ro
door ronsas Aug 11, 2010 om 11:42
Garantie & verzekeringen

Verzekerd in het buitenland?

Met een All-risk ben ik met de auto van een ander dus ook verzekerd. Maar wanneer ik in het buitenland de auto van een kennis leen, geldt het dan ook??

382 5 Rapporteer

genius
door genius - Aug 11, 2010 om 13:12
886 Antwoorden / 4 Vragen

Beste ronsas,

Deze info kunt U rechtstreeks verkrijgen bij de verzekeringsmaatschappij waar de auto is verzekerd. Mijnsinsziens maakt dit geen verschil! De auto is verzekerd ongeacht het feit of er in het buitenland mee gereden (gaat) worden.

Voorbeeld: U gaat met die ander op vakantie naar het buitenland (ver weg Oostenrijk ofzo). Dit zou inhouden dat U elkaar niet af kunt wisselen omdat de auto dan niet verzekerd zou zijn? Niet dus! Auto is ten alle tijde verzekerd, óók in het buitenland.

Succes!

G.

vladja
door vladja - Aug 11, 2010 om 13:56
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Met een All-risk ben ik met de auto van een ander dus ook verzekerd.

Als die verzekering bij de auto hoort, die jij bestuurt op dat moment, dan geldt die dekking ook op dat moment. Eigen risico en verval no-claim komt voor rekening van de eigenaar (bij een schuldschade). De afrekening daarvan zal je onderling moeten regelen.

Vladja

vladja
door vladja - Aug 11, 2010 om 13:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Loopt de casco-dekking bij een buitenlandse maatschappij, omdat de auto een buitenlands kenteken heeft, dan kunnen er beperkingen gelden als de auto wordt uitgeleend. Dat kan per land en maatschappij verschillen.

Vladja

sy
door sylli - Aug 11, 2010 om 16:46
250 Antwoorden / 40 Vragen

Met een All-risk ben ik met de auto van een ander dus ook verzekerd.

Hoe komt u daar nou bij???
U bent niet All-risks verzekerd; uw auto is All-risks verzekerd, dat zijn 2 verschillende dingen.

Het is dus niet zo dat wanneer uw eigen auto All-Risks verzekerd is en u leent de 15-jaar oude auto van een vriend, deze 15-jaar oude auto opeens All-Risks verzekerd is.
Andersom wanneer uw eigen auto All-Risks verzekerd is en u leent uw auto uit aan een vriend, uw auto wel gewoon nog All-Risks verzekerd is.

Wanneer u een auto van een kennis in het buitenland leent, geldt dus de dekking waarvoor die auto verzekerd is en niet uw eigen autoverzekering.

Of heb ik nou de hele vraagstelling van TS verkeerd begrepen? :-)

lambertbecks
door lambertbecks - Aug 13, 2010 om 14:11
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sylli schreef op woensdag 11 aug 2010, 16:46]Met een All-risk ben ik met de auto van een ander dus ook verzekerd.

Hoe komt u daar nou bij???

Of heb ik nou de hele vraagstelling van TS verkeerd begrepen? :-)

Eerlijk gezegd heb ik de vraag ook op deze manier begrepen. Niet jij, maar je auto is verzekerd...