nicowiggers
door nicowiggers Oct 16, 2012 om 21:55
Garantie & verzekeringen

Rol adviseur bij verzekering

Ik wil een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten bij Movir. Movir doet zaken met tussenpersonen. Zo werd ik verwezen naar een tussenpersoon. Deze belde me na 15 minuten na het telefonisch contact met Movir op. De adviseur wenste 3 offertes aan te vragen, ondanks mijn nadrukkelijke mededeling dat ik zelf al het nodige had onderzocht en ik alleen bij Movir wilde verzekeren. "Kan niet", was het antwoord. De adviseur stelde dat zijn advies 7 uur kost en ik daarom 7 x € 150 moet betalen. Is € 1050. Voorts stelde hij een aantal suggestieve vragen. Ik heb het gesprek beëindigd. Weer Movir gebeld. Zij hebben me vervolgens laten bellen door een online-adviseur, omdat die voordeliger is. Wel, deze biedt zijn diensten aan voor € 90 per uur en is 4 uur bezig: € 360. "Redelijk" was mijn reactie. Waarna de adviseur mij ff meldde dat ik wel een "onderhoudscontract" moet afsluiten van 36 maanden á € 20 per maand; totaal dus € 720. Hiervoor belt men tweemaal per jaar om te vragen of de verzekering moet worden bijgesteld. Deze aanbieder doet het dus voor € 1080. Maar ook deze stelt dat hij verplicht is van de AFM om 3 offertes aan te vragen en te adviseren.
Ik heb de AFM direct gebeld en zij konden NIET bevestigen dat 3 offertes moeten worden opgevraagd. Vreemd. Zoiets als je wilt een bepaalde woning kopen, gaat naar de genoemde makelaar en die zegt "mooi meneer, maar we gaan ook nog ff kijken bij 2 anderen woningen. Overigens u moet mijn tijd voor bezichtiging en berekening van die woningen wel vergoeden, want zo is mijn verdienmodel!".
Ik vind dat een adviseur best leuk mag verdienen, maar niet om niet gewenste diensten te leveren.

Is deze handelswijze inmiddels gebruikelijk. Kent iemand die AFM-regel. Bijzonder dat de 2 AFM-service-medewerkers die regel niet kennen. En hun verbazing ook uitspraken. Ik heb de tweede adviseur gevraagd om mij precies aan te geven waar ik die verplichting om 3 offertes te "ondergaan" kan vinden. Hij heeft ook inmiddels de AFM op info gevraagd.

5398 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 16, 2012 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hij heeft ook inmiddels de AFM op info gevraagd.
Gewoon even afwachten wat hier uit naar voren komt.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2012 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je eventueel ook eens zou kunnen bekijken is de AOV van het Zilveren Kruis die goedkoper zou zijn als je lid van het FNV bent. Ik geloof dat je via de site van het Zilveren Kruis daarover informatie kunt inwinnen en via internet zelf offertes aanvragen.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2012 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik voel me toch maar weer geroepen even te regeren op TS.
heeft een eigen buro in arbeidsbemiddeling, arbeidsrecht, mediation enz.
En is niet in staan zelfstandig een verzekering af te sluiten?

[edit redactie - niet conform regels]

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

dcz schreef op dinsdag 16 okt 2012, 23:21: Ik voel me toch maar weer geroepen even te regeren op TS.
heeft een eigen buro in arbeidsbemiddeling, arbeidsrecht, mediation enz.

[edit redactie niet conform regels]

heb er maar één woord voor: zielig....

Ach, ieder verhaal is toch weer een stukje reclame.

Kom op Nico

Kies niet voor het gevecht,
maar voor het redelijke overleg !

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik schrik van de reacties op de forum. Laat ik nu de enige zijn die met eigen naam en eigen foto me presenteer. Van sommige anderen kan ik dat niet zeggen. Lekker met nickname anderen te kakken zetten en onbewezen stellingen en veronderstellingen poneren.
Ik ben in dit forum niet uit op publiciteit of aandacht. Maar meen oprecht dat deelnemers aan het forum serieuze reacties willen geven. Blijkbaar heb ik het mis.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank, nicowiggers.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

nicowiggers schreef op woensdag 17 okt 2012, 10:46: Laat ik nu de enige zijn die met eigen naam en eigen foto me presenteer.

Dat ben je dus niet. Er zijn er meer en gek genoeg allemaal met het bedrijf in hun profiel

Sinds de oprichting van Wiggers Opleiding en Advies, in 1991, lever ik diensten aan gerenommeerde opleidingsinstituten op het gebied van het bestuursrecht. Mijn diensten variëren van het ontwikkelen van cursussen tot uitvoeren van die cursus of onderdelen ervan. Indien daar aanleiding voor is schakel ik andere professionals daarbij in. Ik sta garant voor hun kwaliteit.
Een selectie van mijn opleidingsportefeuille:

Ik doceer/train:
Inleiding in het recht
Bestuursrecht
Algemene wet bestuursrecht
Omgevingsrecht
Milieurecht
Geluidhinderrecht
Luchtvaart en omgevingrecht
Vaardigheidstraining
Presentatietechniek
Timemanagement

Die andere professionals die je inschakelt, vindt je die hier?

De meeste vragen die je stelt gaan over verzekeringen. Vreemd dat iemand met jouw uitgebreide opleiding en kennissenkring daarvoor hier komt.

Maar het is natuurlijk wel een stukje gratis reclame. Kom je verder mee dan een advertentie in het plaatselijke Sufferdje.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off topic.

Nico,
Misschien is het ook goed om op dit forum vragen van andere te beantwoorden, naast de vragen die jezelf stelt. Je beschikt immers over meer dan genoeg kennis om andere te helpen.
Ik zou zeggen: doen! :-)

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel, de reclame wordt wel door anderen gemaakt. Waarvoor dank. De vragen die ik in dit forum opwerp zijn, echt serieus vragen waar ik mee zit en waarbij ik de reactie van anderen van groot belang vind. En ik ga niet naar de bekende weg vragen!

Natuurlijk wil ik ook vragen van anderen helpen beantwoorden, maar, eerlijk gezegd, daar ben ik nog niet aan toegekomen.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, kom nou zeg. Als je vragen die in de lijn liggen van je eigen vakgebied, zelf niet kan beantwoorden, ben je toch geen knip voor je neus waard als docent. Nee, alleen maar slechte reclame, ik zou zo'n docent in ieder geval niet blieven. Als hij iets niet weet, zet hij zijn vraag op het Kassa-forum!

En dat je nog niet toe bent gekomen aan het beantwoorden van vragen is natuurlijk ook onzin. Daar heb je gewoon geen zin in. Geeft niets, vrijwilligerswerk is niet iedereens 'kopje thee', maar hou op met die spelletjes.