Ja
door Jay23 Jun 24, 2016 om 21:35
Garantie & verzekeringen

Unigarant

Beste leden,

Zo'n twee weken geleden tot mijn schrik een brief van RDW ontvangen dat mijn scooter (die ik sinds 2014 heb) onverzekerd was op 7juni 2016. Mocht dit het geval zijn en het is joun schuld krijg je van CJIB een boete van 330 euro. Als het de schuld van de verzekering is moet de verzekeraar een verklaring artikel 34 WAM naar RDW sturen en ik riskeer de boete niet. Bij het lezen van de brief werd ik letterlijk beroerd ik was op dat moment aan het eten en schrok daar zo erg van. De scooter heb ik 2 jaar en doe er niks mee moest nog altijd in de verkoop echter nooit van gekomen. Het verhaal van de brief zit namelijk zo. Destijds door middel van mijn ex bij Unigarant terecht gekomen, zei had gebeld voor mij hoe ik een verzekering kon aanmaken voor mijn scooter en haar contactpersoon zei via de unigarant formulier, zo gezegd zo gedaan. Destijds keurig een formulier ingevuld en aangevinkt AUTOMATISCHE INCASSO. Ik benadruk dit omdat dit verhaal hier ook over gaat. Inmiddels heb ik een kopie van toendertijd verstuurde formulier terug gevonden (ik maakte vroeger overal kopieën van). Nou goed ik belde mijn verzekering op en leg het verhaal voor en die vrouw aan de lijn was nog een leerling want dat kon je aan alles merken maar goed. Ze zeg ja klopt meneer u bent niet verzekerd. Ik zei hoe kan dat dan want ik heb en automatische incasso. Ze zei nee hoor en we hebben meerdere aanmaningen gestuurd naar u adres. Maar wat blijkt ik ben in december 2015 verhuisd, bij de gemeente doorgegeven de verhuizing en instantie die je zelf moet regelen ook ( waarvan ik wist dat ik bij een instantie zat). Unigarant dus niet ik wist niet eens meer dat ik bij hun verzekerd was omdat ik toch automatisch incasso had. Tegen de bewoner gezegd die in mij oude huis woont stuur alles terug of mail me als je post hebt, dat is jammer genoeg niet gebeurd. De verzekering die nomaal 53 euro kost voor een jaar liep nu op naar 110 euro plus die 330 van cjib. Ik zeg tegen die mevrouw hoe lossen we dit op. Zei zegt u betaalt de jaar contract en u hoeft die boete niet te betalen want dat is een waarschuwing. Ik zei tegen haar maar er staat duidelijk in de brief "was het voertuig op 7 juni 2016 daadwerkelijk niet verzekerd dan stuurt het cjib u een boete van 330. Ik zei tegen haar ik lees dat dat ik de bekeuring hoe dan ook krijg. Daarop zei ze ja dan wel. Ja wat is het nou? Dus ik wijs haar erop dat ik destijds via formulier automatisch incasso op heb gezet en dat ze mij die artikel 34 wam moeten aanleveren omdat het niet mijn schuld is. Ze zei daarop is niet via een formulier gebeurd maar via de telefoon. Het merkwaardig aan het hele verhaal is ook. Mijn scooter is van 2005 dat staat ook in formulier maar de polis staat 2001. Ook staat het frame nummer niet in mijn polis wel op formulier dus wat zij gedaan hebben geen idee maar dit is een welles nietes verhaal. Ze zei ook glas hard ja wij kunnen u de verklaring nit sturen want dat is uw probleem want dan had u zelf de administratie beter voor elkaar moeten hebben. Nou dan kun je me niet kwader maken. Zij heeft me tevens 5 keer in de wacht gezet om het na tr vragen bij een collega vandaar dat ik eerder zei dat ze nog een leerling is. 

Maar god als ik de boete krijg van cjib ga ik uiteraard in bezwaar omdat ik het er niet mee eens ben en lever ik ook de kopie van de aanvraag aan van destijds waar duidelijk op staat dat ik een automatische incasso heb. En ook zit ik erover na te denken de polis bij te doen dat ze kunnen zien dat de polis ook nog eens niet klopt. Wat raden jullie mij aan? Ik vind trouwens belachelijk een boete gelijk van 330 te krijg zonder enige waarschuwing. Alsof ik een verzekering van normaal 53 per jaar wil riskeren voor een boete van 330. Tevens heb ik ook geen goed woord over unigarant te melden. Destijds door mijn ex terecht gekomen maar van klantvriendelijkheid hebben ze daar nog nooit van gehoord en is ver te zoeken. Heb dit ook getwitterd en kreeg binnen 15 minuten een antwoord om het prive af te handelen, want ja stel je voor dat je een slechte naam zult krijgen. 

Tevens ben ik ook benieuwd of jullie weten of de bezwaren bij het CJIB door een onafhankelijke commissie worden behandeld? Ik hoor graag jullie mening. 


4601 18 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2016 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Mijn mening? Per omgaande betalen die boete en per omgaande betalen die verzekering, anders krijgt u binnen de kortste keren weer een boete.

U bent en blijft zelf aansprakelijk voor de juiste betaling van die verzekering. Of u nu toestemming hebt gegeven voor automatische incasso of niet. 

En als u de scooter niet meer wilt hebben, moet u hem verkopen of in ieder geval schorsen.

ne
door neodutchio - Jun 24, 2016 om 21:49
5265 Antwoorden / 12 Vragen
0

U bezit een scooter, maar vergeet de verzekeraar een een verhuisbericht te sturen en wilt nu anderen de schuld geven? De boete is terrecht, u heeft een onverzekerd voertuig op uw naam staan. Zo snel mogelijk betalen voordat het nog hoger wordt. Het is uw verantwoording om uw eigen administratie op orde te houden.

ja
door jackyh - Jun 24, 2016 om 22:01
953 Antwoorden / 4 Vragen
0

Is de premie via automatische incasso geïncasseerd? Als Unigarant niets heeft ontvangen bent u dus niet verzekerd geweest. Het betreffende incassoformuier is blijkbaar in het ongerede geraakt. Er zit volgens mij niets anders op dan uw verlies te nemen.

Ja
door Jay23 - Jun 24, 2016 om 22:21
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik was vergeten te vermelden dat ik de 110 euro verzekering gelijk die ochtend na het gesprek heb betaald en ben ook weer verzekerd. Het gaat me echter om de boete van cjib van 330. En neudutchio. Als jij alles op automatische incasso hebt staan maar dan ook alles van huur tot mobiel ect. Dan denk ik echt niet over een jaar he laat ik unigarant eens bellen en kijken of ik nog wat moet betalen. En al helemaal niet als je automatisch incasso hebt ingevuld. En dan de schuld bij mij neer te leggen is lekker kort door de bocht. Ik vind trouwens zo'n belachelijk hoge boete van 330 opzich terecht als je onverzekerd iemand aan rijdt kan het in de miljoenen oplopen. Echter door een fout van een ander (nogmaals ik heb jet bewijs zwart op wit) ben ik nu de sjaak. Zonder enige waarschuwing of wat dan ook. Ik vind daarom ook niet meer dan logisch dat zo'n verzekering maatschappij die artikel 34 wam moet aanleveren. Dtaat ook in de brief. Als de verzekering door eigen schuld heeft gehandeld dienen zij een artikel 34 wam aan te leveren en ik krijg geen boete. Ik persoonlijk zou zeggen in het kader van klantvriendelijkheid joh wat vervelend in dit verhaal bent u zowel als wij schuldig we leveren die artikel 34 aan en klaar is kees. Maar nee dat vertikken ze gewoon. Tevens is mij ook een raadsel hoe zij aan de gevevens komen omdat de gegevens niet eens kloppen.

ne
door neodutchio Jun 25, 2016 om 00:41
5265 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb een overzicht en weet precies welke incasso wanneer wordt afgeboekt. Zo voorkom je te weinig saldo of verrassingen. Als er iets niet wordt afgeboekt ga ik er direct achteraan.

Draait u het verhaal eens om. Unigarant wil de verzekering verlengen, stuurt de factuur en papieren naar het voor hun bekende adres, maar wordt weer terug gestuurd. Er wordt moeite gedaan om u te vinden, maar er is geen juist adres van u bekend. Op zo'n moment is het normaal dat de verzekering stop gezet wordt. Niemand incasseert zomaar zonder een factuur verstuurd te hebben. Daarnaast hoort u geldige verzekeringspapieren te hebben. Hoe had u deze willen ontvangen zonder juist adres?

Leuk of niet, de fout ligt echt bij uzelf en de boete, hoe hoog ook, is de simpele uitkomst hiervan. U heeft kansen genoeg gehad om te checken of alles goed was met de verzekering. Dat u nu betaald heeft is goed, maar op het moment dat u de bekeuring in huis kreeg was de scooter NIET verzekerd. Dit zijn wettelijke bepalingen en heeft niets met klantvriendelijkheid te doen. Niemand gaat moedwillig de wet overtreden omdat een ander, u dus, een fout maakt.


tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2016 om 22:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Heeft helemaal niets met klantvriendelijkheid te maken. Een verzekeraar mag niet sjoemelen met die verklaring.

Blijkbaar controleert u nooit u bankafrekeningen. Dus u moet de boete gewoon betalen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 24, 2016 om 23:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Ik vind het echt onvoorstelbaar dat iemand binnen een kleine 2 jaar nooit heeft opgemerkt dat er niets wordt geïncasseerd. Ik bijna  kijk dagelijks op mijn internetbankieren. 
En u wilt ook nog een waarschuwing hebben? 
U mag blij zijn dat u geen ongeval heeft veroorzaakt dan was u veel verder van huis. 
Gelukkig reed u er niet op. 
Diewilik

Ja
door Jay23 - Jun 25, 2016 om 00:22
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Nog maals even ter verduidelijking, sommigen snappen het niet helemaal volgens mij. Eind 2014 via een formulier verzekering afgesloten aangegeven automatische incasso.  Daarvoor moest ik eerst een acceptgiro voor eind 2014 betalen geloof oktober, november en december. En aangezien het in januari 2015 weer moet omdat ik jaarlijks betaal (dus 1keer per jaar afgeschreven) kreeg ik voor 2015 ook gelijk afschrift in 1 envelop. Dus die 3 maanden plus hele jaar 2015 heb ik toen voldaan iets van 70 euro samen (53 voor heel jaar 2015 en 17 voor de 3 maanden). Daarna zou de automatische incasso ingaan. Wat snappen jullie dan niet aan dat ik mijn administratie ect niet voor elkaar heb? Ook al had ik adres wijziging nit door gegeven waar ik jullie gelijk in geef dat het moet. Had er voor jaar 2016 een automatische incasso verricht moeten worden. Waarvoor moet ik dan op mijn rekening kijken dit bedrag gaat een keer per jaar af. En aangezien ik nooit telaat wil zijn voor het betalen van dingen om dit soort k*t steken te voorkomen heb ik alles maar dan ook alles op automatische incasso staan. En als je dit nu zo leest want volgens mij lezen sommige mensen mijn bericht half. Dan vind ik het erg merkwaardig dat jullie vinden dat het mijn schuld is. Als ik alles de eerste keer betaal en in goede trouw vanuit ga dat het daarna automatisch geïncasseerd wordt omdat je dat in de formulier aangeeft. Vind ik het ook niet meer dan logisch dat jk daar geen omkijken naar nodig heb. Als het wel automatisch gegaan zou dan had ik de boete nu ook niet ook al heb ik mijn adres niet gewijzigd. Vandaar ook vind ik die verklaring niet meer dan logisch en dat heeft geen zak met sjoemelen te maken. Lees hiervoor weer mijn bovenstaande stukje over terug. Snappen jullie mij nu? En mijn frustratie?

ne
door neodutchio Jun 25, 2016 om 00:48
5265 Antwoorden / 12 Vragen

Uw frustratie is heel begrijpelijk, maar hoe moet een verzekeraar verzekeringspapieren opsturen als er geen adres bekend is. En wat als u onderweg staande was gehouden door de politie, hoe had u kunnen bewijzen dat de scooter verzekerd is. Het enige dat u heeft is een verlopen verzekeringsbewijs.
U krijgt altijd eerst de verzekeringspapieren voor het nieuwe jaar samen met de factuur toegestuurd. Daarin staat vermeld op welke datum er geincasseerd gaat worden.
De nieuwe bewoner van uw oude huis heeft waarschijnlijk de brief retour afzender gestuurd met het opschrift dat u daar niet meer woont. Dan kunt u 100 automatische incasso's opgeven, maar als u onvindbaar bent voor de verzekeraar wordt simpelweg de verzekering beeindigd per einde contract datum.
Tja, het is nooit leuk een antwoord te krijgen die u niet bevalt, maar dan had u de vraag ook niet moeten stellen.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 25, 2016 om 01:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dus tot eind 2015 is de premie wel voldaan. Dat heb ik dan verkeerd benen dan mag mijn eerdere reactie deels vervallen.
Diewilik

marita5
door marita5 Jun 25, 2016 om 09:00
11669 Antwoorden / 15 Vragen

@Neodutchio , En wat als u onderweg staande was gehouden door de politie, hoe had u kunnen bewijzen dat de scooter verzekerd is.
 

Bij het afsluiten van een bromfietsverzekering krijg je niet meer automatisch een groene kaart. In Nederland wordt online gecontroleerd of je bromfiets verzekerd is.

Als je met je bromfiets naar het buitenland gaat, is een groene kaart verplicht .

aurora1
door aurora1 - Jun 25, 2016 om 00:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Iedereen snapt het allemaal prima en men geeft de correcte reacties.
Niet wat u graag zou willen horen, maar het is nu eenmaal zo.
U moet "er niet vanuit gaan" dat iets wel zal lopen als u een formulier ingevuld heeft. U moet domweg controleren of betalingen gedaan zijn, dat is uw verantwoordelijkheid. Dus voortaan altijd betalingen controleren, dan hoeft u ook niet gefrustreerd te geraken.
Het is ook niet aan een nieuwe bewoner van uw vorige adres om uw post te regelen, dat dient u zelf te doen. evenals adreswijzingen rond te sturen.
U lijkt wel de leerling hier, de dame aan de telefoon die u leerling noemt is dat beslist niet, want zij heeft gelijk.

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2016 om 09:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik snap uw verhaal prima.

U had natuurlijk al moeten snappen dat die automatische incasso niet werkte of doorgekomen was, anders had u geen acceptgirokaarten gekregen. 

En zoals eerder gezegd, het blijft uw eigen verantwoordelijkheid uw betalingen te controleren.

Ja
door Jay23 - Jun 25, 2016 om 10:30
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik geef de bewoner absoluut niet de schuld. En huh? Ik citeer even een grappig stukje wat ik nogal merkwaardig uitspraak vind. "moet "er niet vanuit gaan" dat iets wel zal lopen als u een formulier ingevuld heeft" is dat zo? Waar moet ik dan wel vanuit gaan? Ik werk ook bii een instantie waar we ook met formulier werken. Telefonisch mag er niks afgesproken worden omdat wij dan niks zwart op wit hebben en zo de klant nooit kan zeggen dat het anders was. En als wij het formulier niet goed invullen zijn wij de eind verantwoordelijke. Ik snap echt niet dat jullie dat dan weer onderbouwen als dat het alsnog fout kan gaan en mijn schuld is. Daarnaast dat er nog gezegd word je moet zelf je administratie bijhouden. Ik ben iemand die daar niet van houdt dus laat ik het automatisch incasso afschrijven. De eerste 2 acceptgiro waren zeg maar ter verificatie zodat ze daarna automatische incasso kunnen indienen. Een derde mag nooit zomaar geld van je bank plukken daar moet eerst een 1 malig overschrijving door jezelf gedaan worden voordat  automatisch incasso gedaan wordt. En dan wordt er hier gezegd inmiddels bijna 2 jaar later (betaling in 2015 gedaan) is je eigen schuld want je had moeten opletten wanneer het eraf ging. Dit begrijp ik dus volkomen niet. Maar goed ik ga sowieso een bezwaar indienen als de boete binnenkomt van cjib. En dat zij een leerling is komt doordat ze tegen mij zegt in eerste instantie. Als je de verzekering betaald wat ik ook gelijk had gedaan met een ideal link. Dan hoeft u de boete niet te betalen. Vervolgens wijs ik haar erop wat in de brief staat en dan wordt het weer een ander verhaal. Ik ben inderdaad gefrustreerd omdat ik mij door een administratieve fout genaaid voel. Maar is makkelijk te oordelen over iets wat je zelf niet gebeurd is uiteraard 

ne
door neodutchio Jun 25, 2016 om 10:52
5265 Antwoorden / 12 Vragen

Ik hoop voor u dat u een dikke bankrekening hebt. Als u alles automatisch laat afboeken en zelf geen administratie bijhoudt is het risico zeer groot dat dit vaker gaat gebeuren, of dat er onterechte incasso's geincasseerd worden.

Feit blijft dat u onbereikbaar was voor de verzekeraar. Helaas wilt u enkel uw eigen gelijk zien en blijft vasthouden aan een gesprek met een 'leerling'. Was het echt een leerling, of heeft ze u vaker in de wacht gezet om even tot rust te komen. Als uw telefoongesprek net zo gefrustreerd verloopt als uw manier van schrijven geef ik deze dame geen ongelijk.

marita5
door marita5 - Jun 25, 2016 om 10:44
11669 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Jay23 , 

Uw frustratie begrijp ik , maar ik herken me niet in uw verhaal .
Ik heb Unigarant ook als verzekering van mijn brommer , krijg mijn polis eind april ( waarbij ik de gegevens controleer ) verzekering gaat in op 1 mei , betaling word afgeschreven rond 12 mei ieder jaar .
De groene kaart is in Nederland niet meer verplicht behalve voor buitenland , zoals Belgie .
Unigarant hierover gebeld ik krijg nu de groene kaart automatisch bij mijn polis , dus u ziet het kan ook anders .
Als u niet tevreden bent met de gang van zaken dien dan ook een klacht in bij Unigarant klik op de rode regel .

https://www.unigarant.nl/wie_zijn_wij/klantgericht_verzekeren/klachtbehandeling/

ne
door neodutchio Jun 25, 2016 om 10:56
5265 Antwoorden / 12 Vragen

En daar zit dus het probleem. Bij het ontbreken van een juist adres heeft TS geen polis en factuur ontvangen. Hierop is door Unigarant de verzekering beeindigd.

marita5
door marita5 Jun 25, 2016 om 11:28
11669 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zal het probleem ook wel zijn  , daarom herken ik mij ook niet in het verhaal .
Bij mij was 1 keer de polis ook niet goed schadevrije jaren klopte niet , doorgegeven en werd meteen gecorrigeerd .
Alles controleren is een must , zo was ik niet de sjaak ;-)

Ja
door Jay23 Jun 25, 2016 om 11:37
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ja precies marita5 en neodutchio. Hehe gaan eindelijk naar de goeie richting. Ik heb ook tegen unigarant gezegd u heeft toch een e-mail van mij. Waarop gezegd wordt ja maar u heeft destijds aangegeven per post te willen ontvangen. Ik vind het dan raar dat er niet even out of the box wordt gedacht en dat ze dan niet even mailen of bellen maar zo bij laten. Nogmaals met het adres is echt mijn schuld en of ze dan daarna nog via email en telefoon achteraan moeten gaan tsja, ja en nee. Onze organisatie doet dat wel maar dat is per organisatie verschillend merk ik nu. Ook zeggen mensen hier je krijgt een factuur met acceptgiro en daarna je polis. Ik heb toen 1 envelop gehad met 2 losse acceptgiro's dus GEEN BRIEF OF FACTUUR. Daarin stond alleen vermeld voor 2014 een x bedrag en voor 2015 een x bedrag. Na de betaling zou het automatisch incasseert worden. Dat is mij hele frustratie. En om een klacht in te dienen heeft weinig zin want aan de telefoon konden ze ook niks voor je betekenen dus kan wel klacht in gaan dienen maar heeft weinig zin.

marita5
door marita5 Jun 25, 2016 om 11:49
11669 Antwoorden / 15 Vragen

ik heb altijd een brief bij mijn polis wat ik moet betalen , nooit betaald met acceptgiro gaat automatisch en dat al v.a. dag 1 
Het hele probleem bij u is dat er geen adres bekend was met alle gevolgen vandien .

U schrijft :  Waarop gezegd wordt ja maar u heeft destijds aangegeven per post te willen ontvangen. Ik vind het dan raar dat er niet even out of the box wordt gedacht en dat ze dan niet even mailen of bellen maar zo bij laten.
Helaas is dat uw verantwoordelijkheid , waarom denkt u niet out of the box en had adreswijziging doorgegeven  als ze dat bij alle klanten moeten doen is er geen beginnen aan .  Maar als u niet tevreden bent teken dan maar bezwaar aan .

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2016 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En er hoeft helemaal niet per se eerst iets met een acceptgiro betaald te worden ter verificatie. Als de automatische incasso goed geregeld is, wat men zelf moet controleren, kan die meteen ingaan.

