Problemen met elektrische fiets Amslod
Sinds 2017 heb ik een elektrische fiets van Amslod. Direct al deed de trapondersteuning het niet goed. Een monteur heeft uiteindelijk iets vervangen. De fiets heeft het een tijdje goed gedaan. Echter de fiets begonn weer problemen te geven. Na heel veel heen en weeer gemail werd er bij 'uitzondering' kosteloos een monteur langs gestuurd. Deze was in 10 minuten klaar. Had wat vervangen was het enige wat hij er over wilde vertellen. Fiets heeft het weer een tijdje goed gedaan.
Maar nu binnen eeen jaar na de laatste 'reparatie' doet de trapondersteuning het weer niet goed, hetzelfde probleem is weer terug. Nu willen ze wel een monteur sturen maar daar worden wel kosten voor gerekend want de garantieperiode is voorbij.
Belachelijk vind ik dit, de fiets heeft vanaf het begin problemen gehad met de trapondersteuning, paar keer een monteur geweest en nu gaat het mij geld kosten. Het probleem waar het allemaal mee begon is nog steeds niet verholpen na 3 jaar. Ze hebben met pappen en nathouden het probleem net zolang tijdelijk verholpen totdat de garantietermijn verlopen is. Klopt dit nu, het 1e probleem is er nog steeds, dit heb ik ook dus direct aangekaart en nu is de garantie verlopen en zijn de kosten voor mij? Dit verwacht je toch niet bij zo'n dure fiets.
Laat me raden:
Fiets via internet gekocht?
Anders zouden ze geen monteur langs sturen naar huisadres lijkt mij!
Deze "kwalijke' fietsen worden rechtstreeks bij Amslod gekocht, zelfde systeem als bij die andere 'kwalijke' fietsenboer uit Nunspeet.
...alleen hebben deze reacties helemaal niks te maken met de gestelde vragen.
Nou, nou @peentjes, brandt dan zelf maar eens los met uw bijdrage, tenminste als Ts. daar dan wel iets aan zou kunnen hebben !!
Misschien had de fiets de eerste tijd een periodieke controle nodig of staat er iets in de link waar de monteur u niet op gewezen heeft.
https://elektrischefietser.nl/trapondersteuning/
Het gaat hier wel over een Amslod fiets en met dat merk fietsen is nogal wat loos, net als bij die andere fiestsenboer uit Nunspeet trouwens.
Nee, dat zou je niet (mogen/kunnen) verwachten, maar u heeft wel een Amslod fiets gekocht en daar zit'm nou net het probleem.
Ben bang dat het probleem nooit en te nimmer zal worden opgelost, ook niet als u de reparatiekosten zelf zal moeten betalen.
Hallo Ronald,
Amslod is al regelmatig als onderwerp op dit forum geweest.
Ook De Belbus heeft Amslod al een keer in het programma gehad.
Aangezien je koop alweer 3 jaren terug is,is je garantie voorbij.
Misschien is er ergens een specialist, die je fiets kunt repareren.
Ja, dan is de lokale fietsenmaker wel weer goed genoeg. Nou, die zit echt niet te wachten om fietsen te repareren die op internet zijn verkocht. De meeste fietsenmakers onderling hebben ook afgesproken: eerst de eigen klanten en als er zo'n on line fiets voorbij komt, er tussendoor. Amslod en Stella zijn *** fietsen, alleen... in de reclame fietsen ze heerlijk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Opzoek naar betrouwbare huurwoning website DH
Ik ben op zoek naar een huurwoning in Den Haag, nu heb ik er een aantal gevonden die interessant zouden kunnen zijn, echter allemaal op websites waar je een betaald account dient aan te maken alvorens je kunt reageren op een woning of een bezichtiging kunt plannen.
Zitten hier ook betrouwbare websites tussen en zo ja welke zijn dit?
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer