Reigedael
begrafenis polis a 300 gulden was in 1995 premievrij bij REAAL verzekeringen daarna is deze doorgeschoven naar reigerdael, deze reigerdael heeft ons nu een factuur gestuurd van 12,50 euro voor een jaar lang beheren ???? van deze polis, dus volgend jaar opnieuw enz. enz. buiten dat dit wettelijk niet juist is, kan je een polis die ca. 136 euro zal uitkeren niet belasten met 12,50 jaarlijks, ik ben van plan nog 20 jaar te leven dan zou ik 250 euro betaald hebben om 136 euro te laten uitbetalen. Wat een vreemd en ongepast bedrijf is deze reigerdael b.v.
Ik ben bang dat er nogal wat mensen die de 12,50 gaan betalen en dan is het oplichting met voorbedachte rade.
niet betalen dus.
gewoon niet betalen en kijk op de andere topics zoals @tijger1 al vermeld. Blijkbaar komt Reaal geld te kort en hebben ze de premievrije polissen doorverkocht aan de linkmiechels van reigerdael die proberen er een slaatje uit te slaan..
@gerbera
U bent abuis. Dat heeft niets met Reaal van doen. Voorheen werden die begrafenispolissen door verzekeringsagenten afgesloten. Die portefeuilles werden soms verkocht, samengevoegd met ern ander kantoor en ga maar door. Mijn polissen zijn helemaal niet van Reaal.
Ik heb in de loop der jaren wel zeker vier keer brieven gehad van nieuwe tussenpersonen waar onze polissen in de portefeuille zaten.
Haast niemand gaat die flutbedragen nog verhogen, dus die tussenpersonen verdienen er niets meer aan. Blijkbaar is dat Reigerdael nu een vergaarbak van die polissen en hebben zij daar alleen maar "last" van. En proberen ze op deze manier centjes binnen te krijgen. Dat zal ze bij velen helaas ook lukken, denk ik.
Dit de meest logische benaming van dit onderwerp, niks mis mee!!!
Als iemand zich ongerust maakt over de brief van Reigerdael kun je naar de website van Reaal gaan. Op hun forum onder Topic "brief Reigerdael" kun u de antwoorden lezen op vragen welke gesteld zijn hierover.
Het is inderdaad een zeer misleidende brief, u hoeft niet te betalen en ook niet te reageren naar hun toe.
De komende week of anders de week daarop, wordt er ook aandacht aan besteed in het Omroepblad van Max. Misschien geeft dat duidelijkheid.
Ik raad aan NIET te betalen !!!
Succes!
Brief van Reigerdael mbt beheer polissen
Gaarne zsm Uw reactie m.b.t.. bovenstaande.
Mvgr.
P.A.Posthumus
Beste antwoord van Brendan
Hoi Leonie en Pieter,
We begrijpen dat de brief van Reigerdael voor gefronste wenkbrauwen zorgt. We zullen hieronder proberen uit te leggen waarvoor de brief bedoelt is.
Brief
In de brief die Reigerdael jullie gestuurd heeft staat waarom Reigerdael deze kosten rekent en wat jij van Reigerdael mag verwachten. Het aanbieden van een dergelijk nazorg of service-abonnement is toegestaan. Dit betekent overigens niet dat jullie deze kosten ook daadwerkelijk hoeven te betalen.
Betalen nota?
Je kan er voor kiezen de nota te betalen, een ander financieel adviseur te zoeken of de nota niet te betalen en geen gebruik te maken van de dienstverlening van Reigerdael. In het laatste geval blijf je wel op agentschap van Reigerdael, maar betaal je per vraag of kan je ons bellen.
Meer informatie
Voor meer informatie over de brief willen we je vragen contact op te nemen met Reigerdael. Ook als je hier bezwaar tegen wilt maken. Kom je er niet uit met Reigerdael, dan helpen wij je graag verder.
Hopelijk zijn jullie vragen en zorgen zo weggenomen. Zo niet, dan horen wij dat uiteraard graag.
Fijne dag nog.
Mijn overleden moeder (2007) en ook mijn in 2003 overleden schoonmoeder hebben een nota ontvangen van reigerdael, of zij 12,50 per jaar willen gaan betalen, om zodoende goed voor hun nabestaanden te zorgen.
Hoe zou dat dan moeten vanaf hun wolkje?
Belachelijk!
Ja.... ook ik heb zo'n schaamteloze brief gekregen en in mijn geval gaat het ook om een kleine, reeds lang afbetaalde polis. Ik vind het zeer triest dat Reigerdael haar eenzijdig genomen besluit met terugwerkende kracht tot 1 april 2016 in laat gaan. Er is inmiddels ook een forum ingesteld door Vivat-Reaal. Mijn vragen worden hier oppervlakkig beantwoord, ik word hiervoor verwezen naar Reigerdael en ik heb dan ook 2 mailtjes gestuurd naar Reigerdael, die tot nu toe ontbeantwoord zijn gebleven.
Wel wordt gesteld dat men niet verplicht is om wat nu een "service"abonnement af te sluiten, maar dat er dan wel voor bepaalde vragen betaald moet worden. Er wordt onderscheid gemaakt tussen informatieve en adviserende vragen, maar tarieven worden niet gegeven. Zo heb ik bijv. gevraagd wat of een adreswijziging me gaat kosten, maar het antwoord van een van de forummoderators is dat ik dit bij Reaal kan doen.
Nou kan ik me zo voorstellen dat Reaal dit doorgeeft aan Reigerdael, zodat ik alsnog een rekening krijg.
Misschien is men zich bij Reigerdael aan het bezinnen wat of ze mij voor de antwoorden in rekening moeten brengen nu ik geenzins van plan ben om per jaar 12,50 te gaan betalen.
Ik kan me vinden in het bericht van Ab-Janne en zie deze kwestie ook als bewuste oplichting en heb in een anti-gedateerd bericht per 30 maart 2016 een kopie van de polis opgevraagd.
@ms leonie
Het is een "beetje" overdreven om dat hele chat gedoe met Reaal hier neer te zetten. Een link daar naar toe was voldoende geweest.
En nog even voor de goede orde, als je niet betaalt, hoeft je dus geen andere "adviseur" te nemen.
Mag wel natuurlijk, maar geen een tussenpersoon zit te wachten op polissen waar hij niets aan zal verdienen.
@adrie010
Waarom vraagt u een kopie van de polis? En voor een adreswijziging mag Reigerdael geen kosten in rekening brengen en voor het beheer ook niet.
Overigens staan de tarieven wel vermeld voor van alles en nog wat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?
Een huurder van onze flat (66 woningen) heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen.
De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven.
Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste
...
Lees meer
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer
21 reacties
Ik heb een brief gekregen van Reigerdael met de mededeling dat zij de uitvaartpolissen gaan beheren welke ik heb lopen bij Reaal en dat ik daar 12,50 euro per jaar voor moet gaan betalen. Waar slaat dit op ? Ik heb hier niet om gevraagd.
Gaarne zsm Uw reactie m.b.t.. bovenstaande.
Mvgr.
P.A.Posthumus
Ook ik kreeg vanmorgen een dergelijke brief in de bus.
Inderdaad: Waar slaat dat op??
Mijn polissen zijn PREMIEVRIJ en daarin zitten de kosten verwerkt welke Reigerdael nu nog een keer wil gaan innen.
Als Reigerdael het beheer niet kan doen voor de vergoedingen welke zij van Reaal krijgen, zou Reaal het beheer, voor de belangen van ons als klant, moeten terugnemen.
Ook bij Omroep Max zijn al vele klachten binnengekomen over deze kwestie.
Kosten voor de behandeling van polissen zit verwerkt in de premie die je daarvoor betaald en ik vind persoonlijk die 12,50 euro per jaar dan ook puur diefstal.
Ik heb een brief gekregen van Reigerdael met de mededeling dat zij de uitvaartpolissen gaan beheren welke ik heb lopen bij Reaal en dat ik daar 12,50 euro per jaar voor moet gaan betalen. Waar slaat dit op ? Ik heb hier niet om gevraagd.
Gaarne zsm Uw reactie m.b.t.. bovenstaande.
Mvgr.
P.A.Posthumus
Ook ik kreeg vanmorgen een dergelijke brief in de bus.
Inderdaad: Waar slaat dat op??
Mijn polissen zijn PREMIEVRIJ en daarin zitten de kosten verwerkt welke Reigerdael nu nog een keer wil gaan innen.
Als Reigerdael het beheer niet kan doen voor de vergoedingen welke zij van Reaal krijgen, zou Reaal het beheer, voor de belangen van ons als klant, moeten terugnemen.
Ook bij Omroep Max zijn al vele klachten binnengekomen over deze kwestie.
Op deze manier wordt je voor kosten geplaatst waar je zelf geen enkele invloed hebt.
Kosten voor de behandeling van polissen zit verwerkt in de premie die je daarvoor betaald en ik vind persoonlijk die 12,50 euro per jaar dan ook puur diefstal.
We begrijpen dat de brief van Reigerdael voor gefronste wenkbrauwen zorgt. We zullen hieronder proberen uit te leggen waarvoor de brief bedoelt is.
Brief
In de brief die Reigerdael jullie gestuurd heeft staat waarom Reigerdael deze kosten rekent en wat jij van Reigerdael mag verwachten. Het aanbieden van een dergelijk nazorg of service-abonnement is toegestaan. Dit betekent overigens niet dat jullie deze kosten ook daadwerkelijk hoeven te betalen.
Betalen nota?
Je kan er voor kiezen de nota te betalen, een ander financieel adviseur te zoeken of de nota niet te betalen en geen gebruik te maken van de dienstverlening van Reigerdael. In het laatste geval blijf je wel op agentschap van Reigerdael, maar betaal je per vraag of kan je ons bellen.
Meer informatie
Voor meer informatie over de brief willen we je vragen contact op te nemen met Reigerdael. Ook als je hier bezwaar tegen wilt maken. Kom je er niet uit met Reigerdael, dan helpen wij je graag verder.
Hopelijk zijn jullie vragen en zorgen zo weggenomen. Zo niet, dan horen wij dat uiteraard graag.
Fijne dag nog.
Je kan er voor kiezen de nota te betalen, een ander financieel adviseur te zoeken of de nota niet te betalen en geen gebruik te maken van de dienstverlening van Reigerdael. In het laatste geval blijf je wel op agentschap van Reigerdael, maar betaal je per vraag of kan je ons bellen.".
1. Ik zie geen reden om te betalen aan Reigerdael.
2. Die polissen zijn al meer dan 30 jaar premievrij en daarvan heb ik een bewijs.
3. Waarom zou ik nu nog advies nodig hebben mbt deze polissen?
4. Als ik een vraag heb aan Reigerdael moet ik dus betalen, is het wel kosteloos als ik jullie bel? (bijv. om iets recht te zetten wat mij, door een misverstand aan jullie kant, weleens is voorgekomen)
5. Als ik aangeef niets met Reigerdael van doen wil hebben, ben ik dan verplicht een andere "adviseur" te nemen ?
6. Wie heeft nu mijn polissen (fysiek). Ikzelf toch!? Dan beheer ik die toch ook zelf.
Het geeft mij een heel naar gevoel om op deze manier benaderd te worden over twee polisjes die samen amper € 1000 waard zijn.
Het is natuurlijk niet de bedoeling om jou een naar gevoel te geven. Onze excuses daarvoor! En we snappen je ook zeker. We zullen je vragen hieronder 1 voor 1 proberen te beantwoorden.
1. Ik zie geen reden om te betalen aan Reigerdael.
Dat is je goed recht en hoef je zoals gezegd dus ook niet te doen.
2. Die polissen zijn al meer dan 30 jaar premievrij en daarvan heb ik een bewijs.
Zo lang jij geen advies verlangt, hoef je ook niks te betalen.
3. Waarom zou ik nu nog advies nodig hebben mbt deze polissen?
Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Maar als jij geen advies nodig denkt te hebben kan je afzien van het service-abonnement.
4. Als ik een vraag heb aan Reigerdael moet ik dus betalen, is het wel kosteloos als ik jullie bel? (bijv. om iets recht te zetten wat mij, door een misverstand aan jullie kant, weleens is voorgekomen)
Informatieve vragen kunnen kosteloos aan ons worden gesteld. Adviserende vragen dien je per vraag te betalen aan Reigerdael (als je geen service-abonnement afneemt).
5. Als ik aangeef niets met Reigerdael van doen wil hebben, ben ik dan verplicht een andere "adviseur" te nemen ?
Ja, er dient altijd een adviseur op de polis vermeld te staan, omdat wij een intermediairmaatschappij zijn.
6. Wie heeft nu mijn polissen (fysiek). Ikzelf toch!? Dan beheer ik die toch ook zelf.
Hiervoor geldt hetzelfde als bovenstaand antwoord.
Is het zo duidelijker voor je? Zo niet horen we dat graag.
Hi Leonie,
Het is natuurlijk niet de bedoeling om jou een naar gevoel te geven. Onze excuses daarvoor! En we snappen je ook zeker. We zullen je vragen hieronder 1 voor 1 proberen te beantwoorden.
1. Ik zie geen reden om te betalen aan Reigerdael.
Dat is je goed recht en hoef je zoals gezegd dus ook niet te doen.
2. Die polissen zijn al meer dan 30 jaar premievrij en daarvan heb ik een bewijs.
Zo lang jij geen advies verlangt, hoef je ook niks te betalen.
3. Waarom zou ik nu nog advies nodig hebben mbt deze polissen?
Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Maar als jij geen advies nodig denkt te hebben kan je afzien van het service-abonnement.
4. Als ik een vraag heb aan Reigerdael moet ik dus betalen, is het wel kosteloos als ik jullie bel? (bijv. om iets recht te zetten wat mij, door een misverstand aan jullie kant, weleens is voorgekomen)
Informatieve vragen kunnen kosteloos aan ons worden gesteld. Adviserende vragen dien je per vraag te betalen aan Reigerdael (als je geen service-abonnement afneemt).
5. Als ik aangeef niets met Reigerdael van doen wil hebben, ben ik dan verplicht een andere "adviseur" te nemen ?
Ja, er dient altijd een adviseur op de polis vermeld te staan, omdat wij een intermediairmaatschappij zijn.
6. Wie heeft nu mijn polissen (fysiek). Ikzelf toch!? Dan beheer ik die toch ook zelf.
Hiervoor geldt hetzelfde als bovenstaand antwoord.
Is het zo duidelijker voor je? Zo niet horen we dat graag.
==============================
Nog een vraag:
Begrijp ik het goed, als ik stel dat bij het niet aangaan van dat zogenaamde service-abonnement, bij verzoek om uitbetaling wegens overlijden (onbekende!!!) kosten in rekening gebracht zullen worden ??? Want dat is dan een verleende service! Zo ja, hoe gaat die dan berekend worden ?
Als verzekerde komt te overlijden, kunnen nabestaanden direct contact met ons opnemen wat er nodig is om de verzekering te laten uitkeren. Er worden dan dus geen kosten in rekening gebracht.
Weet je zo voldoende?
Hi Leonie,
Als verzekerde komt te overlijden, kunnen nabestaanden direct contact met ons opnemen wat er nodig is om de verzekering te laten uitkeren. Er worden dan dus geen kosten in rekening gebracht.
Weet je zo voldoende?
Hartelijk dank!
Dan zal ik dat gegeven nadrukkelijk vermelden in mijn uitvaartinfo checklist.
Voor nu weet ik voldoende.
Hopelijk hebben anderen iets opgestoken hiermee en weten ook zij nu dat zij niet verplicht zijn om in te gaan op het aanbod van Reigerdael. Hoewel hun schrijven erg dwingend overkomt en als een niet te vermijden kostenpost, niet nu, dan toch later.
Geen dank hoor. En dat is inderdaad het handige van dit forum, andere klanten kunnen hier ook meelezen en krijgen zo misschien al direct antwoord op dezelfde vragen die jij had.
De brief is overigens goed bedoeld, helaas is dat bij jou niet zo overgekomen. Dat is een puntje die we zeker zullen doorspelen.
We wensen je nog een fijne avond!
Alvast bedankt
Er wordt, zonder ook maar enige verklaring vooraf, met terugwerkende kracht tot 1 april 2016, gevraagd om jaarlijks maar 12,50 te dokken voor zgn. "belangrijke voordelen". wat dat ook moge zijn..
Nu lees ik hier op het forum dat het zou gaan om "adviserende vragen" binnen een "service abonnement". Wie bepaalt of een vraag adviserend of informatief is en wie stelt het bedrag vast dat moet worden betaald?
Zou u er zelf niet van staan te kijken als u bij de bakker of in welke winkel dan ook voor een vraag zou moeten betalen als u niet eerst een abonnement heeft afgesloten?
Ik vind het pure oplichterij dat je moet betalen voor een vraag aan een deskundige van de verzekering, die in mijn geval al heel lang premievrij is en waarbij het om een zeer laag bedrag gaat.
Zelf heb ik al een klacht ingediend en ook de kwestie bij "kassa" onder de aandacht gebracht.