Het blijkt dus duur re zijn, niet van administratie te houden. :-))

marita5
door marita5 Jun 25, 2016 om 11:12
11669 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb ook Unigarant  , ik heb nog nooit betaald dmv acceptgiro ging meteen automatisch  , maar wel via verzekeringsagent waar ik alle verzekeringen heb, en niet online . Nooit problemen gehad met betalingen , afschrijvingen zijn ieder jaar op dezelfde datum . Het was zelfs vorig jaar dat ik de polis dubbel kreeg , zowel van unigarant als van mijn verzekeringsagent . , heb wel maar 1 keer betaald ;-)

Ja
door Jay23 Jun 25, 2016 om 11:41
3 Antwoorden / 2 Vragen

O kijk dus bij jou ging het eerste keer gelijk automatisch? Ik heb destijds gebeld en ze zeiden dat zo. Ik moest die 2 acceptgiro betalen ter verificatie waarna het automatisch zou gaan als ik dat had aangegeven in de formulier. Volgens mijn groene kaart van 2014 kloppen de meeste gegevens ook noet zoals ik eerder zei bouwjaar ect.

tijger1
door tijger1 Jun 25, 2016 om 11:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u die gegevens in 2014 dan niet gecontroleerd?

marita5
door marita5 Jun 25, 2016 om 12:05
11669 Antwoorden / 15 Vragen

Als de groene kaart niet klopte , dan klopte de polis ook niet dan had u meteen aan de bel moeten trekken .
Heb ik meteen gedaan werd direct gecorrigeerd .

Ja
door Jay23 Jun 25, 2016 om 12:14
3 Antwoorden / 2 Vragen

Nee dat zag ik vorige week pas dat de gegevens niet kloppen. Maar dat de gevevens niet kloppen heeft niks met automatische incasso te maken toch? Wat ik met de gegevens wil zeggen is. Ik lever een formulier aan omdat het telefonisch niet kon op dat moment. Als ik formulier aanlever ga ik er ook van uit dat deze nauwkeurig wordt overgenomen. Nu kan het zo zijn dat de formulier niet aankomt dat hebik dan voor lief. Je weet tenslotte niet wat er tussen jou en de postbedrijf ect gebeurt. Maar de formulier is wel degelijk aangekomen anders had ik ook nooit die 2 acceptgiro gekregen. Vervolgens bel je en vraag je hoe zit het met die acceptgiro ik heb automatisch incasso. Word dan gezegd die kunt u betalen zodat u de eerste betaling heeft gedaan waarna het automatisch incasso wordt gedaan. Ik snap dan niet zo goed wat het dan te maken heeft met of ik nou mijn administratie wel goed bij houdt. En of ik adres heb doorgegeven. En of de gegevens wel of niet kloppen. Begrijp me niet verkeerd ik ben niet gefrustreerd op jullie hoor en het mee denken en advies ben ik dankbaar voor. Alleen ik ging in goede trouw vanuit dat voor 2016 automatisch geïncasseerd zou worden. Als je dit hierboven leest hoef je toch geen rocket scientist voor te zijn om dat te begrijpen. Daarom is mijn frustratie naar unigarant ook zo erg. Want zei zeggen ja ik kan niks terug vinden in mijn systeem. Met andere woorden jou probleem. Snap niet dat het dan heel snel bij de klant het probleem neergelegd wordt. En nogmaals mensen zowel ik als unigarant zijn de boosdoeners het is niet zo dat ik alles naar unigarant probeer af te schuiven. Maar ik weet gewoon niet en houd het ook niet bij wat ik 2 jaar geleden wel of niet heb betaald. Daarnaast blijf ik volhouden als ik automatisch incasso heb dat ik daar ook geen omkijken naar heb. Nee voorbeeld aan mijn mobiele provider noem geen namen voor reclame. Die incasseert al zo'n 8 jaar automatisch geld van mij rekening (zelfde bedrag) heb er geen omkijken naar krijg ook geen factuur elke maand zoals sommige hier beweren en het werkt al 8 jaar perfect. Sterker nog het schiet mij nu ook net binnen dat ik daar maand geleden nog de adres pas heb gewijzigd terwijl ik sinds december ergens anders woon. Omdat ik toevallig in de winkel was en mijn vriendin en ik korting krijgen omdat we op zelfde adres wonen dus ik mijn adres moest wijzigen. Dus vanaf januari tot vorige maand keurig netjes elke maand afgeboekt terwijl ik mijn adres nog jiet had gewijzigd. Sommige beweren hier dus dat dat onmogelijk is. Nou dat wil ik gewoon duidelijk maken. En niet dat ik wil wijzen jij hebt het een fout gemaakt of wat dan ook. Vandaar ook dat ik de verklaring van de verzekering wilde van jongens er is een fout begaan zowel van mij als van verzekerings maatschappij prima zand erover. Heb er ook al voor geboet normaal koste de verzekering 53 per jaar moest nu door aanmaningen 110 betalen prima. Maar om dan vervolgens straks nog 330 te moeten betalen vind ik gewoon onredelijk waar ik niet zo god tegen kan. Snapt iemand dat überhaupt? Dat is alles

tijger1
door tijger1 Jun 25, 2016 om 12:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Roc?

Ja
door Jay23 Jun 25, 2016 om 12:28
3 Antwoorden / 2 Vragen

Roc?

tijger1
door tijger1 Jun 25, 2016 om 12:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je hoeft dus geen rocket scientist te zijn om te weten dat je zelf je administratie moet controleren.

En als een automatische incasso loopt, dan blijft die lopen. En als u dan ook verzuimd hebt om aan uw telefoonprovider uw adreswijziging door te geven, heeft dat voor de incasso geen invloed.

Niemand beweert dat dat onmogelijk is.

De fout ligt bij u, al door de onjuiste gegevens niet te controleren en ook door de adreswijziging niet door te geven. Bovendien door uw bankrekening niet te controleren. Sommige verzekeringen worden ook nog duurder door een ander adres.

