het terugmelden.

Hopelijk heeft u de verzekering nog jaren en jaren niet nodig.