Ma
door Martinesterre May 4, 2022 om 21:06
Garantie & verzekeringen

Servicecontract gehoorapparaten

We gingen op gehoortest, wetende dat de verzekering 75% vergoed en 25 % zelf betaald moet worden. We kwamen eerst bij Beter Horen, 2 hoortoestellen, (we hadden geen vrije keus want ze verkopen alleen eigen merk) dan oplader van 388 euro erbij, enz. Maar wat ook aangeraden werd sluit 1 van de 3 verzekeringen af zodat al uw reparaties gedekt zijn. Dus nog een x tussen 3 a 400 erbij. Al snel 1100 euro zelf bijbetalen.
we gingen naar Roos in Zwolle want die was ook gecontracteerd. Weer 2 hoortoestellen maar de eigen bijdrage was nu opeens geen 125,00 maar 180 per toestel, maar we hadden wel een beperkte eigen merk keuze. De oplader was goedkoper, maar ook nu weer sluit een service contract af voor 5 jaar voor al uw reparaties.

de Consumentenbond waarschuwt nog sluit geen servicecontract af omdat alle reparaties al in de kosten van 75% vergoeding zitten.
Echter de firma geeft aan dat zij wel de jaarlijkse controle doen maar voor al het andere kosten in rekening brengen. Te denken aan mankracht uren.
maar ook nu kunnen wij een service contract afsluiten voor bijna 500 euro voor 5 jaar. Dan bedoel,ik geen diefstal/verlies verzekering
ik bel Achmea en na verschillende keren in de wacht verteld de dame mij dat alle nota,s voor reparatie gewoon door de gecontracteerde audiciens ingediend kunnen worden 5 jaar lang. Dus als klant hang ik hier niet tussen.
dus weer een andere audicien opgezocht, die vertelde ik ben verplicht om u voor die 75% vergoeding 5 jaar lang gratis te helpen. Dat houd in 1x per jaar een basis controle van 20 minuten. Maar daar kan ik het niet voor doen, dus ook bij mij koopt u een service contract voor 160 euro voor 5 jaar.
dus ook even bij Schoneberg op de website gekeken en weer de keuze tussen 3 contracten. Allemaal een beetje vaag opgesteld. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, en dat voor iemand met gewoon gemiddelde ouderdoms gehoorproblematiek.
de verzekering vergoed dus zeg maar 125 euro per oor voor categorie 3, maar hoe je het ook wendt of keert overal moet ik bijna 1000 euro zelf bijbetalen.
wie kan mij adviseren

3773 11 Rapporteer

Ma
door Martinesterre - May 4, 2022 om 21:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry ik bedoel in mijn artikel, dat je eigen bedrag 125, euro per oor is wat je zelf moet bijbetalen.

Al
door Alfred C. Mason May 5, 2022 om 09:22
Antwoorden / Vragen

This article is truly astounding. Appreciative for sharing.

MyMileStoneCard

sira
door sira - May 4, 2022 om 21:25
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Volgens mij is de eigen bijdrage ook afhankelijk van welk gehoorapparaat je kiest. Ik weet van mijn moeder destijds dat zij voor een gehoorapparaat ging dat achtergrondgeluiden filtert en dat zij niets vergoed kreeg (€ 2.000,- per toestel).
Bij een basis apparaat krijg je meer vergoed dan eentje uit een hoger segment.
Overigens zagen wij ook door de bomen het bos niet meer, maar zijn er uiteindelijk wel uitgekomen.

Ga voor alle zekerheid toch nog naar een andere winkel. Informeer ook bij kennissen met een gehoorapparaat. Ik zou niet naar de goedkoopste winkels gaan, want die moeten ergens de winst vandaan halen.

sjjoppy
door sjjoppy - May 4, 2022 om 21:55
7197 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt de kosten die u heeft gemaakt volgend jaar bij de belastingdienst opgeven.

getty
door getty May 4, 2022 om 22:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar dat zegt nog niet dat ts alles of iets daarvan terugkrijgt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 4, 2022 om 22:15
16872 Antwoorden / 202 Vragen

op zich frappant omdat ook hier spake is van verkoop aan consumenten en dan daarvoor wetgeving geldt. het likt mij hoe dan ook bijzonder zinvol nyu u zelf een verwizing geeft naar de consumenytenbond om uw opmerking te platsen bij www.klachtenkompas.nl  en uiteraard toch ook weer bij uw verzekeraar Achmea waar menaangeeft dat nota's voor reparaties gewoon bij Achgmea kunnen worden infgediend. M.i. behoeft u dus ook in ieder geval geen servicecontract af te sluiten. Ik ben van mening dat dat alleen maar extra inkomsten voor de verkoper oplevert.