Ja
door Jay23 Jun 25, 2016 om 13:08
3 Antwoorden / 2 Vragen

Lees je eigen bericht nog een tijger1. Dit is nou wat ik dus de hele tijd duidelijk probeer te maken. Jij zegt het al.

En als een automatische incasso loopt, dan blijft die lopen. En als u dan ook verzuimd hebt om aan uw telefoonprovider uw adreswijziging door te geven, heeft dat voor de incasso geen invloed.


tijger1
door tijger1 Jun 25, 2016 om 13:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u snapt het niet. Er liep geen automatische incasso, dus die kan ook niet doorlopen.

Ja
door Jay23 Jun 25, 2016 om 15:54
3 Antwoorden / 2 Vragen

Nee maar dat is het hem nou juist. Dat er geen automatisch incasso liep kwam ik pas achter door de brief van rdw. Als jij aangeeft automatisch incasso te willen hebben en dat wordt per telefoon bevestigd ga ik er gewoon van uit dat die in het jaar 2016 automatisch gaat. En dan komen de mensen hier op het forum met dingen aanzetten die hier niet relevant zijn. Ik ging ter goede trouw vanuit dat ze dat zouden doen. In het gesprek van 2 weken terug kwam dus ooo naar voren dat er geen automatisch incasso in het systeem was aangevinkt terwijl ik dat zowel via het formulier als telefonisch destijds heb aangegeven. Door dit heb ik die boete nu. En daar baal ik van. Daarom zei ik ook eerder volgens mij snappen jullie niet wat ik ermee wil zeggen. En dat ik dan de verzekering de schuld geef is niet meer dan logisch. En administratief had ik het ook niet kunnen weten. Ik heb destijds een polis gehad waar niks vermeld stond automatisch incasso, er stond alleen op dat het ging om jaar 2014. En de polis van 2015. Nu 2016 2 weken geleden het geld overgemaakt. Staat nog steeds niet automatisch incasso op mijn polis maar ook weer polisjaar 2016 zou je dus zeggen dat weer de automatische incasso niet goed ingesteld is. Dus heb ik maandag gebeld en ze zeiden nee hoor dat vermelden wij ook niet op de polis dus hoe kon ik dan weten dat die automatisch incasso goed was ingegaan? En dan zeggen jullie dat ik mijn administratie niet goed voor elkaar heb en dat maakt me zo boos alsof ik chinees praat. Als het nergens staat kan ik ook niet weten of het automatisch gaat lijkt me logisch toch?

tijger1
door tijger1 Jun 25, 2016 om 17:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een premie voor 2016 zou dus uiterlijk januari 2016 betasld moeten zijn. Als u uw afrekeningen van de bank eens een keer controleerde, had u kunnen zien dat er niet betaald was.

ne
door neodutchio Jun 25, 2016 om 17:44
5265 Antwoorden / 12 Vragen

In geval van uw mobile telefoon, u krijgt wel degelijk een factuur, deze kan per post of per mail verzonden worden, maar er zijn ook providers waar online de factuur opvraagbaar is. Mocht er ooit een twist zijn omtrent een betaling heeft u deze factuur nodig als bewijs.

V.w.b. Unigarant, het kan zijn dat u, nadat u de 2 betalingen handmatig gedaan heeft, wel op automatische incasso stond. Echter door het ontbreken van het juiste adres is er geen controlemogelijkheid meer voor Unigarant. Als u niet reageert op schrijven aangezien ze op uw oude adres bezorgd zijn en/of alle schrijven komen retour afzender houdt het op voor Unigarant. Ze gaan geen basisadministratie van de gemeente induiken om u te zoeken. Wat hadden ze anders moeten doen in uw ogen, facebook uitkammen, via de nieuwe bewoner uw ex opsporen, een makelaar? Hoe ver moeten anderen voor u gaan?

U bent blijkbaar dus ook al vergeten uw mobile telefoon provider in te lichten over de verhuizing. Wat is het volgende?

Hoe pijnlijk en duur ook, het is niet anders.

Ja
door Jay23 Jun 25, 2016 om 17:57
3 Antwoorden / 2 Vragen

Tijger. Kijk jij je mobiele abonnement als voorbeeld ook elke maand na of dat er wel af gegaan is? Ik in ieder geval niet. Ik heb een salaris die er altijd voor zorgt dat ik altijd saldo heb, ik kan niet in het rood staan. Dus elke dag of elke week mijn rekeningen nakijken doe ik dus ook niet. Nogmaals als de automatische incasso was ingegaan wat ik op geen enkele manier heb kunnen nakijken omdat dat niet in mijn polis staat beschreven was dit niet gebeurt. Snap je wat ik bedoel?

marita5
door marita5 Jun 25, 2016 om 17:59
11669 Antwoorden / 15 Vragen

@Jay23 , klopt dat automatische incasso niet op de polis staat , maar ik heb wel een brief erbij van mijn verzekeringsagent waarop staat : onderstaand totaalbedrag zal op korte termijn van uw bankrekeningnummer ( vermelding van rekeningnummer ) worden afgeschreven .

Ja
door Jay23 Jun 25, 2016 om 18:44
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi marita5. 

