ac
door achi30 Jan 5, 2006 om 17:16
Garantie & verzekeringen

Schadeclaim

Ik ben sinds 01-01-2005 verzekerd bij london via tussen persson wouda en voogd en voogd( WA +) dus ik ben ook gedekt tegen diefstal. Mijn auto is op 15-10-2005 gestolen en uitgekeerd bedrag is gesteld op €13000, ik krijg vandaag een brief van london met afwijzing, omdat ik een vraag heb niet goed beantwoord tijdens de afsluiten van de verzekering, de vraag was als ik afgelopen 5 jaar schade heb geah, mijn antwoord was nee. Ik heb de vraag begerepen of ik schuldschade heb gehad, daarom heb ik nee als anwoord opgegeven, maar vorig jaren heb wel schade gehad, maar ik was niet schuldig de ander partij heeft mij aangerijden, dus ik was helemaal niet schuldig. Toen heb ik een royements verkelaring opgestuurd waarop staat dat ik 2jaar schadevrij heb en volgens mij is dit voldoende voor de verzekering maatschappij om miun auto bij hun te laten verzekeren.


Kan mij iemand helpen hoe moet ik mijn geld krijgen van London?

914 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ro
door ronny530 - Jan 5, 2006 om 18:59
2905 Antwoorden / 41 Vragen
0

U heeft de vraag die de maatschappij toch niet goed beantwoordt want het gaat om schade en niet over de schuldvraag. Wat u kunt doen is naar de tussen persoon gaan en met hem overleggen. Wat er nu moet gebeuren. Het lijkt me meer onwetendheid dan bewust verzwijgen. De tussen persoon is er voor u en zal u ten allertijden terzijde moeten staan.


Succes Ronny.

ac
door achi30 - Jan 5, 2006 om 19:03
8 Antwoorden / 4 Vragen
0

Eerste wil ik je bedanken.Ik heb al meerder malen met de tussen persoon
gebeld en de situatie uitgelgd en was zijn advies om een brief te
schrijven richting de maatschappij, heb ik dat ook gedaan. Ik heb hun
uitgelegd dat ik niet opzettelijk dit gedaan en geen achtergedachten,
maar leidt tot niks, dus die tussenpersoon kan niks doen.

ro
door ronny530 - Jan 5, 2006 om 19:21
2905 Antwoorden / 41 Vragen
0

Een tussen persoon die u het werk op laat knappen (dat hij zou moeten doen) is geen tussenpersoon maar een verkoper. Hij vangt wel de provisie maar doet dan verder niets om uw probleem op te lossen. Misschien kunt u het hele verhaal eens aan een ander kantoor voorleggen die zich wel voor u inzet. Bij mijn tussenpersoon heb ik nog nooit maar een brief hoefen te schrijven naar een maatschappij, hij loste alles netjes op. Het komt er op neer dat u door beide partijen gedupeerd wordt.

ac
door achi30 - Jan 5, 2006 om 19:54
8 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ik ga weer proberen met de tussenpersoon, maar ik ga nog verder zoeken
hoe kan ik mijn recht krijgen, waar ik recht op heb. Ik heb bijna een
jaar premie betaald voor niets. dat echt gekvan woorden. Ik heb gehoor
over klachteninstituut die ga ik proberen.



ro
door ronny530 - Jan 5, 2006 om 20:08
2905 Antwoorden / 41 Vragen
0

Ik hoop echt dat het gaat lukken. Anders wordt het een klein foutje met grote gevolgen. Houdt u ons op de hoogte?


Succes ronny.

johandv
door johandv - Jan 5, 2006 om 21:04
94 Antwoorden / 4 Vragen
0

Wat aanvullingen op opmerkingen van collegas: Een tussenpersoon is helaas niet verplicht om een client bij te staan bij een schade, maar gelukkig doen velen dat wel. vooral kleinere bedrijven. De grotere stellen zich vaak op het standpunt dat de provisie te weinig is om deze service te verlenen.
De zaak zelf: ik begrijp dat de verzwegen schade plaatsvond tussen 2 en 5 jaar nadat u het formulier voor uw huidige verzekering invulde? Kunt u nog aantonen hoe die schade destijds geregeld is en of u toen geheel schadeloos gesteld bent? Zo ja, dan kunt u aan de verzekeraar duidelijk maken, dat er uwerzijds sprake was van een vergissing. Zonder een dergelijk bewijs zal ook de Ombudsman verzekeringen weinig voor u kunnen doen.  Desnoods wil ik voor u wel kontakt zoeken met de London (welke? er zijn er meer wiens naam daarmee begint!)
 




ac
door achi30 - Jan 6, 2006 om 15:26
8 Antwoorden / 4 Vragen
0

bedankt voor mee denken, ik ben sinds jaar verzekerd bij LONDON en
VOOGD & VOOGD via tussenpersoon WOUDA. de genoemd schades zijn voor
de tijd dat ik bij hun was verzekerd. De maatschappij toen was
verzekerd geeft aanen wil dit ook papier bevestigen dat, alle schades
op tegen partij zijn verhaald.



Bedankt voor de aanbod om te bemiddelen, vanuit mijn rechtsbijstand
verzekering zijn ze nu mee bezig, mocht dit niet lukken, ga ik graag in
u aanbod.( vanuit welke rol wilt u bemiddelen?)





Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

An
Annemiek WH20 - Oct 24, 2024 om 10:08
Auto & vervoer
Geld terug in verband met non conformiteit van een nieuw gekocht voertuig, wat moeten we nu doen?

Geld terug in verband met non conformiteit van een nieuw gekocht voertuig, wat moeten we nu doen?

Wij hebben een Carver gekocht in mei 2024, nieuw, bij de dealer Bourguignon in Leeuwarden. Het voertuig geeft steeds storingen waardoor hij niet verder kan rijden en dan opgehaald moet worden voor reparatie. Het is steeds dezelfde storing. Daar is de Carver nu al 4 x voor opgehaald. Het is een onbetrouwbaar voertuig geworden. Bij de laatste keer is er tijdens de testrit schade ontstaan, het voertu ... Lees meer

Di
Dinah van der Weg - Oct 25, 2024 om 12:07
Winkels & webshops

Keuze pakketdienst retourzending webshop

Mag ik juridisch zelf de pakketdienst kiezen voor het retourzenden van een artikel uit webshop (ik kies de goedkoopste)? Of ben ik gehouden aan de pakketdienst die de webshop mij oplegt? Lees meer

Plonie1942
Plonie1942 - Oct 24, 2024 om 13:10
Auto & vervoer

Ik wil dat Stella de E-bike terug neemt. Vlg hfd knt. geldt de bedenktijd niet a

Volgens het hfd.kant. van Stella, is de bedenktijd niet gelding als de fiets niet in de bus is gekocht! Kan dat? Lees meer