at
door athene_1 Jan 26, 2005 om 11:57
Garantie & verzekeringen

Verlenging garantie

Hallo,


Ik maak iets merkwaardigs mee: jaren geleden een t.v. gekocht bij Valkenberg. Winkel bestaat niet meer, verplichtingen e.d. zijn overgenomen door Modern Electronics. Zondag j.l. gaat de t.v. stuk. Omdat ik destijds een garantieverlenging afsloot bij de aankoop, heb ik nog steeds garantie, maar .....!!!! [nu komt het]: gebeld met modern electronics; zij zeggen dat ik de reparatie eerst zelf moet betalen en dat ik dat geld eventueel daarna van hen terug krijg. Eventueel, d.w.z. indien het inderdaad om een technisch defect ging, zulks ter beoordeling van de reparateur! Zeg ik dat ik een garantieverzekering heb afgesloten, juist om niet voor dit soort hoge bedragen te hoeven komen staan, want nu moet ik dus geld gaan lenen om te betalen en daarna maar afwachten of ik iets terugkrijg. Maar volgens de medewerker is deze constructie bedacht omdat veel mensen misbruik maakten in die zin dat er geen sprake was van een technisch defect, maar bijvoorbeeld een omgevallen vaas op de t.v..  Ik geloof dat niet zo erg, misschien incidenteel ja, maar het gros van de mensen gaat toch niet bewust zijn spullen slopen, zomaar voor de lol?? Ik denk eerder dat het een ordinaire bezuinigingsmiddel is bij Modern Electronics. Moet ik mij hier nu maar bij neerleggen?

433 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2005 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo arrisina. Het is een bijzonder kromme uitleg van Modern over hun garantiebepalingen waarover ik ook niets in hun algemene voorwaarden kan terugvinden. Bovendien vraag ik mij af welk bedrag zij vooruit betaald willen hebben want er zal toch eerst onderzocht moeten worden waar het defect aan te wijten is en wat er eventueel vervangen dient te worden. Als tijdens dit onderzoek blijkt, dat je inderdaad de bloemenvaas in de TV hebt leeggekieperd is er nog tijd genoeg om je te informeren dat de kosten niet onder de garantie vallen. Bij eigen schuld en het niet laten repareren op jouw kosten kunnen dan hooguit onderzoekskosten in rekening worden gebracht maar ook daarover zijn afspraken te maken. Het lijkt mij dan ook zaak dat je Modern eens wijst op het onzinnige van hun verhaal en dat zij gewoon volwassen om moeten gaan met garantiebepalingen, die als het op eigen schuld aankomt, voldoende mogelijkheden bieden om de reparatiekosten alsnog op de klant te verhalen. Sterkte en succes - Enc.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2005 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik weet niet of dit hiervoor ook geldt, maar:


Ik heb verlengde garantie gekocht bij de Makro. Omdat zij het repareren uitbesteden, moet ik ook aan de monteur betalen. Daarna vul ik een formulier in en binnen 10 dagen staat het bedrag weer op mijn rekening. Ik ken de winkel niet dus weet niet of zij zelf repareren. Als dit wel zo is lijkt het me totaal ten onrechte dat ze vooraf betaling verwachten. De TV is dan reeds gerepareerd. Zij hebben dus al vast kunnen stellen of er al dan niet sprake is van een technisch defect. Dientengevolge is de redenering totaal onlogisch! Ik zou me er dan ook niet bij neerleggen.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2005 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

nee, volgens mij betreft het hier een zogenaamde polis in natura. D.w.z. de tv wordt gerepareerd en de nota gaat naar de verzekeraar.


Fax de polis maar en ik kijk ernaar: Richard van Dijk 030-2368476

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer