Ro
door Ronald65U May 5, 2020 om 10:10
Garantie & verzekeringen

Problemen met elektrische fiets Amslod

Sinds 2017 heb ik een elektrische fiets van Amslod. Direct al deed de trapondersteuning het niet goed. Een monteur heeft uiteindelijk iets vervangen. De fiets heeft het een tijdje goed gedaan. Echter de fiets begonn weer problemen te geven. Na heel veel heen en weeer gemail werd er bij 'uitzondering' kosteloos een monteur langs gestuurd. Deze was in 10 minuten klaar. Had wat vervangen was het enige wat hij er over wilde vertellen. Fiets heeft het weer een tijdje goed gedaan. 
Maar nu binnen eeen jaar na de laatste 'reparatie' doet de trapondersteuning het weer niet goed, hetzelfde probleem is weer terug. Nu willen ze wel een monteur sturen maar daar worden wel kosten voor gerekend want de garantieperiode is voorbij. 
Belachelijk vind ik dit, de fiets heeft vanaf het begin problemen gehad met de trapondersteuning, paar keer een monteur geweest en nu gaat het mij geld kosten. Het probleem waar het allemaal mee begon is nog steeds niet verholpen na 3 jaar. Ze hebben met pappen en nathouden het probleem net zolang tijdelijk verholpen totdat de garantietermijn verlopen is. Klopt dit nu, het 1e probleem is er nog steeds, dit heb ik ook dus direct aangekaart en nu is de garantie verlopen en zijn de kosten voor mij? Dit verwacht je toch niet bij zo'n dure fiets.



2576 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

be
door beloe - May 5, 2020 om 10:34
26 Antwoorden / 4 Vragen
0

Laat me raden:
Fiets via internet gekocht?
Anders zouden ze geen monteur langs sturen naar huisadres lijkt mij!

me
door mein33 May 5, 2020 om 11:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Deze "kwalijke' fietsen worden rechtstreeks bij Amslod gekocht, zelfde systeem als bij die andere 'kwalijke' fietsenboer uit Nunspeet.

pe
door peentjes May 5, 2020 om 11:19
421 Antwoorden / 0 Vragen

...alleen hebben deze reacties helemaal niks te maken met de gestelde vragen.

me
door mein33 May 5, 2020 om 11:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nou, nou  @peentjes, brandt dan zelf maar eens los met uw bijdrage, tenminste als Ts. daar dan wel iets aan zou kunnen hebben !!

sjjoppy
door sjjoppy - May 5, 2020 om 10:56
7193 Antwoorden / 3 Vragen
1

Misschien had de fiets de eerste tijd een periodieke controle nodig of staat er iets in de link waar de monteur u niet op gewezen heeft.
https://elektrischefietser.nl/trapondersteuning/

me
door mein33 May 5, 2020 om 11:17
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het gaat hier wel over een Amslod fiets en met dat merk fietsen is nogal wat loos, net als bij die andere fiestsenboer uit Nunspeet trouwens.

me
door mein33 - May 5, 2020 om 11:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

 
DOOR RONALD65U 5 MEI 2020    Dit verwacht je toch niet bij zo'n dure fiets.


Nee, dat zou je niet (mogen/kunnen) verwachten, maar u heeft wel een Amslod fiets gekocht en daar zit'm nou net het probleem.
Ben bang dat het probleem nooit en te nimmer zal worden opgelost, ook niet als u de reparatiekosten zelf zal moeten betalen.

Magnum007
door Magnum007 - May 5, 2020 om 11:25
594 Antwoorden / 2 Vragen
2

Hallo Ronald,

Amslod is al regelmatig als onderwerp op dit forum geweest.

Ook De Belbus heeft Amslod al een keer in het programma gehad.

Aangezien je koop alweer 3 jaren terug is,is je garantie voorbij.

Misschien is er ergens een specialist, die je fiets kunt repareren.

tenormin
door tenormin May 5, 2020 om 13:13
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, dan is de lokale fietsenmaker wel weer goed genoeg. Nou, die zit echt niet te wachten om fietsen te repareren die op internet zijn verkocht. De meeste fietsenmakers onderling hebben ook afgesproken: eerst de eigen klanten en als er zo'n on line fiets voorbij komt, er tussendoor. Amslod en Stella zijn *** fietsen, alleen... in de reclame fietsen ze heerlijk.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

lo
lo25 - Apr 30, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Opzoek naar betrouwbare huurwoning website DH

Ik ben op zoek naar een huurwoning in Den Haag, nu heb ik er een aantal gevonden die interessant zouden kunnen zijn, echter allemaal op websites waar je een betaald account dient aan te maken alvorens je kunt reageren op een woning of een bezichtiging kunt plannen.
Zitten hier ook betrouwbare websites tussen en zo ja welke zijn dit?


Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer