hilfe
door hilfe Dec 11, 2012 om 19:57
Garantie & verzekeringen

United Consumers Bonus Malus

Beste adviseurs. Ik heb een WA Casco verzekering bij United Consumers. Ik had 19 schadevrije jaren. Nu heb ik een schademelding gedaan (Rond 800 euro). Nu zegt United Consumers dat mijn schadevrije jaren terug zijn gelopen van 19 jaar naar 9 jaar. Kan UC hiervoor zomaar 10 schadevrije jaren voor aftrekken ? Ik kan geen bonus malus berekening vinden. Ik hoor het graag.

3086 17 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 11, 2012 om 20:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U heeft de voorwaarden toch, nu daar staat precies in wat u terug gaat in schadevrije jarne.

dc
door dcz - Dec 11, 2012 om 20:21
439 Antwoorden / 1 Vragen

En waarom zouden ze dat niet mogen? Het is vrij gebruikelijk dat u terugvalt in schadevrije jaren als u schade claimt....
Lees de voorwaarden!

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2012 om 20:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hilfe,

Volgens mij bemiddelt UC alleen maar bij het afsluiten van verzekeringen en geeft je korting.

Kijk eens bij welke maatschappij je verzekert bent en lees daar de polisvoorwaarden.

UC heeft hier m.i. verder niets mee te maken.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2012 om 20:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Correctie:

verzekert = verzekerd

aurora1
door aurora1 - Dec 11, 2012 om 20:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het zou in de polis moeten staan zoals hier al is gemeld.
Als het veel scheelt w.b. bedrag zou je kunnen overwegen om de schade zelf te betalen.

dearagain
door dearagain - Dec 11, 2012 om 20:42
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*klopt: je hebt meer dan 14 schadevrije jaren en staat dus op trede 18

*na het claimen van 1 schade val je terug naar trede 13 en die correspondeert weer met 9 schadevrije jaren

*let wel: onderling zijn er kleine verschillen in de no-claimschalen van de verzekeraars

*in feite is de aftrek dus niet 19 min10 maar 14 min 5 schadevrijejaren

*en dan klinkt het plaatje dus heel anders

emcede
door emcede - Dec 11, 2012 om 22:28
960 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 11 dec 2012, 20:11]U heeft de voorwaarden toch, nu daar staat precies in wat u terug gaat in schadevrije jarne.
Helaas, dat is niet zo. In de polisvoorwaarden staat wel de tabel voor de bonus-maluskorting maar de schadevrije jaren zijn vrij lastig te berekenen. Hilfe, laat eens weten welke voorwaarden en welke verzekeraar er op je polisblad staan dan zal ik kijken of de schadevrije jaren te berekeen zijn.

hilfe
door hilfe - Dec 11, 2012 om 22:58
53 Antwoorden / 40 Vragen

bedankt voor de antwoorden. @emcede Het gaat om Voogd & Vood Verzekeringen die dan weer tussenpersoon zijn van nationale nederlanden. De volgende polisvoorwaarden zijn van toepassing: Alg voorwaarden (PP 0000-03) + WA (PP 3315-02) + Casci (PP3325-02) = Hulpverlening (PP 3355-02)

ps: UC heeft mij helaase niet op de hoogte gesteld dat de schadevrije jaren dusdanig zouden worden verdampt ;(

edrick3
door edrick3 - Dec 12, 2012 om 10:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hilfe,

Nogmaals: UC is slechts tussenpersoon in deze.
Je moet bij je verz.my. zijn.

Als je even hier klikt kun je bij NN de polisvoorwaarden inzien.

Je probleem is minder erg dan het lijkt, want je valt terug van trede 19 naar trede 9 en dan blijft de korting gewoon 85%.

Met vr.gr.

unitedconsumers
door unitedconsumers - Dec 13, 2012 om 15:27
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hilfe,

Een terugval in schadevrije jaren is bij de meeste verzekeraars gebruikelijk na het claimen van een autoschade. Als u een jaar lang geen schade heeft geclaimd ontvangt u als beloning extra Bonus malus korting op uw premie. Iedere verzekeraar heeft een eigen Bonus malus tabel waar u deze kortingen kunt terugvinden.

Tot u de maximale Bonus malus korting heeft opgebouwd is een terugval van 4 tot 6 schadevrije jaren gebruikelijk bij de meeste verzekeraars. Heeft u de maximale korting en zelfs extra schadevrije jaren opgebouwd? Dan kunt u bij verschillende verzekeraars zelfs een autoschade claimen en toch de maximale Bonus malus korting houden. Dan is de terugval vaak naar de hoogste kortingstrede op deze Bonus malus tabel.

Om uw bonus malus korting veilig te stellen is het bij sommige verzekeraars mogelijk om de autoverzekering uit te breiden met een No- claimbeschermer. Daarmee beschermt u de bonus malus trede en korting, niet uw schadevrije jaren.

Als u nog vragen of opmerkingen heeft nodigen wij u graag uit voor een persoonlijk advies gesprek. Via het telefoonnummer 040-2350560 kunt u ons bereiken, wij helpen u natuurlijk graag!

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
UnitedConsumers

hilfe
door hilfe - Dec 13, 2012 om 19:36
53 Antwoorden / 40 Vragen

Beste unitedconsumers. bedankt voor uw antwoord. U zegt: Tot u de maximale Bonus malus korting heeft opgebouwd is een terugval van 4 tot 6 schadevrije jaren gebruikelijk bij de meeste verzekeraars.

Waarom is mijn 19 jaren autoschade vrije jaren gedaald naar 9 jaren autoschade jaren ofwel een terugval van 10 jaren ? De email hierover kan ik u op verzoek doen toekomen. Dank u wel. mvg Hilfe

emcede
door emcede - Dec 13, 2012 om 22:20
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ach ja hoor, dat zijn nu net voorwaarden die alléén NN heeft, zonder normale bonus-malustabel. Wat dan weer wél in de voorwaarden staat, zijn de schadevrije jaren. In de voorwaarden PP 3315-02 staat duidelijk dat je bij 14 of meer schadevrije jaren terugvalt naar 9 schadevrije jaren. Dus of je nu 14 of 40 jaren hebt opgebouwd, je gaat terug naar 9. Helaas is dit bij de meeste autovezekeringen het geval.

Het standpunt klopt dus wel. Het antwoord dat hier boven gegeven wordt getuigt van weinig inlevingsvermogen. Het klinkt als een verhaal dat ze vanhun website of informatiefolder hebben geplukt. Waar ze helemaal de plank mee misslaan is het verhaal over de No-claimbeschermer. Die helpt in het voorgelegde geval nu juist helemaal niet, omdat alleen de korting beschermd wordt en niet de schadevrije jaren. Komt nog bij dat de meeste verzekeraars al lang weer met dit product zijn gestopt...

Oplossingen voor Hilfe:
- accepteren dat het niet anders is
- de schade alsnog voor eigen rekening nemen

unitedconsumers
door unitedconsumers - Dec 14, 2012 om 10:05
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hilfe,

Wanneer u meer schadevrije jaren heeft dan er Bonus malus trede zijn valt u bij de meeste verzekeraars terug naar de trede met de hoogste korting. In verhouding kan dit inderdaad leiden tot een forse terugval in schadevrije jaren. Waarschijnlijk heeft u wel de maximale Bonus malus korting gehouden waardoor uw premie niet is gestegen.

Zoals emcede aangeeft zijn de oplossingen waarschijnlijk beperkt. Toch kijken wij natuurlijk graag naar uw specifieke situatie.

Wij zien uw e-mail natuurlijk graag verschijnen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
UnitedConsumers

hilfe
door hilfe - Dec 16, 2012 om 18:42
53 Antwoorden / 40 Vragen

@edrick3 : nog bedankt voor het het doorsturen van het bonus malus overzicht.
@ emcede, bedankt voor je reactie. Ik begrijp mijn keuze(s)

unitedconsumers zegt: Wij zien uw e-mail natuurlijk graag verschijnen.

Ik heb de e-mail vandaag gestuurd

ti
door tino24 - Dec 17, 2012 om 23:40
95 Antwoorden / 0 Vragen

1 troost: bij fbto zou u nog maar 4 schadevrijejaren over gehad hebben...
Verder bedienen Aegon, NN, Reaal zich sowieso van dezelfde berekeningsmethode.

Ik weet dat Noordhollandsche van 1816 gewoon 5 jaar aftrekt. Maar ja, daar heeft u niets meer aan.

hilfe
door hilfe - Dec 19, 2012 om 21:52
53 Antwoorden / 40 Vragen

Vandaag al reactie gehad van UC. Op een duidelijke manier is uitleg gegeven over de terugval na 1 schademelding bij NN. Ik moet zeker mijn complimenten geven over de klantenservice van UC. Zowel via dit forum als via mijn prive email is er adequaat gereageerd. Dat heb ik bij andere maatschappijen wel anders gezien.

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2012 om 11:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hilfe,

Bedankt voor het terugmelden.
Hoop dat alles nu duidelijk is voor je.
Inderdaad, UC is een prima organisatie.
Heb er alleen maar goede ervaringen mee.

Met vr.gr.