Ja precies zo moet het dus inderdaad ook. Echter kreeg ik na het betalen van de 2 rekeningen in 2014 een polis van jaar 2014 en van jaar 2015. 2016 had dus automatisch moetrn gaan. Daarom ging ik daar ook blindelings vanuit. Ik heb een schurft hekel aan acceptgiro omdat het dan nog wel eens kan gebeuren dat je het even laat liggen en denkt betaal het later wel. En dan blijft het erbij en je vergeet het dan te betalen. Dat kan met automatische incasso niet, ja of je moet in de min staan dat ze het terug storten.

ro
door ronny530 - Jun 25, 2016 om 11:45
2912 Antwoorden / 41 Vragen
0

U geeft geen adreswijziging door aan Unigarant daardoor ontstaan de problemen waar u nu mee te maken heeft. Feit is en blijft dat de premie op de één of andere manier niet betaald is en Unigarant daar brieven over heeft gestuurd maar daar komt uiteraard geen reactie op want u woont niet meer op het bij Unigarant bekende adres met als gevolg dat de dekking wordt stopgezet en uw scooter uit het WAM register wordt gehaald. U geeft iedereen de schuld tot aan de nieuwe bewoner die u de opdracht geeft de post terug te sturen of u te mailen als er post van u op de mat valt m.a.w. de nieuwe bewoner wordt een verlengstuk van uw administratie. Die bewoner denkt ammehoela en gooit de post die voor u bestemd is in de kliko en u hanteerd het motto "geen nieuws is goed nieuws" daarbij geeft u aan dat u helemaal niet meer wist dat de scooterverzekering bij Unigarant liep dus heeft de automatische incasso ook niet gecontroleerd. Pas als u van het RDW een waarschuwing krijgt valt het kwartje en wringt u zich in allerlei bochten om maar onder de boete uit te komen terwijl de boete in zijn geheel aan uzelf te wijten is. Als u in bezwaar gaat is de zaak kansloos, dit is mijn mening en daar zal u het mee moeten doen.

tijger1
door tijger1 Jun 25, 2016 om 11:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is ieders mening, behalve die van de Ts. :-))

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2016 om 12:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U kunt zich in allerlei bochten blijven wringen, maar dat is zinloos. U hebt de premie niet betaald, dus nu moet u de boete betalen. Klaar.

sw
door swat1500 - Jun 25, 2016 om 12:33
3869 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat en waarom er allemaal fout is gegaan met Unigarant is voor de rdw en (als u in bezwaar mocht gaan) voor de rechter, helemaal niet interessant. Er is maar 1 vraag aan de orde, was uw bromfiets op betreffende datum wel of niet verzekerd? Uit uw verhaal blijkt dat op betreffende datum de bromfiets NIET verzekerd was. Dat u nu de premie wel betaald heeft maakt niet dat de bromfiets met terugwerkende kracht wel vezekerd was.
De boete zal dus door gaan. Hoewel u een beetje de vermoorde onschuld speelt ligt de verantwoordelijkheid voor het op orde houden van uw administratie geheel bij u. U kunt zich niet beroepen op vermeende fouten van derden.
De hoogte van een boete is vastgesteld door de Minister. U kunt van alles vinden van de hoogte van die boete maar feitelijk ligt deze vast. De rechter mag alleen in zeer bijzondere gevallen de hoogte aanpassen naar beneden.

Ja
door Jay23 Jun 25, 2016 om 13:54
3 Antwoorden / 2 Vragen

Lezen is blijkbaar moeilijk. Ik zei over de boete dat ik de hoogte juist snap ivm onverzekerd iemand aanreiden kan oplopen in miljoen. Jij beweert hier weer iets heel anders daarvoor maar goed dat ter zeide. Ik weet ook dat ik de boete moet betalen. Echter ging deze topic in eerste instantie met wat te moeten doen bij zo'n  voorval. Omdat ik nogmaals vind naja ik ga het niet nog eens uitleggen. Mensen hebben bij topics al snel hun mening klaar staan. Die verklaring wilde ik hebben omdat in de brief van rdw stond. Mocht er een fout onstaant zijn bij de verzekerings maatschappij dat door hun fout is gemaakt de verklaring aanleveren. Daar gaat de hele topic over. Je kunt heel gemakkelijk zeggen je hebt je administratie ect niet voor elkaar dus klaar pech. Ik ging uit van goeder trouw uit dat de automatische incasso in het jaar 2016 automatisch zou gaan omdat ik dat ook in het formulier heb gezet en ook nog een geverifieerd heb via de telefoon. En dan de onzin die hier neer gezet wordt over administratie en je kunt niet vanuit gaan als je iets op de formulier zet ook wel degelijk gedaan wordt. Nou dan mag ik hopen dat die gene die dat zegt niet in een administratieve of een dienstverlenende sector ooit terecht komt. Als jij een auto besteld en de factuur betaald en blijkt later een 1.4 motor in te zitten en geen 1.6 zeg je toch ook niet. Jammer joh wij hebben het formulier niet goed overgenomen en daar moet u het mee doen. Dat is de omgekeerde wereld. en deze vergelijking slaat natuurlijk nergens op maar ik probeer mijn punt uit te leggen wat sommige nog steeds niet snappen

ro
door ronny530 Jun 25, 2016 om 14:23
2912 Antwoorden / 41 Vragen

U heeft domweg geen adreswijziging doorgegeven waardoor Unigarant niet kon weten dat u op het laatst bekende adres niet meer woonachtig was. Als u dat wel had gedaan had u kunnen weten dat de incasso mislukt was en dan had u actie kunnen ondernemen. Kleine vergeetachtigheid met grote gevolgen die zwaar geld kosten. Zie de boete en de narigheid er omheen als leermoment want het blijkt maar weer dat ook grote bedrijven afhankelijk zijn van de klantgegevens die u aan moet leveren hou die gegevens dus up to date en controleer uw afschriften of de betalingen zijn uitgevoerd want die kunnen wegens een saldo tekort ook nog eens door de bank teruggeboekt worden.

Ja
door Jay23 Jun 25, 2016 om 16:00
3 Antwoorden / 2 Vragen

O dit is ook zeker een leermoment hoor. Alleen jammer dat hij zo duur kost

sw
door swat1500 Jun 26, 2016 om 02:34
3869 Antwoorden / 0 Vragen

Het gebeurd wel eens dat een verzekeraar vergeet door te geven aan de rdw dat zij een motorvoertuig verzekerd hebben of dat een verkeerd kenteken doorgegeven is. In die gevallen is er op tijd premie betaald maar is niet bij de rdw bekend dat de verzekering loopt. In die gevallen kan de verzekeraar de bewuste brief afgeven en gaat de boete niet door.
In u geval was de premie niet op tijd betaald en was de dekking vervallen op de controle datum. De achteraf heeft geen terugwerkende kracht voor wat betreft de dekking.

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2016 om 18:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik weet wat er elke maand van mijn rekening moet afgaan en wat er gestort moet worden. En ja, ik kijk zeker een keer per week mijn rekening na.

Zouden meer mensen moeten doen. Komen ze er niet na een half jaar achter dat iets niet betaald is, of zoals hier regelmatig wordt geschreven, dat ze nog jaren betalen voor iets wat allang opgezegd is.

marita5
door marita5 - Jun 25, 2016 om 18:26
11669 Antwoorden / 15 Vragen
0

@Jay23 , 

Voorwaarden Unigarant :
 

 Wat voor wijzigingen moet de verzekernemer direct aan ons doorgeven ?

1. Als u of uw nabestaanden geen belang meer hebben bij het verzekerd object, bijvoorbeeld door verkoop of total loss.
2. Bij verandering van:a. betaalrekening, e-mail-, woon- of postadres;
b. verzekerd object, kenteken of kentekenhouder;
c. hoofdbestuurder of zijn adres;
d. het gebruik van het verzekerd object, bijvoorbeeld als het verzekerd object zakelijk wordt gebruikt.
Bij wijziging(en) kunnen wij de voorwaarden en/of premie aanpassen. In sommige gevallen beëindigen wij de
verzekering. Geeft u de wijziging(en) niet binnen 14 dagen door? Dan moet u er rekening mee houden dat u geen
premie terugkrijgt 

Wanneer mogen wij de verzekering opzeggen ? 
 
1. Minimaal 2 maanden vóór de hoofdpremievervaldatum. Deze datum staat op uw polisblad.
2. Als u ook na een betalingsherinnering niet de volledige premie en bijkomende kosten heeft betaald.
3. Als u ons bij het sluiten van de verzekering of in geval van schade onjuiste informatie heeft gegeven.
4. Als in geval van schade of bij het sluiten van de verzekering sprake is van (poging tot) fraude, oplichting of bedrog.
5. Na een schademelding. Tot 2 maanden nadat wij een definitief standpunt over de schade hebben ingenomen en u dit hebben meegedeeld.
6. Als u vaker dan gemiddeld schades meldt, de dekkingen wijzigt of meerdere keren per jaar andere objecten
verzekert op deze verzekering. Wij zoeken dan samen met u naar een oplossing en maken afspraken voor de toekomst. Brengen deze naar onze inschatting geen verbetering of wilt u hieraan niet meewerken, dan kan dit aanleiding zijn de verzekering te beëindigen. In dat geval sturen wij u 2 maanden van tevoren schriftelijk bericht.
7. Als er sprake is van een vertrouwensbreuk.
8. Als er schade wordt veroorzaakt terwijl de bestuurder zodanig onder invloed van alcohol, drugs of medicijnen is,
dat een rijverbod is of zou zijn opgelegd door een bevoegde instantie.
9. Als u uw verplichtingen uit deze overeenkomst niet nakomt. 

Duidelijker kan het niet .

r.kemperman
door r.kemperman - Jun 26, 2016 om 08:55
423 Antwoorden / 4 Vragen
0

U schrijft in een reactie dat u voor 2015 heeft betaald. 
U schrijft verder dat u € 53,00 per jaar moet betalen, maar u moet nu in 2016 het dubbele betalen om weer goed verzekert te zijn
Klinkt voor mij dan dat je twee jaar achterliep

Ja
door Jay23 Jun 26, 2016 om 12:00
3 Antwoorden / 2 Vragen

Dan moet je even terug lezen wat er precies staat. Omdat ik aan het eind van 2014 zat kreeg ik voor de 2 a 3 maanden van 2014 een acceptgiro plus 2015 gelijk. Deze 2 heb ik gelijk betaald in het jaar 2014. In 2016 zou het automatisch worden afgeschreven maar door een administratieve fout is dat niet gegaan maar nog steeds een acceptgiro. Deze acceptgiro is gestuurd naar mijn oude adres omdat ik de verhuizing was vergeten door te geven. Ondertussen zijn er aanmaningen gestuurd op dat zelde adres (mijn oude adres) waardoor die verzekering van 53 euro voor jaar 2016 is opgelopen naar 110 euro. Dus dat wat u beweert is niet aan de orde de dubbele kosten zijn de aanmanings kosten. Die mogen instanties in rekening brengen als je niet betaald

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:26
Garantie & verzekeringen

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer