bg
door bgulien Aug 20, 2008 om 11:25
Garantie & verzekeringen

Vroegtijdige no-claim verhoging

Heb een schade gemeld aan mijn autoverzekeraar. Er is nog niets bekend over de schuldvraag en de hoogte van de schade.
Meteen wordt de no-claim korting verlaagd en dus een verhoging van het, te betalen bedrag. En ook zonder mij in te lichten. Kreeg een acceptgiro met het nieuwe bedrag.
Het antwoord op mijn vraag daaromtrent was: Dat doen ze allemaal en als blijkt dat het onterecht was, dan verreken we het weer.
Iemand bekend met deze, naar mijn mening, onbetamelijke werkwijze?

630 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag bgulien,

Vraag: welke verzekeraar betreft het?

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reaal

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zal je nu altijd zien, ongelukkig moment, het overlapt elkaar.

Nu is het voor de maatschappij goed dat het zo gedaan wordt maar ik denk ook voor jou. Mocht het toch verkeerd uitpakken dan moet de maatschappij het alsnog terug vorderen, wat wel lastig is, en geeft jouw weer een extra naar gevoel dat je moet bijbetalen. Maar wanneer er verrekend moet worden kan dat nog wel eens op een veel later tijdstip plaats vinden.

Accepteer het en hoop op een goede afloop dan krijg je weer wat geld terug, is beter toch?

Groet, Rebel

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Betaal je per maand? Of is de acceptgiro voor de nieuwe premie voor een heel verzekeringsjaar?

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag bgulien,

Ik heb even telefonisch kontakt gehad met de verzekeraar. Dit is hun gebruikelijke werkwijze. Blijkt later dat de no-claim korting ten onrechte verlaagd is, dan wordt alles t.z.t. verrekend.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

kwartaal

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar is het zo, dat ze het allemaal doen?
Ik had er nog nooit van gehoord, tot nu dan.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan alle beantwoorders.
Hartelijk dank voor uw antwoorden.
Het zal zo zijn, dat ze "in hun recht staan", maar zonder van zich te laten horen en ook zonder uitleg vindt ik niet zo klantvriendelijk en ga daarom ook uitkijken naar een andere verzekeraar.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bgulien: Nog een tip: Is het misschien niet raadzaam, om een extra verzekering op de no-claim te nemen, veel verzekeraars hebben dit namelijk. Ben zelf niet bij reaal verzekerd, maar wel bij een andere verzekeringsmaatschappij: klaverblad. Krijg je een aanrijding, dan verlies je geen no-claim bij aanrijding, ook al is dat door eigen schuld, kosten zijn niet zo erg hoog, hooguit 40 of 50 euro per jaar, succes, en hoop dat U dan ook inderdaad het geld terug zult krijgen (reaal regelt het allemaal) moeten ze dan ook maar waarmaken. Mvgr. Henri

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bgulien, Uw besluit om uit te zien naar een andere verzekeraar lijkt me nog eens niet zo slecht, "als het beter kan, dan moet het beter", dat zeg ik dan altijd. Met verzekerigen is het belangrijk, dat je een goed adviseur hebt, ook schijnt er een site te zijn, waar je verzekeraars en hun voorwaarden/prijzen kunt vergelijken. Ik ben dit jaar veranderd, en hun bleken maar liefst 50 procent goedkoper te zijn dan mijn vorige autoverzekering, onder dezelfde voorwaarden! (En:Let op dat je op tijd je verzekering opzegd/laat zeggen, kijk in je polisvoorwaarden) Als je een andere verzekeraar hebt gevonden... kijk eens op www.klaverblad.nl Succes met je (eventuele) nieuwe verzekering, Mvgr. Henri

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag bgulien,

Het is een normale gang van zaken. Niet alleen bij Reaal. Heb ik zelf ook gehad met all-risk verzekerde auto en andere maatschappij.
Het wordt pas rechtgetrokken naar de situatie van vóór de aanrijding als de maatschappij alle centen van de schade binnen heeft van de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij of van deze zelf.
Het werd bij mij na 1,5 jaar na de schuldloze aanrijding te Engeland rechtgetrokken.

Eigenlijk ook terecht.

Hardware ERror MAN.