Voor relevante wetgeving m.b.t. reparaties etc. (nodig indien de oorzaak niet bij u ligt) https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

tenormin
door tenormin May 5, 2022 om 00:27
16837 Antwoorden / 108 Vragen

heremietkreeft, ik wil echt niet zeuren maar lees nu eens wat je schrijft. Het stikt van de misaanslagen. Je weet dat je vingers te dik zijn voor waar je nu op typt. Tenminste, dat heb je destijds geschreven. Geen gewoon toetsenbord?

heremietkreeft
door heremietkreeft May 5, 2022 om 09:22
16872 Antwoorden / 202 Vragen

U was bijna twee uur later toch nog meer wakker dan ik!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 5, 2022 om 00:37
2076 Antwoorden / Vragen

U moet het omdraaien naar wat u het belangrijkste vindt. Geef aan dat u geen waarde hecht aan de kwaliteit van de hulpmiddelen maar dat u gewoon niets zelf wenst te betalen. Dan gaat er een ander laadje open en blijkt dat mogelijk. Een soort teruggrijpen op de spreekwoordelijke 'ziekenfonds bril', ook een gewaardeerd product.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 5, 2022 om 05:15
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Martine,

Uit eigen ervaring weet ik, dat de "hoorapparaat business" een schimmige wereld is met vage kosten.

Ik raad u aan om ook even langs opticiens te gaan, die vaak ook hoorapparaten verkopen.

mo
door moetdat - May 5, 2022 om 07:17
105 Antwoorden / 19 Vragen

Ik raad u aan om eens langs specsavers te gaan. Tot nu toe heeft het mij niets gekost. Kostelose service en prima audicien.
Ik heb gehoor apperaten welke volledig zijn vergoed. Ik kan ze bedienen met een app op mijn telefoon.En mocht er wat zijn kan ik altijd langskomen. Na drie jaar nog niet nodig geweest.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 5, 2022 om 09:10
16872 Antwoorden / 202 Vragen

Re: op zich frappant omdat ook hier sprake is van verkoop aan consumenten en dan daarvoor wetgeving geldt. het lijkt mij hoe dan ook bijzonder zinvol nu u zelf een verwijzing geeft naar de consumentenbond om uw opmerking te plaatsen bij www.klachtenkompas.nl  en uiteraard toch ook weer bij uw verzekeraar Achmea waar men aangeeft dat nota's voor reparaties gewoon bij Achgmea kunnen worden ingediend. M.i. behoeft u dus ook in ieder geval geen servicecontract af te sluiten. Ik ben van mening dat dat alleen maar extra inkomsten voor de verkoper oplevert.

Voor relevante wetgeving m.b.t. reparaties etc. (nodig indien de oorzaak niet bij u ligt) https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

1paul
door 1paul - May 5, 2022 om 09:41
3162 Antwoorden / 0 Vragen

de ene verteld het u al, ik ben verplicht om u te helpen, of deze firma dat kan doen voor dit bedrag of niet maakt verder niet uit!

Wilt u echt een goed antwoord op uw vraag, bel uw zorgverzekering op en vraag daar naar de voorwaarden en wat deze prcs inhouden met welke afspraken zij hebben met de verschillende leveranciers, Nederlanders zijn kampioen oververzekeren en daar maken sommige partijen handig misbruik van!!!!

va
door vanlotjegetikt - May 5, 2022 om 13:21
809 Antwoorden / Vragen

De verzekeraars vergoeden alleen maar de standaard hoortoestellen terwijl de geavanceerden(wel noodzakelijke) buiten de polis vallen.
Mijn schoonma heeft oortjes van 3500 de stuk en dat zijn echt niet die dingen waar je mee kan bellen en meer van dat soort zaken.
Is hezelfde verhaal als met brillenglazen. 2e bril gratis, gratis glazen.
Zal best maar mijn essilortjes zijn toch echt eigen rekening.

panter22
door panter22 - May 5, 2022 om 15:22
6599 Antwoorden / Vragen

Als het een eerste hoorstoestel is, dan zou ik kijken, net als bij een eerste bril, naar het eenvoudigste hoortoestel.
Zit het goed, hoort het goed, valt het hoortoestel niet te veel op.
Pas daarna kijken naar een duurder hoortoestel.
Maar het is ook net hoeveel geld je er aan wilt besteden.
Wat is er zo bijzonder aan een oplader dat die €388 moet kosten?
Kun je ook zonder oplader, of is dat lastig? Zij de batterijen snel op?
Vraag eerst eens de voorwaarden voor die servicecontracten op. Daar moet je dan €500 voor betalen.
Het kost je €100 per jaar om alleen het hoortoestel na te laten zien?  Wat is er zo bijzonder aan een hoortoestel dat dit moet?
En dan moet je ook nog extra betalen voor een diefste/verlies verzekering?
Op de website van Specsavers staat dat een oplader €140 kost.
Ook dat je bij bepaalde zorgverzekeraars je eigen risico van €385 moet betalen
https://www.specsavers.nl/horen/aanbiedingen/oplaadbaar
Kijk ook even naar de belastingaftrek
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/gezondheid/aftrek_zorgkosten/overzicht_zorgkosten/hulpmiddelen/gehoorapparaat I