Unigarant
Beste leden,
Zo'n twee weken geleden tot mijn schrik een brief van RDW ontvangen dat mijn scooter (die ik sinds 2014 heb) onverzekerd was op 7juni 2016. Mocht dit het geval zijn en het is joun schuld krijg je van CJIB een boete van 330 euro. Als het de schuld van de verzekering is moet de verzekeraar een verklaring artikel 34 WAM naar RDW sturen en ik riskeer de boete niet. Bij het lezen van de brief werd ik letterlijk beroerd ik was op dat moment aan het eten en schrok daar zo erg van. De scooter heb ik 2 jaar en doe er niks mee moest nog altijd in de verkoop echter nooit van gekomen. Het verhaal van de brief zit namelijk zo. Destijds door middel van mijn ex bij Unigarant terecht gekomen, zei had gebeld voor mij hoe ik een verzekering kon aanmaken voor mijn scooter en haar contactpersoon zei via de unigarant formulier, zo gezegd zo gedaan. Destijds keurig een formulier ingevuld en aangevinkt AUTOMATISCHE INCASSO. Ik benadruk dit omdat dit verhaal hier ook over gaat. Inmiddels heb ik een kopie van toendertijd verstuurde formulier terug gevonden (ik maakte vroeger overal kopieën van). Nou goed ik belde mijn verzekering op en leg het verhaal voor en die vrouw aan de lijn was nog een leerling want dat kon je aan alles merken maar goed. Ze zeg ja klopt meneer u bent niet verzekerd. Ik zei hoe kan dat dan want ik heb en automatische incasso. Ze zei nee hoor en we hebben meerdere aanmaningen gestuurd naar u adres. Maar wat blijkt ik ben in december 2015 verhuisd, bij de gemeente doorgegeven de verhuizing en instantie die je zelf moet regelen ook ( waarvan ik wist dat ik bij een instantie zat). Unigarant dus niet ik wist niet eens meer dat ik bij hun verzekerd was omdat ik toch automatisch incasso had. Tegen de bewoner gezegd die in mij oude huis woont stuur alles terug of mail me als je post hebt, dat is jammer genoeg niet gebeurd. De verzekering die nomaal 53 euro kost voor een jaar liep nu op naar 110 euro plus die 330 van cjib. Ik zeg tegen die mevrouw hoe lossen we dit op. Zei zegt u betaalt de jaar contract en u hoeft die boete niet te betalen want dat is een waarschuwing. Ik zei tegen haar maar er staat duidelijk in de brief "was het voertuig op 7 juni 2016 daadwerkelijk niet verzekerd dan stuurt het cjib u een boete van 330. Ik zei tegen haar ik lees dat dat ik de bekeuring hoe dan ook krijg. Daarop zei ze ja dan wel. Ja wat is het nou? Dus ik wijs haar erop dat ik destijds via formulier automatisch incasso op heb gezet en dat ze mij die artikel 34 wam moeten aanleveren omdat het niet mijn schuld is. Ze zei daarop is niet via een formulier gebeurd maar via de telefoon. Het merkwaardig aan het hele verhaal is ook. Mijn scooter is van 2005 dat staat ook in formulier maar de polis staat 2001. Ook staat het frame nummer niet in mijn polis wel op formulier dus wat zij gedaan hebben geen idee maar dit is een welles nietes verhaal. Ze zei ook glas hard ja wij kunnen u de verklaring nit sturen want dat is uw probleem want dan had u zelf de administratie beter voor elkaar moeten hebben. Nou dan kun je me niet kwader maken. Zij heeft me tevens 5 keer in de wacht gezet om het na tr vragen bij een collega vandaar dat ik eerder zei dat ze nog een leerling is.
Maar god als ik de boete krijg van cjib ga ik uiteraard in bezwaar omdat ik het er niet mee eens ben en lever ik ook de kopie van de aanvraag aan van destijds waar duidelijk op staat dat ik een automatische incasso heb. En ook zit ik erover na te denken de polis bij te doen dat ze kunnen zien dat de polis ook nog eens niet klopt. Wat raden jullie mij aan? Ik vind trouwens belachelijk een boete gelijk van 330 te krijg zonder enige waarschuwing. Alsof ik een verzekering van normaal 53 per jaar wil riskeren voor een boete van 330. Tevens heb ik ook geen goed woord over unigarant te melden. Destijds door mijn ex terecht gekomen maar van klantvriendelijkheid hebben ze daar nog nooit van gehoord en is ver te zoeken. Heb dit ook getwitterd en kreeg binnen 15 minuten een antwoord om het prive af te handelen, want ja stel je voor dat je een slechte naam zult krijgen.
Tevens ben ik ook benieuwd of jullie weten of de bezwaren bij het CJIB door een onafhankelijke commissie worden behandeld? Ik hoor graag jullie mening.
Mijn mening? Per omgaande betalen die boete en per omgaande betalen die verzekering, anders krijgt u binnen de kortste keren weer een boete.
U bent en blijft zelf aansprakelijk voor de juiste betaling van die verzekering. Of u nu toestemming hebt gegeven voor automatische incasso of niet.
En als u de scooter niet meer wilt hebben, moet u hem verkopen of in ieder geval schorsen.
U bezit een scooter, maar vergeet de verzekeraar een een verhuisbericht te sturen en wilt nu anderen de schuld geven? De boete is terrecht, u heeft een onverzekerd voertuig op uw naam staan. Zo snel mogelijk betalen voordat het nog hoger wordt. Het is uw verantwoording om uw eigen administratie op orde te houden.
Is de premie via automatische incasso geïncasseerd? Als Unigarant niets heeft ontvangen bent u dus niet verzekerd geweest. Het betreffende incassoformuier is blijkbaar in het ongerede geraakt. Er zit volgens mij niets anders op dan uw verlies te nemen.
Ik was vergeten te vermelden dat ik de 110 euro verzekering gelijk die ochtend na het gesprek heb betaald en ben ook weer verzekerd. Het gaat me echter om de boete van cjib van 330. En neudutchio. Als jij alles op automatische incasso hebt staan maar dan ook alles van huur tot mobiel ect. Dan denk ik echt niet over een jaar he laat ik unigarant eens bellen en kijken of ik nog wat moet betalen. En al helemaal niet als je automatisch incasso hebt ingevuld. En dan de schuld bij mij neer te leggen is lekker kort door de bocht. Ik vind trouwens zo'n belachelijk hoge boete van 330 opzich terecht als je onverzekerd iemand aan rijdt kan het in de miljoenen oplopen. Echter door een fout van een ander (nogmaals ik heb jet bewijs zwart op wit) ben ik nu de sjaak. Zonder enige waarschuwing of wat dan ook. Ik vind daarom ook niet meer dan logisch dat zo'n verzekering maatschappij die artikel 34 wam moet aanleveren. Dtaat ook in de brief. Als de verzekering door eigen schuld heeft gehandeld dienen zij een artikel 34 wam aan te leveren en ik krijg geen boete. Ik persoonlijk zou zeggen in het kader van klantvriendelijkheid joh wat vervelend in dit verhaal bent u zowel als wij schuldig we leveren die artikel 34 aan en klaar is kees. Maar nee dat vertikken ze gewoon. Tevens is mij ook een raadsel hoe zij aan de gevevens komen omdat de gegevens niet eens kloppen.
Ik heb een overzicht en weet precies welke incasso wanneer wordt afgeboekt. Zo voorkom je te weinig saldo of verrassingen. Als er iets niet wordt afgeboekt ga ik er direct achteraan.
Draait u het verhaal eens om. Unigarant wil de verzekering verlengen, stuurt de factuur en papieren naar het voor hun bekende adres, maar wordt weer terug gestuurd. Er wordt moeite gedaan om u te vinden, maar er is geen juist adres van u bekend. Op zo'n moment is het normaal dat de verzekering stop gezet wordt. Niemand incasseert zomaar zonder een factuur verstuurd te hebben. Daarnaast hoort u geldige verzekeringspapieren te hebben. Hoe had u deze willen ontvangen zonder juist adres?
