mi
door mij1234 Jul 14, 2011 om 20:53
Garantie & verzekeringen

Vraag vergoeding menzis

ik wil een bovengebitsprothese en heb bij de tandarts een begroting aangevraagd,deze heb ik doorgemaild naar Menzis met de vraag of zij mij kunnen vertellen wat het mij gaat kosten.
ik kreeg als antwoord dat ik dat zelf ook uit kan rekenen,want het is 75% van de basisverzekering incl techniek en materiaalkosten en 75% wordt vergoed uit tandverzorgd 1 excl techniek en materiaalkosten en natuurlijk je eigen bijdrage.
En dan de behandelingen in codes uitgedrukt en dan moet ik dat zelf maar uit rekenen,sorry hoor,maar daar kom ik zelf niet uit.
Ik heb nu 3x een mailtje gestuurd en krijg steeds een soort zelfde antwoord,ook nog van 3 verschillende medewerksters.
De mailtjes zijn niet aan elkaar gekoppeld,wat mij toch een stuk makkelijker lijkt.
De begroting heb ik steeds meegestuurd.
Het is toch van de gekke dat ik dat zelf uit moet rekenen,we betalen toch niet voor niets onze premie.
We vragen nooit ergens om en nu ik wel iets wil weten krijg ik zo'n antwoord.
Wat moet ik nier nu mee??

4de mailtje is nu weer onderweg!

4997 8 Rapporteer

wendy de jong
door wendy de jong - Jul 14, 2011 om 22:42
11 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi mij1234,

Al overwogen om contact te zoeken met menzis via de telefoon. Als je de klantenservice belt nemen ze wel gewoon de codes met je door. Je kunt ze ma t/m vr van 8:30 tot 19:00 bereiken. op 088-2224040.

Zit namelijk zelf ook bij menzis en weet uit ervaring dat je in dit soort gevallen beter kunt bellen. Zijn over het algemeen heel vriendelijk en nemen ook echt de tijd om de codes met je door te nemen. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Hoop dat je er aan uit komt.

Groetjes Wendy

moeder56
door moeder56 - Jul 15, 2011 om 00:46
483 Antwoorden / 2 Vragen

http://allesoverhetgebit.nl/vergoedingen/code-p-kunstgebitten-protheses

Bovenstaande link geeft ook de prijzen aan.

Houdt er wel rekening mee dat je een eigen risico hebt op je basisverzekering, dus je krijgt wel 75 % vergoed, maar daarna krijg je een nota van € 170,00 .

tdehond
door tdehond - Jul 15, 2011 om 07:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Vaak weet de tandarts wel wat u zelf moet betalen. Bij het zetten van een kroon zei de tandarts welk bedrag ik zelf moest betalen.
Codes uitrekenen is lastig, omdat sommige codes wel en andere niet vergoed worden.

Al geprobeerd uw vraag schriftelijk in te dienen met copie bijlage offerte?

mi
door mij1234 - Jul 15, 2011 om 07:40
24 Antwoorden / 12 Vragen

email is toch modern schriftelijk?
al 4x mailtje met begroting tandarts....ja bellen kan,maar ook mijn gehoor laat te wensen over,dus mailen is de uitkomst voor mij.
de prijzen staan ook op menzis,maar zoveel procent van het ene wel en van het andere niet en uit de basis en ook weer uit tandverzorgd.....ik dacht toch dat dit een heel normale vraag was,zij zitten er toch voor om ons te helpen?
misschien wel met teveel,want nu ben ik al door 3 verschillende geholpen,eentje is toch genoeg!

mi
door mij1234 - Jul 15, 2011 om 14:34
24 Antwoorden / 12 Vragen

Hé hé,vandaag eindelijk een berekening gehad met echte euro's,normaal doen ze dit niet,omdat ik er dan op terug kan komen als het meer zou zijn!
Je moet het eigenlijk zelf uit rekenen en zij geven alleen de juiste informatie.
Maar helaas moesten ze het zelf ook verbeteren na de eerste berekening,want ook zij hadden iets over het hoofd gezien en toch zeggen dat je het makkelijk zelf uit kan rekenen!!!

Nu eerst vakantie houden en dan vol goede moed naar de tandarts....
Bedankt voor het meedenken,
grtjs en fijn weekend

tdehond
door tdehond - Jul 15, 2011 om 15:14
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=mij1234 schreef op vrijdag 15 jul 2011, 14:34]H
Maar helaas moesten ze het zelf ook verbeteren na de eerste berekening,want ook zij hadden iets over het hoofd gezien en toch zeggen dat je het makkelijk zelf uit kan rekenen!!!
grtjs en fijn weekend

Fijn dat u nu weet waar u aan toe bent.
Prettige vakantie.

menziswebcare
door menziswebcare - Jul 15, 2011 om 15:17
31 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mij1234,

Fijn te horen dat het is opgelost. Heb je nog vragen, mail me dan op webcare@menzis.nl

Ik wens je een heel goed weekend en een fijne vakantie!

Met vriendelijke groet,

Madeleine Sanders

mi
door mij1234 - Jul 15, 2011 om 15:18
24 Antwoorden / 12 Vragen

Aha een menzis mee lezer,dan helpt het toch als je hier wat neerzet!