Ja
door Jaanu Nov 16, 2017 om 16:24
Garantie & verzekeringen

Premies inboedelverzekering met 75% omhoog

Is het normaal dat mijn inboedelverekering ineens met 75% wordt verhoogd met als argument dat de schadeclaims landelijk flink zijn gestegen de afgelopen jaren?

8698 14 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 16, 2017 om 16:28
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Het kan. Ligt eraan hoe vaak u hebt geclaimd. Als het echt veel is kan de verzekering zelfs iemand eruit gooien. Ik heb (nog) niet zo'n 75% verhoging ontvangen, gelukkig.

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2017 om 16:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u wellicht een super uitgebreide dekking. Dus ook voor vallende mobieltjes en zo? Daar schieten de schadebedragen voor omhoog. En de verzekeraar is geen gekke henkie.

Neem een eenvoudiger dekking. En kijk eens op Independer.

ne
door neodutchio - Nov 16, 2017 om 16:41
5165 Antwoorden / 12 Vragen

De afgelopen jaren zijn er meer schades uitgekeerd dan dat er premies binnen gekomen zijn. Dat is geen gezonde werkwijze. Om financieel weer gezond te worden moeten de premies omhoog. Dat gebeurd bij elke verzekering bij elke maatschappij. U bent de zoveelste al met deze vraag.

tenormin
door tenormin Nov 16, 2017 om 16:46
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Maar premie 75% omhoog?

Gr
door Grunn1 Nov 16, 2017 om 16:50
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wel raar ik kreeg ook mijn nieuwe polis voor inboedel en auto verzekering en de stijging was bij beide een paar cent. En ja ik ben goed verzekerd hoor maar heb al jaren niks geclaimd.

tijger1
door tijger1 Nov 16, 2017 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben ook benieuwd welke maatschappij dit is.

ne
door neodutchio Nov 16, 2017 om 17:10
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als er afgelopen jaar een actie is geweest en tegen een laag tarief (eerste jaar) verzekerd is, is er nu een enorme stijging om gelijk te komen op een normale premie.

dokun
door dokun Nov 17, 2017 om 13:31
152 Antwoorden / 0 Vragen

@neodutchio,

Heeft u een bron voor uw bewering.? Of is dat enkel weer een aanname van u,  die u als waarheid verspreid...?

ge
door geert530 Nov 17, 2017 om 15:19
8 Antwoorden / 0 Vragen

Dus begrijp ik dat u 75% normaal vindt?

ne
door neodutchio Nov 17, 2017 om 16:01
5165 Antwoorden / 12 Vragen

@dokun, als u het forum een beetje volgt is er al diverse keren een link geplaatst mbt de prijsverhogingen. Dit is geen aanname, maar bittere werkelijkheid. Een verzekeraar moet een hogere dekkingsgraad hebben om financieel gezond te worden. Als er meer wordt uitgekeerd dan dat er binnenkomt ga je het niet redden als bedrijf.
Om reakties van u te voorkomen aangezien het voor de automotive prachtig omschreven staat hier een link uit de woningbranche: https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/woonverzekeringen-worden-duurder-maar-je-krijgt-minder

ne
door neodutchio Nov 17, 2017 om 16:02
5165 Antwoorden / 12 Vragen

@geert530, ik zeg niet dat 75% normaal is, maar als men het eerste jaar een leuke korting krijgt (zoals meer nieuwe klanten krijgen), dan is de stap naar een verhoogde normale premie enorm.

tenormin
door tenormin - Nov 16, 2017 om 17:26
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@jaanu, welke verzekering is dit? Als u in staat bent te antwoorden. Als het goed is krijgt u een bericht binnen dat er is gereageerd op uw vraag. Ook ik ben n.l. benieuwd welke maatschappij dit is en ook: bent u er pas een jaar verzekerd tegen een speciale aanbieding of....

ge
door gewicht - Nov 16, 2017 om 18:20
170 Antwoorden / 1 Vragen

Onder normale omstandigheden is het niet gewoon dat de inboedelverzekering met 75 % omhoog gaat.
Mijn verzekering dat dat met enkele procenten, kijk uit naar een andere verzekering die goedkoper is.

aurora1
door aurora1 - Nov 16, 2017 om 22:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens op bijv. Indepener of u betrr sf bent met overstappen.
Verder zou ik ook kritisch kijken naar wat u precies verzekerd wilt hebben en of dat zin heeft.

diumenge
door diumenge - Nov 16, 2017 om 22:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, da's niet normaal.

vd
door vdwj - Nov 17, 2017 om 12:52
21 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is wel een beetje overkill.
U kan altijd een andere maatschappij nemen bij een verhoging.
succes

Cookies
door Cookies - Nov 17, 2017 om 13:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TS is er, na herberekening op een calculator app, waarschijnlijk achter gekomen dat het om 7,5% gaat.;-))

ro
door roderakker - Nov 17, 2017 om 13:42
17 Antwoorden / 20 Vragen

het zelfde gold voor mijn bromfiets verzekering, maar ik heb intussen een verzekeraar ontdekt die stukken goedkoper is.

koekeloer
door koekeloer - Nov 17, 2017 om 14:16
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik neem aan dat U bedoelt dat de premie met 75% is gestegen, niet de dekking. Correct ?

an
door annie van es - Nov 17, 2017 om 17:27
53 Antwoorden / 4 Vragen

ik kreeg vandaag bericht dat de autoverzekering iets stijgt per 1 januari vanwege de geclaimde schade, voor de rest niets. 75% is wel heel erg veel, heb dat nog nooit meegemaakt, is niet normaal

mo
door mof - Nov 17, 2017 om 19:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Normaal, nee, maar wel toegestaan