Leuk of niet, de fout ligt echt bij uzelf en de boete, hoe hoog ook, is de simpele uitkomst hiervan. U heeft kansen genoeg gehad om te checken of alles goed was met de verzekering. Dat u nu betaald heeft is goed, maar op het moment dat u de bekeuring in huis kreeg was de scooter NIET verzekerd. Dit zijn wettelijke bepalingen en heeft niets met klantvriendelijkheid te doen. Niemand gaat moedwillig de wet overtreden omdat een ander, u dus, een fout maakt.
Heeft helemaal niets met klantvriendelijkheid te maken. Een verzekeraar mag niet sjoemelen met die verklaring.
Blijkbaar controleert u nooit u bankafrekeningen. Dus u moet de boete gewoon betalen.
Ik vind het echt onvoorstelbaar dat iemand binnen een kleine 2 jaar nooit heeft opgemerkt dat er niets wordt geïncasseerd. Ik bijna kijk dagelijks op mijn internetbankieren.
En u wilt ook nog een waarschuwing hebben?
U mag blij zijn dat u geen ongeval heeft veroorzaakt dan was u veel verder van huis.
Gelukkig reed u er niet op.
Diewilik
Nog maals even ter verduidelijking, sommigen snappen het niet helemaal volgens mij. Eind 2014 via een formulier verzekering afgesloten aangegeven automatische incasso. Daarvoor moest ik eerst een acceptgiro voor eind 2014 betalen geloof oktober, november en december. En aangezien het in januari 2015 weer moet omdat ik jaarlijks betaal (dus 1keer per jaar afgeschreven) kreeg ik voor 2015 ook gelijk afschrift in 1 envelop. Dus die 3 maanden plus hele jaar 2015 heb ik toen voldaan iets van 70 euro samen (53 voor heel jaar 2015 en 17 voor de 3 maanden). Daarna zou de automatische incasso ingaan. Wat snappen jullie dan niet aan dat ik mijn administratie ect niet voor elkaar heb? Ook al had ik adres wijziging nit door gegeven waar ik jullie gelijk in geef dat het moet. Had er voor jaar 2016 een automatische incasso verricht moeten worden. Waarvoor moet ik dan op mijn rekening kijken dit bedrag gaat een keer per jaar af. En aangezien ik nooit telaat wil zijn voor het betalen van dingen om dit soort k*t steken te voorkomen heb ik alles maar dan ook alles op automatische incasso staan. En als je dit nu zo leest want volgens mij lezen sommige mensen mijn bericht half. Dan vind ik het erg merkwaardig dat jullie vinden dat het mijn schuld is. Als ik alles de eerste keer betaal en in goede trouw vanuit ga dat het daarna automatisch geïncasseerd wordt omdat je dat in de formulier aangeeft. Vind ik het ook niet meer dan logisch dat jk daar geen omkijken naar nodig heb. Als het wel automatisch gegaan zou dan had ik de boete nu ook niet ook al heb ik mijn adres niet gewijzigd. Vandaar ook vind ik die verklaring niet meer dan logisch en dat heeft geen zak met sjoemelen te maken. Lees hiervoor weer mijn bovenstaande stukje over terug. Snappen jullie mij nu? En mijn frustratie?
Uw frustratie is heel begrijpelijk, maar hoe moet een verzekeraar verzekeringspapieren opsturen als er geen adres bekend is. En wat als u onderweg staande was gehouden door de politie, hoe had u kunnen bewijzen dat de scooter verzekerd is. Het enige dat u heeft is een verlopen verzekeringsbewijs.
U krijgt altijd eerst de verzekeringspapieren voor het nieuwe jaar samen met de factuur toegestuurd. Daarin staat vermeld op welke datum er geincasseerd gaat worden.
De nieuwe bewoner van uw oude huis heeft waarschijnlijk de brief retour afzender gestuurd met het opschrift dat u daar niet meer woont. Dan kunt u 100 automatische incasso's opgeven, maar als u onvindbaar bent voor de verzekeraar wordt simpelweg de verzekering beeindigd per einde contract datum.
Tja, het is nooit leuk een antwoord te krijgen die u niet bevalt, maar dan had u de vraag ook niet moeten stellen.
Dus tot eind 2015 is de premie wel voldaan. Dat heb ik dan verkeerd benen dan mag mijn eerdere reactie deels vervallen.
Diewilik
@Neodutchio , En wat als u onderweg staande was gehouden door de politie, hoe had u kunnen bewijzen dat de scooter verzekerd is.
Bij het afsluiten van een bromfietsverzekering krijg je niet meer automatisch een groene kaart. In Nederland wordt online gecontroleerd of je bromfiets verzekerd is.
Als je met je bromfiets naar het buitenland gaat, is een groene kaart verplicht .
Iedereen snapt het allemaal prima en men geeft de correcte reacties.
Niet wat u graag zou willen horen, maar het is nu eenmaal zo.
U moet "er niet vanuit gaan" dat iets wel zal lopen als u een formulier ingevuld heeft. U moet domweg controleren of betalingen gedaan zijn, dat is uw verantwoordelijkheid. Dus voortaan altijd betalingen controleren, dan hoeft u ook niet gefrustreerd te geraken.
Het is ook niet aan een nieuwe bewoner van uw vorige adres om uw post te regelen, dat dient u zelf te doen. evenals adreswijzingen rond te sturen.
U lijkt wel de leerling hier, de dame aan de telefoon die u leerling noemt is dat beslist niet, want zij heeft gelijk.
Ik snap uw verhaal prima.
U had natuurlijk al moeten snappen dat die automatische incasso niet werkte of doorgekomen was, anders had u geen acceptgirokaarten gekregen.
En zoals eerder gezegd, het blijft uw eigen verantwoordelijkheid uw betalingen te controleren.
Ik geef de bewoner absoluut niet de schuld. En huh? Ik citeer even een grappig stukje wat ik nogal merkwaardig uitspraak vind. "moet "er niet vanuit gaan" dat iets wel zal lopen als u een formulier ingevuld heeft" is dat zo? Waar moet ik dan wel vanuit gaan? Ik werk ook bii een instantie waar we ook met formulier werken. Telefonisch mag er niks afgesproken worden omdat wij dan niks zwart op wit hebben en zo de klant nooit kan zeggen dat het anders was. En als wij het formulier niet goed invullen zijn wij de eind verantwoordelijke. Ik snap echt niet dat jullie dat dan weer onderbouwen als dat het alsnog fout kan gaan en mijn schuld is. Daarnaast dat er nog gezegd word je moet zelf je administratie bijhouden. Ik ben iemand die daar niet van houdt dus laat ik het automatisch incasso afschrijven. De eerste 2 acceptgiro waren zeg maar ter verificatie zodat ze daarna automatische incasso kunnen indienen. Een derde mag nooit zomaar geld van je bank plukken daar moet eerst een 1 malig overschrijving door jezelf gedaan worden voordat automatisch incasso gedaan wordt. En dan wordt er hier gezegd inmiddels bijna 2 jaar later (betaling in 2015 gedaan) is je eigen schuld want je had moeten opletten wanneer het eraf ging. Dit begrijp ik dus volkomen niet. Maar goed ik ga sowieso een bezwaar indienen als de boete binnenkomt van cjib. En dat zij een leerling is komt doordat ze tegen mij zegt in eerste instantie. Als je de verzekering betaald wat ik ook gelijk had gedaan met een ideal link. Dan hoeft u de boete niet te betalen. Vervolgens wijs ik haar erop wat in de brief staat en dan wordt het weer een ander verhaal. Ik ben inderdaad gefrustreerd omdat ik mij door een administratieve fout genaaid voel. Maar is makkelijk te oordelen over iets wat je zelf niet gebeurd is uiteraard
Ik hoop voor u dat u een dikke bankrekening hebt. Als u alles automatisch laat afboeken en zelf geen administratie bijhoudt is het risico zeer groot dat dit vaker gaat gebeuren, of dat er onterechte incasso's geincasseerd worden.
Feit blijft dat u onbereikbaar was voor de verzekeraar. Helaas wilt u enkel uw eigen gelijk zien en blijft vasthouden aan een gesprek met een 'leerling'. Was het echt een leerling, of heeft ze u vaker in de wacht gezet om even tot rust te komen. Als uw telefoongesprek net zo gefrustreerd verloopt als uw manier van schrijven geef ik deze dame geen ongelijk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer