re
door rene50 Mar 23, 2009 om 14:31
Garantie & verzekeringen

Pensioen en de sociale verzekeringsbank

Ik heb verleden week een formulier gekregen van de S.V.B (sociale verzekeringsbank) met daar in de gegevens waar ik gewerkt en gewoond zou hebben.

Tot mijn grote verbazing  las ik dat ik na mijn 15e verjaardag tot mijn 40e in de verenigde staten zou hebben gewoond en gewerkt. Ik heb nooit gewoond sterker nog ik ben er nog nooit geweest. In die periode heb ik gewoon in nederland gewoond en gewerkt. Dus ik bellen naar de SVB en dit kreeg ik te horen.

Ze hadden de gegevens van het CBA hebben gekregen maar ik zei dat het totaal niet klopte want ik zou ook na mijn 40e nog in drie andere landen gewoond en gewerkt te hebben  wat ook al niet waar was. dit betekend dat ik al die tijd geen pensioen (AOW) zou hebben op gebouwd in nederland. Er werd vriendelijk aan mij gevraagd of ik alle bewijsstukken zoals arbeidscontracten bank afschriften ontslag bewijzen en ga zo maar door naar hun toe kon sturen dat ik de genoemde periodes in Nederland gewoond en gewerkt zou hebben. NU heb ik het probleem dat ik de gegevens van die periode al lang niet meer heb dus viel er voor mij weinig te bewijzen dus ben ik allerlei instanties gaan bellen waar onder het ministerie van defensie want ik heb van 1978 tot 1979 in militaire dienst geweest. En een brief naar de belastingdienst met het verzoek om een uitdraai te maken van mijn arbeidsverleden ( ik wacht nog op antwoord ) Nu ben ik benieuw of er nog meer mensen dit probleem hebben met de SVB zodat we een blok kunnen vormen en eventueel de klachten bij het programma kassa van de vara neer kunnen leggen. Ik wacht op reacties van U

m.vr. gr. René van Haarlem