pe
door peterhvh May 2, 2019 om 08:29
Garantie & verzekeringen

Oversluiten Yarden overlijdensverzekering

Nu de problemen van yarden in het nieuws komen ivm uitvoren vand e uitvaartpolis, vroeg ik me af of het moeglijk is om de uitvaartpolis over te sluiten.
Ik weet dat het mogelijk is, maar dat je dan je polis moet afkopen. Geldft dit ook wanneer een ondernemer zijn zaken niet op orde heeft?

Met vriendelijke groet,

Peter Berberich

6014 6 Rapporteer

gerbera
door gerbera - May 2, 2019 om 08:39
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het is weer paniek om niets, Yarden heeft wat problemen met uitbetaling van Naturapolissen die voor hun duurder uitvallen dan eerder berekend. Voor de overige polissen zijn er geen problemen, dus Yarden heeft zijn zaken best wel op orde.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 2, 2019 om 21:47
16865 Antwoorden / 202 Vragen

en zelfs met sommige uitvaartpolis bijv. vooal die zijn afgesloten via rechtsvoorgangers AVVL en Nuva.

aadjepiraatje
door aadjepiraatje May 3, 2019 om 19:06
7 Antwoorden / 0 Vragen

@ Gerbera: Paniek om niets? Dus een storm in een glas wate? Dacht het niet. https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/korting-op-uitkering-dreigt-voor-polishouders-yarden

tijger1
door tijger1 - May 2, 2019 om 08:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u de polis wilt afkopen, gatt u dat veel geld kosten. Ik zou me nog maar eens bedenken.

Ze werken aan een herstelplan onder controle van de Nederlandsche Bank.

Bo
door Bonte Specht - May 3, 2019 om 18:48
45 Antwoorden / Vragen

Mmmmm

mo
door mof - May 3, 2019 om 19:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, alleen, wanneer een ondernemer zijn zaken niet op orde heeft bereid je dan maar voor op langdurig touwtrekken

adriaan2
door adriaan2 - May 4, 2019 om 17:34
105 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben in de 80er jaren bij de AVVL naturapolisen afgesloten. Jaren later een briefje dat Yarden meerdere verzekeraars heeft opgekocht. Zioj kochten dus de baten maar ook de plichten. Yarden schreef ons "voor U veranderd er niets".Wat jaartjes later "voor U veranderd er niets. Tijdje later werden de polissen ineens waardepolissen ipv natura polissen. Dus eigenlijk begonm de ellende toen al. Na veel getouwtrek kregen we een concept "keuze brief" met de waarschuwing erbij dat de natura polis voor de nabestaande(n) wel ens duurder kon uitpakken en dat het beter was een waarde polis aan te houden en depolis in waarde te verhogen. Yarden ging er waarschijnlijk van uit dat wij van Lotje Getikt waren. Natura polis is natura en verzekerd voort een standaard begrafenis zoals in de 80er jaren was afgesloten. Men wilde graag iemand langs sturen om e.e.a uit te leggen en de polis in waarde toch te verhogen. Wij hebben de vertegenwoordiger uitgelegd dat als hij kwam voor een waardeverhoging hij maar beter iets anders kon gaan doen. Midden 2018 werd er geen premie meer ingehouden. Bleek onze polisen waren volgestort Je zou een brief verwachte, maar helaas. Bij telefonische navraag "dan moet U maar in Uw polis kijken" was het antwoord. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Het is volgens mij en dat vind ik net als andere verzekeraars: Laaielichters.