Moeten we nu op onze knieën gaan liggen van dankbaarheid, omdat een overlijden "gratis" te melden is?
Het Team WeCare heeft snel gehandeld maar er is veel kwaad bloed gezet.
Deze brief zal nog heel wat stof doen opwaaien.
Hoop alleen dat, vooral ouderen met een premievrije polis zoals ik en die helemaal niet om een advies verlegen zitten, er niet ingetrapt zijn en al betaald hebben!
De brief is misleidend, een kwalijke zaak vind ik.
Mijn GRATIS ADVIES aan Reaal en Reigerdael:
Jullie hadden die sollicitant van Klaverblad nooit moeten aannemen!!!
We begrijpen dat je de indruk hebt dat je verplicht bent te betalen. Logisch dat je zo boos reageert. Gelukkig kunnen we je melden dat het geen verplichting is.
Om jouw en de onduidelijkheid bij anderen weg te nemen hebben we een topic geschreven, waarin we antwoord geven op de meest gestelde vragen.
https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/uitvaartbrief-reigerdael-876
Brengt dit meer verheldering bij jou? Als je nog vragen hebt: we horen het graag!
Vragen over de service van Reigerdael, daarvan moeten we je wel vragen contact met hen op te nemen.
En @Leonie, bedankt voor je advies! We nemen het mee.
Daarbij blijft het feit dat de brief van Reigerdael erg dwingend is en er zeker niet over een "service-abonnement" wordt gesproken, maar over een abonnementsvorm. Begrijpt u dan niet dat wanneer u in een winkel staat en advies vraagt aan een verkoper dit geheel gratis is en dat we er gek van op zullen kijken als we er een abonnement voor af moeten sluiten om er achter te komen weke stukje vlees of wat dan ook het beste in ons menu past?
Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom dit zgn. abonnement met terugwerkende kracht tot 1 april in moet gaan. M.i. betekent dit een maandje extra winst voor de maatschappij en voor de verzekerden brute pech, omdat ze dan niet meer kosteloos tijdig de verzekering kunnen opzeggen.
Over het verschil tussen "adviserende" en "informatieve" vragen is niets te vinden op de site; hetzelfde geldt voor de tarieven, die angstig en stilzwijgend worden verzwegen. Ik hou mijn hart vast wat een simpele adreswijziging niet gaat kosten.
Nee, het moge duidelijk zijn, dat Reigerdael aan deze schandalige eenzijdige actie zoveel mogelijk geld wil verdienen en het belang van de verzekerden niet langer meer telt.
Uiteraard wil ik die nu anti-gedateerd (vóór 1 april 2016) opvragen, zodat ik net als Reigerdael met terugwerkende kracht werk.
"Kassa" heb ik reeds ingeschakeld, zo ook het door Reigerdael genoemde klachtenbureau.
Het zaakje "stinkt" aan alle kanten en het TeamWeCare probeert op allerlei manieren de relevante vragen te omzeilen.
Dat de brief onduidelijk en misschien wel misleidend is opgesteld, daar zijn we het mee eens. Wij gaan hierover dan ook zo snel mogelijk in gesprek met Reigerdael. Wij staan los van deze brief. Vragen, opmerkingen of klachten hier over, daarvan willen we je dan ook vragen deze bij Reigerdael neer te leggen.
Informatieve vragen over de verzekering (zoals bijv. ook een adreswijziging), daarvoor kun je gewoon bij Reaal terecht.
Als 3e blijft de vraag, waarom de verzekerden niet eerder zijn geïnformeerd en hoe het mogelijk is dat Reigerdael eenzijdig kan besluiten om de actie met terugwerkende kracht tot 1 april 2016 in te laten gaan.
Reden temeer dat ik me begin af te vragen wat of het nut is van dit forum, omdat je stelt dat vragen, opmerkingen en klachten bij Reigerdael neergelegd kunnen worden. Is dit een "luxe" vorm van adviserende vragen, waarvoor een rekening dreigt aan te komen?
Ik heb inmiddels 2 mailtjes naar Reigerdael gestuurd en tot nu toe geen reactie ontvangen. Wellicht moet er nog een "tarief" vastgesteld worden om mijn mailtjes te beantwoorden. Telefoneren gaat me slecht af, waarbij komt dat ik graag alles op "papier" wil hebben.
Tot slot vindt men het kennelijk "normaal" dat men bij winkeliers ook een service-abonnement afsluit voor het stellen van adviserende vragen.