andotten
door andotten Nov 27, 2008 om 18:37
Garantie & verzekeringen

Wetsvoorstel beperking stilzwijgend verlenging consumentenovereenkomsten

Wie kan mij vertellen waar ik deze wetstekst kan vinden? Wanneer deze wet van kracht wordt. En waar eventueel uitleg over deze wet staat.

groet Andries

176 3 Rapporteer

poltol
door poltol - Nov 27, 2008 om 19:01
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Andreis,

Voer de gehele tekst, die in de aanhef staat, op in GOOGLE. En u krijgt heel veel hits. Vanaf het begin in 1996 dacht ik.

Succes, poltol

stacey
door stacey - Nov 27, 2008 om 19:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Telefoonabonnement opzeggen wordt makkelijker

---Een ander aspect van deze wetswijziging is dat contracten met telecommunicatieproviders nog maar beperkt verlengd kunnen worden.---

Internetrecht » Spamverbod uitgebreid

poltol
door poltol - Nov 27, 2008 om 19:13
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@Andries,

Sorry voor de verkeerde aanhef. Hier nog wat laatste nieuws.

Stand van zaken
Het wetsvoorstel moet de gehele parlementaire behandeling nog doorlopen. Eerst schriftelijke voorbereiding door een commissie uit de Tweede Kamer en daarna behandeling door de voltallige Kamer. Indien de meerderheid van de Tweede Kamer het wetsvoorstel goedkeurt moet het vervolgens nog in de Eerste Kamer worden behandeld en aangenomen. Vervolgens kan het worden gepubliceerd in het Staatsblad. In het huidige voorstel is  vervolgens voorzien in een overgangstermijn doordat de wet pas in werking treedt met ingang van de eerste dag van de dertiende kalendermaand na de datum van uitgifte van het Staatsblad waarin zij wordt geplaatst.

In zijn voorstel stelt Crone een maximum opzegtermijn van drie maanden voor. ,,Het is erg irritant dat je in de ergste gevallen weer een jaar vastzit aan een abonnement als je je opzegtermijn net even hebt gemist.'' Hij heeft een initiatiefvoorstel geschreven waarvan hij verwacht dat het voor Kerstmis in de Tweede Kamer zal worden behandeld. Het voorstel geldt niet alleen voor telefonie- en internetaanbieders, maar ook voor bijvoorbeeld tijdschriften, boekenclubs en fitnesscentra.

De discussie is ook te volgen op de website van de Tweede Kamer.

Tik in zoekvenster in: opzegtermijn abonnement.

Vr.gr. poltol